Mercedes-Benz S-osztály múltidéző összehasonlító teszt - Királynők, ha találkoznak

Nyomtatás

Különleges teszten vesz részt az Autó Pult szerkesztőségében a stuttgarti gyár két zászlóshajója. Múlt és jelen egyszerre elevenedik meg szemünk előtt, egyedülálló időutazást téve az autógyártás és a limuzinok történelmében. Az összehasonlítás célja nem más, mint az időtlen elegancia nagyköveteinek méltó bemutatása, az S-osztály uralkodását megalapozó W116-os és a jelenlegi W222-es kódjelű csúcsmodell összevetése.

Olvasóink számára ezúttal nem technikai összehasonlító tesztet kívánunk nyújtani, hiszen a csillagos márka impozáns képviselői között 34 év a korkülönbség. Az Öreg Hölgy azonban büszke nagymamája lehet legfiatalabb unokájának, aki a megtévesztő jelző ellenére a jelenlegi modellpaletta legkiemelkedőbb darabja, kategóriájának királynője.

Mercedes 450 SEL - Az autó családtörténete

Jelen sorok szerzőjének az S-osztály története és a modell bemutatása különleges érzelmi többlettel bír. Korábban a Kormányőrség kötelékében szolgáló autó 28 éve vált a családtörténet részévé, és szállt apáról fiúra. A bemutatott autó a nagyapámé volt, majd az édesapámé lett. A W 116 az az autó, amelyben elhoztak a szüleim a kórházból, a legelső utamat ezzel tettük meg. Az autóval, amelyben ülve máig érzem megannyi nyaralás, családi esemény autós emlékét, és hallom magamban a kislányként oly sokszor feltett kérdést: mikor megyünk már a Mercivel?

A W116-os gondos ápolása szertartásos alkalom volt számunkra, nagyapa-apa-unoka együttes feladata, melyben nekem csak legkisebbnek kijáró feladat jutott, mégis örök élmény maradt, ami egybeforrt az autókkal való örök szerelem kezdetével. Három éve mégis megváltozott minden.

Apa-lánya párosként szerettünk volna a stuttgarti modellek éves oldtimer seregszemléjén, a Csillagtúrán részt venni, de a rajtot már csak egyikünk érhette meg. Édesapám emlékére határoztuk el, hogy az autó mégis indul, és az anya-lánya csapat hajójaként szerepel a megmérettetésen, amelyben legfiatalabb női pilótaként ült a cikkíró. A hagyományőrzés a Mercedes történetének része, ahogy az enyém is. Gyermeki lelkesedésem boldogan figyelte a nagy elődöket a kormány mögött, de az édesapám azt már nem érhette meg, hogy vezetem is ezt az autót. Ha megengedik, neki ajánlom most ezt az írást, miközben az utamat már a csillagokból követi tovább. Szeretnék méltó lenni hozzá.

Mielőtt a két autó tulajdonságainak boncolgatásába kezdünk, következzen néhány sorban történelmi áttekintés, amelyről a márka 40 éves jubileuma kapcsán már megemlékeztünk mi is.

Az 1972 szeptemberében debütált S-osztály fejlesztése és a koncepciója már a korai 70-es években befejeződött, legkorábbi őse az 1951-ben bemutatott W 187 220-as modell volt. A S-széria megjelenésében magával hozta a maszkulin vonalvezetést. A korábbiakhoz képest először jelent meg a téglalap alakú lámpatest, felváltva elődjét, a W108/109 gyári kódjelű típust, amely a még a korábbi kerek formájú fényszóróval rendelkezett. Az új stílus hosszú éveken át megmaradt, leváltása is csak az 1990-es évek végén kezdődött el. Sokak szerint ez a formaterv volt a Mercedes történek egyik legsikeresebb irányzata. Tény, hogy nagyon magas eladási számokat produkált a formanyelv, amely mind a mai napig a Mercedes-Benz életérzés alapjait adja. A kategória első darabjai kezdetben hathengeres motorral jelentek meg, a bemutatót követően fél évvel azonban már megjelent a V8-as M117-es motor, erőforrásul szolgálva mind a 450 SE, mind a 100 mm-rel hosszabb tengelytávú 450 SEL modellnek.

