Különlegességek

Bavaria 36 és BMW 740d teszt II. rész - Luxus bajorok vízen és földön

Nyomtatás

A hétfői borút megtörve balatoni nyarat és tejben-vajban fürösztő Kánaánt hoztunk Önöknek. Folytatva elmélyedésünket a bajor luxusautó és -vitorlás tesztjébe, feltárjuk a köztes döntések hátrányait és a nagyszerűségről nem megfeledkezve érjük el a tökéletes választást.

Módosítás dátuma: 2012. április 02. hétfő, 06:46

BMW 740xd és Bavaria 36 teszt - Luxus-bajorok földön és vízen

Nyomtatás

Öt méter töménytelen luxus. Egy tejben-vajban fürösztő két méter széles limuzin. Státuszszimbólum. Korunk legmodernebb vívmányai, melyek tökéletesen semmissé teszik az A és B pont között – utazással – töltött perceket. Egy teleport készülék, átható illatú bőrözéssel és kerámia kapcsolókkal. Évtizedes tradíciók vegytiszta esszenciája. Tud ezzel egyáltalán valami versengeni?

Módosítás dátuma: 2012. június 13. szerda, 15:52

Mazda RX-7 és Mazda RX-8 teszt a négyzeten - Évek ölelése

Nyomtatás

Vélhetően a világ legszélsőségesebb sportos autói ők. Csak éppen nem abban az értelemben. Ikonikussá vált történelme alatt a Mazda egyedülálló módon Wankel-motorral szerelt RX-sorozata kapott hideget és meleget is. Ráadásul mindkettőt okkal. Hogy most, az évek távlatában mire képesek a különc négykerekűek, azt egy-egy, modellfrissítés előtti és utáni, első generációs RX-7 és RX-8 vizsgálatával derítettük ki.

Módosítás dátuma: 2011. október 12. szerda, 07:02

Audi vs. BMW vs. Mercedes – központi rendszerek összehasonlítása

Nyomtatás

7,38 millió forint. Nem tévedés: a prémium felső-középkategóriában akár az autó alapárának 63 százalékát is elkölthetjük egy teljes körű szolgáltatást nyújtó fedélzeti elektronikai rendszerre. Ezért a pénzért pedig nagyon magas színvonalú szolgáltatásokat várunk. Na de melyik gyártó nyújtja a legjobbat? A német prémiumtrió képviselőinek faggatásával megadjuk a választ.

Módosítás dátuma: 2012. április 02. hétfő, 06:49

Opel Kadett C 1.2 S Berlina menetpróba (1976)

Nyomtatás

Az alsó-középkategória talán a legszerteágazóbb és legkeményebb piaci szegmens, hiszen ebben küzdve kell a gyártóknak a legnagyobb közönséget megszólítani, ráadásul gyakran pont ezeken húzómodelleken múlik a siker vagy a bukás. Az Opel Kadett sztorija egészen pontosan 1962-ben kezdődött, mi pedig a Kultmobil jóvoltából egy ’76-os példányt fogtunk vallatóra, hogy kiderüljön, milyen is volt évtizedekkel ezelőtt a nyugati átlagpolgár élete.

Módosítás dátuma: 2012. február 06. hétfő, 15:55

Audi V8 3.6 (1989) menetpróba - Reszkessetek, hírhedt nagyágyúk!

Nyomtatás

A nyolcvanas évek végén az Audi is elérkezettnek látta az időt arra, hogy építsen egy igazi luxuslimuzint, amivel borsot törhet a konkurencia orra alá - persze ehhez nem volt elég egy átlagos autót építeni. A héten a Kultmobilosok jóvoltából magunk is testközelből tapasztalhattuk meg, hogy vajon milyen autó a technikai csemegékkel gazdagon megpakolt, sportosra hangolt Audi V8-as, melynek egy 1989-es évjáratú, gyönyörű állapotban lévő példányához volt szerencsénk.

Módosítás dátuma: 2013. január 31. csütörtök, 08:54

Piloti Tifosi termékteszt - Kompromisszum nélkül

Nyomtatás

Talán nem kell ecsetelnem, hogy mennyire fontos is egy autó esetében a gumiabroncs: versenyben helyezések, közúton életek, a hétköznapokban pedig súlyos forintok múlhatnak rajta. Valahogy így van ez a cipőknél is – egy jó lábbeli nem csak öltöztet, de védelmet is nyújt a mindennapok során. Ha pedig ezen mindennapokat a volán mögött töltjük, akkor miért ne hordanánk erre a célra tökéletes lábbelit? Ha körülnézünk a piacon, a márkák között szemlélődve felhasználó-központú szemléltével kiemelkedik az amerikai Piloti cég.

Módosítás dátuma: 2012. február 06. hétfő, 15:37

Elektromos világrekordunk - A lehetetlen megkísértése – 220 kilométer

Nyomtatás

A pénteki tudósításunkban már beszámoltunk a páratlan rekordkísérletünkről, amely az elektromos hajtás népszerűsítésének céljából is fogant. Bár az i-MiEV volánja mögött egyetlen feltöltéssel elért 220 kilométer a mai felfogás szerint inkább küzdelem volt, mint hagyományos sétakocsikázás, azért a dokumentálás céljából is rögzített videónk készítése közben jól szórakoztunk.

Módosítás dátuma: 2012. február 06. hétfő, 15:38

Mercedes-Benz 280 SE (W111) Coupé menetpróba (1968) - Idelenn idegen

Nyomtatás

Az 1968-as évjáratú kupéval való találkozás miatt több szempontból is szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen az autó éppen egy olyan korszakból csöppent közénk, ahol a technika fejlettségi színvonala már lehetővé tette a felhőtlen vezetési élményt szolgáló környezet megteremtését, de mégsem jutott el addig a választóvonalig, aminek átlépése után a sofőr szerepe már elhanyagolódni kezdett.

Módosítás dátuma: 2012. május 30. szerda, 17:31

Mercedes-Benz 560 SEC (W128) menetpróba (1989) - Az örökkévalóság luxusa

Nyomtatás

Már több mint egy hete történt, hogy a legendás W126-os kódjelű S-osztályos Mercedes alapjaira épített kupéban, a sokak álmát képező 560 SEC-ben tölthettem néhány kilométert, emlékezetemben mégis máig hallom a tulajdonos mosolyogva kiosztott utasításait: „Nem szükséges annyira finomkodni, húzd meg rendesen! Nem fog letörni; ne félj, nem feltétlenül kell azzal ennyire kesztyűs kézzel bánni, ez meg van építve! Lendítsd meg nyugodtan az ajtót, hisz’ vasból van! – nem mai műanyagautó”...

Módosítás dátuma: 2013. július 16. kedd, 12:59

Lotus Elise menetpróba - Colin Chapman rémálmai

Nyomtatás

Számos gyártó/márkanév akad, melyek emlegetésére alaposan felgyülemlik a benzingőz már egy átlagember vérében is. És mind közül talán a Lotus az, amit a legtöbb sportautót körüllengő fényűzés, divat és demonstrálási cél helyett legtöbben a kompromisszummentes sportosság és az őszinte mérnökiség filozófiájával azonosítanak. Nem hiába: Colin Chapman a hangsúlyos könnyűépítéssel épp oda tette le a márka alapító mérföldkövét, ahová a legtöbben tartozni vágynak: a versenypálya kellős közepére.

Módosítás dátuma: 2011. július 04. hétfő, 14:22

5. oldal / 7