Különlegességek

Mercedes-Benz 560 SEC (W128) menetpróba (1989) - Az örökkévalóság luxusa

Nyomtatás

Már több mint egy hete történt, hogy a legendás W126-os kódjelű S-osztályos Mercedes alapjaira épített kupéban, a sokak álmát képező 560 SEC-ben tölthettem néhány kilométert, emlékezetemben mégis máig hallom a tulajdonos mosolyogva kiosztott utasításait: „Nem szükséges annyira finomkodni, húzd meg rendesen! Nem fog letörni; ne félj, nem feltétlenül kell azzal ennyire kesztyűs kézzel bánni, ez meg van építve! Lendítsd meg nyugodtan az ajtót, hisz’ vasból van! – nem mai műanyagautó”...

Módosítás dátuma: 2013. július 16. kedd, 13:59

Lotus Elise menetpróba - Colin Chapman rémálmai

Nyomtatás

Számos gyártó/márkanév akad, melyek emlegetésére alaposan felgyülemlik a benzingőz már egy átlagember vérében is. És mind közül talán a Lotus az, amit a legtöbb sportautót körüllengő fényűzés, divat és demonstrálási cél helyett legtöbben a kompromisszummentes sportosság és az őszinte mérnökiség filozófiájával azonosítanak. Nem hiába: Colin Chapman a hangsúlyos könnyűépítéssel épp oda tette le a márka alapító mérföldkövét, ahová a legtöbben tartozni vágynak: a versenypálya kellős közepére.

Módosítás dátuma: 2011. július 04. hétfő, 15:22

Porsche 911 Targa 4S menetpróba - Mindent akarok

Nyomtatás

A jelenlegi 911-es generáció hamarosan bekövetkező leköszönése alkalmából próbáltuk ki a sorozat talán leginkább sokoldalú tagját. Biztos vagyok benne, nem is kellene ecsetelni, hogy miért szeretjük a sportautó ikont, de megtesszük, sőt, leleplezzük, hogy mi javulhat a következő generáció őszi érkezésével.

Módosítás dátuma: 2011. április 28. csütörtök, 10:45

Ferrari Daytona (1968-'73) menetpróba - Kicsi a világ

Nyomtatás

A Ferrari Daytona nevét még azok is ismerik, akik talán sosem érdeklődtek az autók iránt, s ennek bizony oka van. Az olaszok hivatalosan 365 GTB/4-nek keresztelt típusa ugyanis jó eséllyel a történelem legnagyobb érzelmi töltettel megáldott túraautója, amit nem csak filmszerepei tettek híressé, hanem a csupa szív miliő mögötti műszaki háttér is az egekbe emelte. 1968-ban a Lamborghini Miurát lepipálva nem csak a Földteke leggyorsabb szériaautója volt, de a legdrágább, és minden eséllyel a legszebb Ferrari is, mely címet napjainkban is nyugodtan a magáénak tudhat.

Lexus LS430 175.000 km-es tartósteszt II. - Az örök élet titka

Nyomtatás

Bizonyára emlékeznek még rá: alig három hete történt, hogy belevágtunk Lexus LS430 tartóstesztünk publikálásába, amelyet egyetlen felvonásban képtelenek voltunk tálalni Önöknek, hiszen egyrészt az együtt eltöltött 175.000 kilométer alatt számos kalandot éltünk át, másrészről pedig az ötméteres limuzin egy felettébb izgalmas darab, az autóstörténelem egyik ékköve, melyről bőven van mit mesélni.

Módosítás dátuma: 2011. február 08. kedd, 18:38

Honda kerékpárok és CR-V 2.0i teszt - Két kereket kértem

Nyomtatás

Két kereket kértem, mégis négyet kaptam. Persze még mindig nem egy autóról beszélünk, hanem két bicikliről. Dupla öröm, de mégis mit csináljak két járgánnyal? Továbbadtam hát az egyiket egy hozzáértő ismerősömnek, hogy ne csak egy lelkes Autó Pult olvasó szakértelem-mentes beszámolóját olvashassák. Nos, vágjunk is bele és igyuk Jári Robi szavait, hogy megtudjuk: mire képes a Honda, ha a híres benzinmotorjait nélkülöznie kell?

Módosítás dátuma: 2011. február 08. kedd, 18:33

Lexus LS430 175.000 km-es tartósteszt I. - Az örök élet ritka

Nyomtatás

A Toyota mérnökei feltalálták az örök élet titkát. Egyrészt az autók terén, ahogy azt a közel hét évet és 175.000 km-t észrevétlenül maga mögött hagyó LS430-as tesztautónk is megmutatja. Másrészt portékájuk az életvonal meghosszabbításában is közrejátszhat: a vele eltöltött időszak ugyanis közel olyan felhőtlen volt, hogy bárhány ráncot is gyűjtöttünk az élet rögös útját járva, szinte mindegyiket kisimította.

Módosítás dátuma: 2012. június 13. szerda, 16:47

Porsche 911 Turbót teszteltünk - Walter Röhrl nyomában

Nyomtatás

Már jó néhány éve álmodozom két dologról. Az egyik, hogy egyszer beülhessek egy versenyautó anyósülésébe az ember mellé, akit a legnagyobbak között tisztelek: ő nem más, mint a rali-legenda Walter Röhrl. A másik pedig, hogy valamikor lehetőségem adódjon egy 911-es Porschét igazi versenypályán kipróbálni. Igaz ugyan, hogy azon szerencsések közé tartozom, aki már a teljes Porsche-modellpalettát végigvezette a hibrid Cayenne-től kezdve a Boxster Spyderen keresztül a Panamera Turbóig, de egy versenypályás élményszerzés azért külön fogalom.

Módosítás dátuma: 2013. április 05. péntek, 08:28

Pontiac GTO 400 (1967) teszt - Ölelés mennyből és pokolból

Nyomtatás

Nem foglalkozunk túl gyakran igazán régi autókkal, de úgy éreztük, most kivételt kell tennünk: az ország két Pontiac GTO-ja közül az izgalmasabbat fogtuk tesztre. Hogy miért ez az izgalmas? Mivel ő alig pár hónapja készült el, szinte az utolsó csavarig felélesztve a "muscle car" korszakot megteremtő legendát.

Módosítás dátuma: 2010. december 02. csütörtök, 13:54

Porsche Tíz Torony Túra - Legendák földjén

Nyomtatás

Nem hétköznapi lehetőség adódott számunkra: szeptember 25-én részt vehettünk a Porsche Club Pannonia által szervezett egész napos Tíz Torony Túrán, ráadásképp az ideális esetben nagyjából 200 kilométeres, kisebb-nagyobb eltévedésekkel együtt viszont ennél kicsit hosszabb kihívást a legendás gyártó egyik legélvezetesebben vezethető modelljének volánja mögött teljesíthettük.

Módosítás dátuma: 2013. január 31. csütörtök, 09:55

Mazda RX-8 65 ezer km-es tartósteszt; I. rész (2010) - A forradalom után

Nyomtatás

65 ezer kilométer nem kevés egy sportos kupé volánja mögött. Főleg, hogy míg egy átlagos autóval csak várjuk a szürke percek múlását, addig a Mazda RX-8 képes a vezetés minden pillanatának megédesítésére. De azért némi bosszúság okozására is. Tartós tesztünkből kiderül, hogy miért.

Módosítás dátuma: 2012. június 13. szerda, 16:44

6. oldal / 8