A Mercedes biztonsági fejlesztéseinek úttörő hordozójává vált a limuzin, s a frissítések is mindig a legújabb innovációkat rejtették magunkban. Ezek közé tartozott az ABS, a vezető- és utasoldali légzsák, a biztonsági karosszéria, az elektronikus menetstabilizáló, amelyek mind az S-osztályban jelentek meg először. A W116-os modellben az üzemanyagtank már az autó hátuljáról a hátsó tengely fölé került, amely ütközésbiztonsági szempontból nagy jelentőséggel bír. Emellett a puha műszerfal, illetve az ütközésnél deformálódni képes kapcsolók és kezelőszervek, és az ütközéselnyelővel rendelkező, új négyküllős kormánykerék fokozta a bent ülők biztonságát.

A 108/109-es sorozathoz képest a merevebb utascella is nagy fontossággal bírt, amelyet a mérnökök megerősített tetőstruktúrával, ajtóoszlopokkal és ajtókkal értek el, továbbá az első és hátsó gyűrődőzónákat is megnövelték.

Komoly jelentősége volt 1978 őszén a blokkolásgátló bevezetésének. A Bosch-sal közösen megalkotott rendszer azzal fokozta az aktív biztonságot, hogy lassításkor megakadályozta a kerekek teljes blokkolását, így az autó erős fékezéskor is irányítható maradt.

Az S-osztály exkluzivitásának, valamint kiemelkedően magas biztonsági és kényelmi színvonalának köszönhetően hamar piacvezetővé vált szegmensében, miközben számtalan nemzetközi rajongója akadt. Státuszszimbólummá vált, miközben az állami és protokolláris rendezvények állandó négykerekű képviselője lett. Tekintélyes megjelenésével, kifinomult formatervével a klasszikus elegancia megtestesítőjévé vált, miközben a politikusokon kívül olyan sztárok választották társul, mint Elvis Presley vagy Frank Sinatra.

Cikkünk egyik tárgya, a gyártósorról 1979. december 4-én leguruló W 116 450 SEL modell, teljesen eredeti állapotú, minden átalakítástól mentes. Története során egyszer lett átfényezve, a korábbi fekete színt gyári szürkére cserélve. A képeken látható autó megőrizve tulajdonságait, megjelenését, magán hordozza az S-osztály évtizedekig megmaradó külső formajegyeit. Tekintélyes mérete önmagáért beszél: az autó hossza 5060 mm, szélessége 1870 mm, magassága 1430 mm. A hosszított tengelytáv 10 cm-rel növelte meg az autó méretét, miközben amerikai kivitelként a testesebb lökhárítók tovább fokozzák a megjelenését.

Katapultáljunk 34 évet a jövőbe! Az újdonság még erre is képes rátenni egy lapáttal, alapból 5,116 méteres hosszával az elődjét megelőzve lépett elsőségre. A korkülönbség viszont jelentős súlykülönbséget nem takar. Mai szemmel nézve a W116 1765 kilogrammos üres tömegével kimondottan könnyűnek számít, de ha hozzátesszük, hogy mennyi extrával gyarapodott azóta a sorozat, valamint, hogy milyen mértékű fejlődésen ment keresztül, akár elenyészőnek is nevezhető az új S-generáció hozzá mért negyed tonnás súlygyarapodása.

