Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Múlt pénteken az Autó Pulton három Porschéről is olvashattak, amelyekkel a legutóbbi hazai tesztvezetés alkalmával sikerült közelebbi barátságot kötnünk, azonban cikkünk végén megígértük, hogy ez még közel sem minden, ugyanis három izgalmas típus még a tarsolyunkban maradt, hiszen összesen 6 érdekes Porsche modell kipróbálására volt lehetőségünk.

A képen 1570 lóerő bújik meg - galéria

Ráadásul a sokak által talán leginkább várt érdekességeket a végére hagytuk: bár az aktuális trendeknek megfelelően az összes tesztelt Porschét (persze benzines) turbómotor hajtotta, jelenlegi cikkünk főszereplői a nevükben is hirdetik a ‘turbo’ típusjelzést, márpedig aki kicsit is tisztában van a Porsche nómenklatúrájával, az bizonyára tudja, hogy ez mit jelent. Igen, óriási teljesítményt, páratlan menetteljesítményeket, valamint minden esetben széria összkerékhajtást, illetve a kivitel függvényében villámgyors 7- vagy 8-fokozatú duplakuplungos PDK automataváltót, hogy a kihegyezett erőforrások hegyomlásnyi forgatónyomatékát könnyebb legyen útra vinni.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Ritka, amikor mindenki ennyire vigyorog egy menetpróbán...Nem is bántuk sem az összkerékhajtás, sem pedig a PDK váltó segítségét, ugyanis a nedves országutakon így egyrészt mindig két kézzel foghattuk a kormányt, és a fokozott tapadás okán biztonságosabban autózhattunk. Az Alcsútdoboz környékére szervezett menetpróba útvonalai gyönyörűek voltak, csak az volt a gond, hogy a hangulatos, szép tájakon átvezető, de rendkívül hepehupás utakat nem ezekre a szélvészgyors sportautókra találták ki. Cikkünk első részére érdemes visszalapozni (amit akár ide kattintva is megtehetnek), hiszen olyan érdekességeket mutattunk be, mint például a 718 Boxster S, a 911 Carrera 4 GTS Coupé, valamint a 911 Carrera GTS Cabriolet, a mai ‘csokor’ azonban legalább ilyen érdekes: jöjjön hát az ún. Performance-csomaggal ellátott Macan Turbo, a vadonatúj Panamera Turbo, valamint minden idők (még mindig) legjobb közúti sportautója, a 911 Turbo S.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Macan Turbo Performance csomaggal: a legélvezetesebb SUV a piacon

A Macan Turbo sportautós menetteljesítményekre képesA Porsche modellpalettáján jelenleg a Macan a legkorosabb típus, hiszen az összes testvér vagy nemrégiben frissült, vagy pedig teljes egészében megújult. Ennek ellenére a Macan már megjelenésétől kezdve töretlen népszerűségnek örvend, így beizgazolódtak a vállalat várakozásai, miszerint egy, a Cayenne alá pozicionált közepes méretű - és persze felettébb sportos - SUV komoly profitot hozhat a márka számára. A Macan sikere ráadásul megérdemelt, hiszen az autó éppen optimális méretekkel rendelkezik egy 1-2 gyermekes család számára, formaterve kívül-belül telitalálat, futóműve kiváló, vezetni élmény, motorjai pedig bivalyerősek.