Ha már királynői eleganciát említettem a korábban, hagyjuk inkább a hölgyek súlyát, és csodáljuk meg a külső pompát. A korábbi koncepciónak megfelelően az idősebb változat éles, férfias vonalakkal, szabályos szögletes formákkal dominál, miközben fiatalabb kiadása a jelenlegi modellpaletta vezetőjeként, a már megkezdett irányvonal mentén, a legömbölyített karosszériát vonultatja fel. A domináns hűtőrács minkét esetben megfigyelhető, a W222-es esetében az első front nagy részét elfoglalva. Míg a kezdeti tervek az első ízben megjelent horizontális világítást takarják, mostanra ismét a kerek alakzatok kerültek előtérbe. Viszont mielőtt megnéznénk, hogy mit takar a külső, nem mehetünk el szó nélkül a veterán autó extrája mellett: külön rendelésre került rá a fényszórómosó berendezés.

Engedve a vonzásnak, utunkat folytatva, lenyűgöző belső tér tárul elénk mindkét esetben. A belső koncepció már a 70-es évek végén is rendkívül igényességet mutat, kiemelkedő minőségű anyaghasználat jellemzi, amely domináns marad a sorozatok történelme során. A sötétkék plüss tapintása, az ülések komfortfokozata máig változatlan, beülve valóban egy másik dimenzióba kerülünk, és bátran kimondhatjuk, hogy kevés olyan autó van, amely harminc évvel ezelőtt ezt a kényelmi szintet nyújtotta.

A képet tovább fokozva az idős járműben a rózsafa borítás végighúzódik a műszerfalon és a váltóalagúton is, de érdemes megnézni az összehasonlítás során, hogy a legújabb modellben miként őrizte meg hagyományait a stuttgarti tervezőgárda, miközben a legmodernebb 21. századai csúcstechnológiát használták fel a tervezés során.

Martin Bremer vezető formatervező és csapata dolgozott azon, hogy mindaz, amit látunk és megérintünk, a legmagasabb színvonalú legyen. Két éves válogatás előzte meg a bőrök és fafelületek véglegesítését, hiszen meg kellett bizonyosodni arról, hogy a kiválasztott anyagok hosszú használat során is eredeti formájukat őrizhessék meg.

A legfontosabb, hogy a különböző elemek harmonizáljanak egymással” – mondja, és csak helyeselni tudunk, hiszen mindkét esetben a bőr és a fa olyan kombinációját láthatjuk magunk előtt, amely tökéletesen adja vissza a kompromisszum nélküli luxus érzését. A Mercedes formatervezője azonban az új modellben az ülésekre a legbüszkébb. Arra, ahogyan az opcionális bőrkárpit szegélyeit varrták, hiszen pontosan tudják, hogy a képzettársítás ebben az esetben is működik, olyannyira, hogy a végeredményt látva a legfinomabb luxustáskák és lábbelik víziója kúszik be elénk.

A multimédiás rendszerek tekintetében is érdekes a jelenlegi koncepció. Vizuális nyugalom - ez volt a mottó a tervezéskor. A rendkívül szimpatikus tervezői szempontok így hangzottak: „a mi felfogásunk az, hogy nem kell tudnod a különböző műszaki rendszerekről és technológiákról”. Ennek pedig tökéletesen megfelel a márka, ahogy azt a központi rendszerek korábbi összehasonlításában is megállapítottuk. Azóta új generációba lépett a rendszer, az irányítás, az alapvető funkciók elérése azonban magától értetődő marad és a bőséges tudás ellenére sem szembesíti a felhasználót zavarba ejtő információk tömkelegével.

A jövőt a Mercedes oly módon írja, hogy hű marad értékeihez, és ha ragaszkodunk az összehasonlításhoz, láthatjuk, hogy a csillagos márka tervezői, a hagyományokat tisztelve és megőrizve, méltóképpen ültették át a múlt értékeit a jelen innovációiba. Ugyanakkor nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy korszakának vezető kényelmét nyújtó limuzinja, a W116 mit nyújtott akkor, és máig milyen állapotban maradt meg. A válogatott anyaghasználat eredményként több mint harminc év múltán is kifogástalan belsőteret tapasztalunk.

Az autógyártás jövőképét bemutató W222-ben már minden elképzelhető kényelmi extra rendelkezésünkre áll, mégsem tolakodó az összhatás, még a központi rendszer vezérlőgombja is áramvonalasan simul környezetébe. Mindezek ellenére ne felejtkezzünk meg arról sem, hogy a gyáriak már a 70-es évek végén is igyekeztek kiszolgálni az igényeket: szintén az extrák közé tartozik az antenna és a rádiómagnó, ami mai szemmel nézve megmosolyogtató opció, akkoriban azonban technológiai remek volt.

A hajtásláncokat illetően nem lehet szó valódi összehasonlításról, hiszen a randevúra a V8-as ős mellé egy V6-os dízelmotorral felszerelt új generáció érkezett. A V8-as, 4520 köbcentiméteres benzinmotor 224 lóerős teljesítményével komoly tekintélyt parancsol még ma is az utakon. A kulcsot indításkor elforgatva úgy beleborzongunk a 8 henger ébredésének bámulatos muzsikájába, mint egy ismerős dallamot tökéletesen játszó hegedű játékába, miközben a motorból melegen is szívet melengető morajlás hallatszik.

Időközben már új idők új szele fúj. Az összehasonlításban szereplő újdonság, az S 350 Bluetec lemezei háromliteres dízelmotort takargatnak, amely 258 lóerős teljesítményével és 620 Nm nyomatékával a méltóságteljes mozgatáshoz bőven elegendő erőt szolgáltat, ráadásul a technika fejlődésével a kulturáltság terén is előnyben van. Mégis, engedjék meg, hogy e sorok írójának a szíve ebben az esetben a benzines erőforrás felé húzzon, de tagadhatatlan, hogy a szegmensben legkulturáltabb dízelmotort gyártó stuttgartiak hajtáslánca büszkén állhat a pástra, és a teljesítmény fokozására az S 63 AMG révén még bőven van mód, miközben a tradicionális vonulás hívei továbbra is választhatják az időközben 4,7 literes, biturbó V8-assal rögtön 456 lóerőt kínáló benzines csendszobát.

Az erőátvitelt illetően hátsókerék hajtás és háromgangos automata állt rendelkezésünkre 1979-ben, opcionális összkerékhajtás és hétfokozatú automataváltó 2014-ben. Előbbi is ügyesen hozza ki a teljesítményt, finom pedálkezeléssel még hideg állapotban is pontosan válthatunk, nyoma sincs rángatásnak, a fokozatok kapcsolása során az autó puhán siklik tovább, és az sem utolsó szempont, hogy az elmúlt 28 évben egyszer sem kellett az automataváltót javítani. Igaz, milliós futásteljesítményt sem kellett elviselnie, de sokak szerint ez sem kottyan meg neki.

A futóműről és a hajtásláncokkal az S-osztály menetpróbánkban részletesen foglalkoztunk, de nem hagyhatjuk ki most sem a Magic Body Control névre keresztelt fejlesztést, amely sztereókamerák segítségével az utat pásztázza, miközben azonnal továbbítva az információt a vezérlés felé, a futóművet az útfelületnek megfelelően hangolja, páratlan egyenletességet nyújtva. A tervezők azonban már a legelső sorozat megalkotásakor sem voltak tétlenek, a bemutatott modellbe megerősített rugózás és lengéscsillapítók kerültek, ennek révén a hatalmas karosszéria lágyan hullámzik rosszabb felületű utakon is, miközben határozottan kapaszkodik belé. Az akkori fejlesztéseknek megfelelően a legmagasabb szintű kényelmet igyekeztek vásárlóiknak nyújtani, nem volt még akkoriban szó sportosságról. Egy kényelmes limuzin legyen kényelmes limuzin, vallották, és hozzátéve, hogy a sport nem többletet, mint inkább másságot takar, mi ezzel tökéletesen egyet tudunk érteni. Ennek eredményeképpen ekkora tömegű autót olyan könnyedén és méltóságteljesen mozgatnak a rugók, hogy még most is meglepetést tud nyújtani.