A kedvenc SUV-modellünk - galériaKülönösképp, ha a Macan Turbo 3,6 literes, V6-os, két turbó által lélegeztetett erőforrása dolgozik az autóban, amely már alapesetben is 400 lóerőt és 550 Nm-t képes csatasorba állítani, de a kipróbált, ‘Performance’ csomagos modellben az erőforrás nem kevesebb, mint 440 lóerőt és 600 Nm-t produkál. A ‘kis’ luxus-sport szabadidőmodell alapára ilyen konfigurációban 30 millió forint felett van (plusz extrák), cserébe viszont sportautós menetteljesítményekkel és gyönyörű hangélménnyel ajándékozza meg gazdáját a négykerekű: a 0-100 km/h-s sprintet lenyűgöző 4,4 másodperc alatt teljesíti a nem éppen pehelysúlyú, üresen is közel két tonnás SUV, végsebessége pedig 270 km/h feletti. Mindeközben az utastér négy felnőtt számára elegendő helyet és kiváló komfortot kínál, a csomagtartó pedig már alaphelyzetben is 500 literes.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Még a szűk, kanyargós országutakon is élmény terelgetni a szabadidőjárgányt, ráadásul a zseniális futómű-kormányzás-hajtáslánc-fék kvartettnek köszönhetően mit sem érzünk a 2 tonnás tömegből. Performance csomag ide vagy oda, a Macan Turbo még mindig a piac legkívánatosabb SUV-ja azok számára, akik sokat adnak a vezetési élményre.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Panamera Turbo: szárnyaló elnöki lakosztály

Egy luxusautó és egy sportautó az egybenA vadonatúj fejlesztésű Panamera-sorozat ‘Turbo’ változatából kiszállva a következő gondolat motoszkált a fejemben: “ha szárnya lenne, biztosan felszállna”. Képzeljenek el egy 5 méternél is hosszabb, üresen bő két tonnás luxusautót, ami akár 3,6 másodperc alatt (igen, jól olvasták) képes teljesíteni a 0-100 km/h-s sprintet. Mindeközben ráadásul ha nem hatnának ránk komoly erők, simán pezsgőzhetnénk a hátsó sorban, a fantasztikusan kényelmes masszázsülések által kényeztetve. A Porsche pontosan tudja, hogy több, mint 50 millió forint elköltése esetén (a Panamera Turbo hazai bruttó alapára körülbelül 51,5 millió) a tehetős ügyfeleknek nagyon sok elvárással rendelkeznek, de a Panamera mindent tud is, ami ma az autóiparban elképzelhető - épp, hogy csak ki nem takarít helyettünk. Ráadásul már megjelent a luxusmodellből egy praktikusabb ‘Sport Turismo’ kivitel is, ami 4- helyett akár ötszemélyes utastérrel is kérhető.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

300 km/h felett képes száguldani a Panamera TurboBár a Panamerából már létezik egy újabb, még erősebb (hibrid) csúcsmodell, a kipróbált ‘sima’ Turbo verzió teljesítménye is nagyon-nagyon komoly: 4-literes kétturbós V8-as motorja 550 lóerőt és 770 Nm-t képes kipréselni magából, így ha egy kis száguldozáshoz támadna kedvünk, akár 306 km/h-val is repeszthetünk vele mondjuk a németországi autópályákon. Épeszű tempónál az utastér nagyon csendes, a széria légrugózás olyan finom, mintha egy varázsszőnyegen ülnénk, az opcionális Burmester hifiből pedig élő koncerthangulatot idézve szólalnak meg kedvenc slágereink - sőt, a megfelelő opció megrendelésével a hátsó sorban akár mozizhatunk is, hiszen mégiscsak egy vérbeli luxusautóról van szó. Persze a Panamera Turbo a Nordschleifén sem jönne zavarba, a legtöbb sportautót simán maga mögé tudja utasítani a köridők tekintetében. Mindezt bő két tonnával… Ismét le a kalappal a Porsche mérnökei előtt, akik néha-néha a fizikát is meg tudják viccelni.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