A biztonság terén a Mercedes mindig is úttörő volt, ezt mi sem példázza jobban, mint az, hogy 1979-ben mutatkozott be, először ebben a típusban az ABS. Ehhez a fejlesztéshez hű maradva, világszintű innovációk övezik az új típust is, olyan intelligens technológiák révén, amelyek a későbbiekben – a jogi akadályok megszüntetésével – gyakorlatilag a jármű autonóm közlekedését teszik majd lehetővé. Ezek a rendszerek jelenleg észlelik a gyalogosokat és a lehetséges veszélyforrásokat, miközben segítik a vezetőt a sávtartásban és ráfutásos balesetek megelőzésében. A légzsákok közül ki kell emelni az övlégzsákot, amely a hátul ülőket is megóvja, a beépített övszalag a háromszorosára felfújódva csökkenti a sérülésveszélyt.

Mivel alaposan szemügyre vehettük a hajtásláncot, nem maradhatnak ki a fogyasztási adatok sem. Ebben az esetben a legfiatalabb kezdi a sort, városban akár hétliteres, országúton a gyári adatok szerint 4,7-5,2 literes igényekkel. A V8-as alternatívát sem kell félteni: a sportautóhoz méltó teljesítményhez a legkisebb kerekekkel 8,6 literes vegyes fogyasztás társul, ami persze a valóságban könnyen lendül 10 liter fölé, de hát valamiből elő kell állítani a lóerőket. A nagymama ennél azonban már szomjasabb, 10-11 liter között van a vegyes fogyasztási adat, ami viszont a tavalyi TTT túrán szerpentinen kanyarogva, változatos útviszonyok között is tartható volt. A teljesítménynek tehát ára van, az óriási motor szeret kortyolgatni. Ahogy egy kellemes likőrt is élvezettel fogyasztanak az idős hölgyek, úgy nincs a benzinnel másképp az oldtimer sem. Igénye még csupán annyi, hogy a gyár által megadott 98-as benzin legyen benne, de mivel ez már nem elérhető, a magasabb oktánszámú változat csillapítja szomját. A 96 literes tank révén nem fog bennünket az út mellett hagyni, sőt már apró figyelmességként a rendelés során 60 liter üzemanyaggal került le a szalagról.

A végére kívánom hagyni az extrák listáját, melyben toronymagas győzelmet fog kategóriájában is aratni a W 222-es zászlóshajó. Első osztályú eleganciát és élményt kínál mind az elől ülőknek, mind a hátul helyet foglalóknak, akik akár teljesen kinyújtott lábbal élvezhetik a Burmester hangszórók lágy dallamát, a világon egyedülálló lávaköves masszázst imitáló ülések puhaságát, valamint a legújabb multimédiás szolgáltatások nyújtotta lehetőségeket. A Magic Body Control révén az útviszonyok nem akadályozzák majd a tökéletes élményt és szenzitivást, miközben rendelhetünk egyedi illatosítás is, melynek kidolgozója Sabine Engelhardt tervezőgárdája volt. Céljuk a siker illatának megjelenítése és a luxus illatnyelvre való átültetése volt, négy különböző kompozíció révén. Az aktív illatosító rendszer az elménkre kíván hatni, az érzelmeinkre, hogy mindig érezzük, a tökéletesség vesz körül.

Ha megengedik kedves Olvasóink, ahogy a tervezők, én is szeretnék az érzékeikre is hatni, és Szabó Péter kollégám képei mellé segítségül hívni aláfestésnek az alábbi hangokat.

Illatosító rendszer a W116-ben még nem volt elérhető, számos egyéb viszont igen, melyek speciálisan ehhez az autóhoz lettek kiválasztva. Ilyen a márka rajongóinak gyakori kívánsága, a típusjelzés elhagyása, az alvázvédelem (akkoriban az autó aljára nagyon helyesen komoly gondot fordítottak), a jobb oldali tükör, tartalék javítófesték, gyári Becker Grand Prix rádiómagnó, antenna, fényszórómosó a lámpatesten. Továbbá a plüssel borított kartámasz elől, manuális klímaberendezés, hővédő üvegezés és fűtött hátsó szélvédő, Michelin gumiabroncsok (kerékabroncs méret 205/70 R14), 60 liter üzemanyag, mindez biztonsági szállítási csomagban.

Összegezve, az S-osztály az autógyártás ikonikus alakja, a limuzinok királynője, amely nemcsak pompás külsőt takar, hanem egyedülálló biztonsági fejlesztések mellett, luxus szintű kényelmet biztosít vezetőnek és utasnak egyaránt. Kiemelkedő minősége, motorikus teljesítménye már megjelenése idején szegmensének vezetője modelljévé tette, 1974-ben elhódítva az ÉV Autója díjat. Negyven évvel később az új zászlóshajó ismét a tökéletességet tűzte ki küldetésül, melyet belső terében és világszintű biztonsági asszisztensek révén sikeresen teljesít. A hajtásláncok sokszínűsége már nem csak benzines, hanem dízel és konnektorról tölthető hibrid változatot is elérhetővé tesz, változatlan teljesítmény mellett. A világ legjobb autója - ragadt rá az autóra a megjelenés idején a jelző, és ha szubjektív mivolta miatt nem is állhatunk ki teljes mellszélességgel a felsőfokú jelző mellett, tény, hogy a legújabb generáció okkal pályázik rá. Minden korábbinál többet nyújt.




Hozzászólások  

 
#7 Andras79 2014-06-05 14:37
Idézet - Simon Sára:
Kedves András!

Elárulom, hogy a kép 1 éves koromban készült egy balatoni nyaralás alkalmából, a születésnapon. Ekkor még a két lábon való egyensúlyozásho z is erősítés kellett, de a biztonságos kormányfogást nem lehet elég korán elsajátítani. :) A szüleim elmesélték, hogy alig akartam kiszállni, és az egyik kép ezt jól bemutatja, de akkor még csak apróságként vettem részt a W116-os életében, figyelve a nagypapámat és az édesapámat.

A Fiat kapcsán, én szeretem az ikonikus 500-ast, van is a családban, de értem a véleményedet, hiszen az a jó ha egy modellpaletta minél szélesebb, és nem szeretne kizárólag egy típusra koncentrálni.

Üdvözlettel:
Sára


Kedves Sára!

1 éves korodban készült ez a kép?! Hmm... Akkor hatalmas baba lehettél, mikor megszülettél! ;-) Az én pici lányom már több, mint 2 és fél éves, de alig nagyobb most, mint Te voltál 1 évesen ezen a képen! Igaz, az én lánykám koraszülött volt, úgyhogy mindössze 43 centivel és 1420 grammal született, most pedig kb. 13 kilót nyom és kb. 93 centi magas!
Viszont abban hasonlítotok egymásra, hogy az én babám is szereti a biztonságos kormányfogást gyakorolni, sőt kormányozni is nagyon szeret, persze csak állóhelyzetben engedem neki! De tekintettel arra, hogy a Punto-mban van City szervó mód, és állóhelyzetben/parkoláskor szeretem is használni, így még ő is könnyedén tekeri a kormányt a gépben (állóhelyzetben )!
Gondolom a W116-ban nem volt ekkora szervó rásegítés, és így Neked nehezebb dolgod lehetett a kormányzásával, akkortájt 1 évesen! ;-))
Az 500-assal nekem sincs igazából gondom, sőt aranyos autócskának gondolom! Csak mint családos embernek, még egy Grande Punto-hoz képest is, játékautósnak tűnik kicsit! Most természetesen a normál 500-asra gondolok, nem a lényegesen nagyobb 500L és 500L Living leszármazottakr a (amelyek közül az utóbbi egyterű akár hét személyes is lehet igény szerint)!