911 Turbo S Coupé: a világ legjobb közúti sportautója

A '911 Turbo' egy fogalom - és a Turbo S felette áll...Ha már az előbb a fizikai törvényeiről, illetve azok megviccelésénél tartottunk, akkor akarva-akaratlanul is eszünkbe juthat a Porsche 911 Turbo neve. A modell ugyanis már hosszú évtizedek óta újra és újra megközelíti, pontosabban fogalmazva gyakran eléri illetve túllépi az adott korban elképzelhető határokat. A 911 Turbóknál a mérnökök energiát és pénzt nem kímélve mindig beleadnak apait-anyait, hogy a legjobbat alkothassák meg, és ez különösképp igaz, ha a Turbo széria csúcsáról, a Turbo S-ről beszélünk. A 3,8 literes 6-hengeres boxermotort lélegeztető két nagynyomású turbófeltöltő lapátkerekei például kerámiából vannak, ami lehetővé tette a változó geometriájú turbófeltöltő használatát egy benzinmotornál is, ahol iszonyatosan magas a gázok hőmérséklete. De muszáj megemlíteni a széria kerámia fékeket (PCCB), az aktív aerodinamikát, a központi csavaros keréktárcsákat, és még hosszasan sorolhatnánk a különleges megoldásokat.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Nem gyorsul; teret görbít... - galériaAz aktuális 911 Turbo S esetében az eredmény: 580 lóerő, túltöltés funkcióval (Overboost) 750 Nm csúcsnyomaték (alapból 700 Nm), 2,9 (!!!) másodperces 0-100 km/h-s sprintidő és 330 km/h-s végsebesség. Ja, egyébként a 0-200 km/h-s gyorsulás is megvan 10 másodpercen belül… A menetteljesítményekről kár beszélni: röviden-tömören a 911 Turbo S nem gyorsul, hanem teret görbít, a Porsche gyakorlatilag feltalálta a teleportot. Az, hogy nagyon megy és brutálisan lassít, nem kifejezés. Padlógázas gyorsításkor - különösen rajtautomatikával - a szemgolyóink szinte benyomják a koponyánkat, padlóféknél pedig ki akarnak szakadni a helyükről. És kanyarokban is csodát tud a 911 Turbo S, ami országúton, szerpentinen, városban, autópályán és versenypályán egyaránt kiválóan érzi magát.

Gyönyörű (hazai) környezetben vezethettük a Porschéket

Minden porcikája felér egy technikai csodával - galériaRáadásul meglepő, de bizony rugózni is tud, megbízhatósága kiváló, fogyasztása finoman használva egészen barátságos, belül tágas (hátra két gyermeket is beültethetünk) - nem véletlen hát, hogy a világ legjobb közúti sportautójának tartjuk. Már csak a bő 68 millió forintos (a Coupé esetében, a 911 Turbo S Cabriolet még drágább) kell megemészteni illetve kitermelni. Egyébként durva belegondolni, hogy ha így viselkedik az 580 lóerős Turbo S, akkor milyen lehet mondjuk a 911-esek új királya, a hátsókerékhajtású, 700 lovas GT2 RS...

Már az új Cayenne is rendelhető - galéria

A hazai menetpróbán a Porsche összes jelenleg elérhető modellsorozata rendelkezésünkre állt: a 718, a 911, a Panamera és a Macan, ráadásul a nagyteljesítményű típusok révén nem kevesebb, mint 2820 lóerőnyi Porschét volt alkalmunk próbára tenni. Egyedül a Cayenne hiányzott, de nem véletlenül: a kifutó típus már nem rendelhető, a vadonatúj pedig még nem érkezett meg. Az új Cayenne egyébként szintén garantáltan kasszasiker lesz, szuperül sikerült. És a trendeknek megfelelően idővel rögtön 3 (!) konnektoros hibrid is lesz belőle: 4, 6 és 8 hengerrel. Rövidesen pedig érkezik az első teljesen elektromos Porsche.

Az előző rész képgalériája erre a képre kattintva nyitható meg - galéria

Az eladások szárnyalnak, a Porsche Centrum Budapest 2017-ben is remek évet zár. Ráadásul jövőre számos újdonság érkezik, a habot a tortán pedig a Bentley forgalmazása jelenti 2018-tól, komoly várakozásokkal.

Kommentek