Üdv:
András
Idézet
 
 
+1 #6 Simon Sára 2014-06-05 13:31
Kedves András!

Elárulom, hogy a kép 1 éves koromban készült egy balatoni nyaralás alkalmából, a születésnapon. Ekkor még a két lábon való egyensúlyozásho z is erősítés kellett, de a biztonságos kormányfogást nem lehet elég korán elsajátítani. :) A szüleim elmesélték, hogy alig akartam kiszállni, és az egyik kép ezt jól bemutatja, de akkor még csak apróságként vettem részt a W116-os életében, figyelve a nagypapámat és az édesapámat.

A Fiat kapcsán, én szeretem az ikonikus 500-ast, van is a családban, de értem a véleményedet, hiszen az a jó ha egy modellpaletta minél szélesebb, és nem szeretne kizárólag egy típusra koncentrálni.

Üdvözlettel:
Sára
Idézet
 
 
#5 Simon Sára 2014-06-05 13:23
Idézet - SuperVortep7:
Hát,kedves embertársaim,íg y kell egy hihetetlenül igényes cikket megírni.A cikk végén az zene csak hab a tortán.illik a Mercedesek eleganciájához.


Kedves SuperVortep7!

Ritkán kap ilyen véleményt női újságíró e férfias területen, nagyon köszönöm a hozzászólást!

Külön örülök, hogy kiemelted, hogy a zene elnyerte a tetszésedet, mert pont ez volt a cél, hogy elegáns, érzésekkel teli kísérete legyen történetnek.

Üdv.,
Sára
Idézet
 
 
+1 #4 Andras79 2014-06-04 10:46
Idézet - Simon Sára:
Kedves András!

Köszönöm szépen a jóleső sorokat, a hozzászólást.
Örülök, hogy tetszettek a képek. Ahogy írtam, az örök szerelem már akkor elkezdődött, és azóta mit sem változott.

Üdvözlettel:
Simon Sára


Kedves Sára!

Ez magától értetődik, hisz ahogy az a bizonyos kozmetikai cég reklámja is mondja: "Mert megérdemled!" ;-)
Noha nekem nem volt Fiat-om 3 évesen, mint Neked Mercedes-ed (pontosabban W116-osod), csak 28 évesen, de én is a Fiat-ok iránt érzek úgy, mint Te Mercedes-ek iránt! ;-)
Habár az annyira nem tetszik, hogy ilyen mértékben el "500-asodott" a Fiat produkt portfoliója, mert én elsősorban a Bravo-kért és Punto-kért voltam oda!
Nade mindegy is, ez már más téma, és messzire vezetne...

Üdv:
András
Idézet
 
 
+1 #3 SuperVortep7 2014-06-03 21:38
Hát,kedves embertársaim,íg y kell egy hihetetlenül igényes cikket megírni.A cikk végén az zene csak hab a tortán.illik a Mercedesek eleganciájához.
Idézet
 
 
+1 #2 Simon Sára 2014-06-02 23:55
Kedves András!

Köszönöm szépen a jóleső sorokat, a hozzászólást.
Örülök, hogy tetszettek a képek. Ahogy írtam, az örök szerelem már akkor elkezdődött, és azóta mit sem változott.

Üdvözlettel:
Simon Sára
Idézet
 
 
+1 #1 Andras79 2014-06-01 08:54
Kedves Sára!
Örömmel látom, hogy végre a cikked bekerült a megfelelő "Tesztek" rovatba, ahová az eddigi cikkeid nagy többsége is való volt / lett volna!
"A szerző és a W116 első kalandja..." és "...a legfrissebb" összehasonlítás pedig nagyon cuki! ;-))
Üdv:
András
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark