Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ferrari nemrég mutatta be a 812 Superfast-et, mely lenyűgöző képességekkel rendelkezik, és ennek megfelelően természetesen az ára is csillagászati. Mindezek ellenére azt gondolnánk, hogy egy motor és fényezés nélküli példány, ami tulajdonképpen csak egy guruló szobor, nem ér meg több mint 85 millió forintot – az RM Sotheby’s aukcióház szakemberei azonban nem így gondolják, ugyanis szerintük minimum ennyiért kel majd el a szélcsatornás tesztekhez használt prototípus.

 

Fele az igazi méretének, és természetesen hajtáslánc sincs benne

A 812 Superfast 6,5 literes V12-es erőforrása nem kevesebb, mint 800 lóerőt présel ki magából, aminek segítségével akár 2,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, és meg sem áll egészen 340-ig. Ebből azonban a nyers, fényezetlen, sok helyen szegecsekkel összetákolt prototípus semmit nem tud felmutatni, hiszen egyáltalán nincs benne erőforrás – sőt, a hajtáslánc egyik eleme sem található meg benne. Mindez még semmi ahhoz képest, hogy méretben is csak a fele az eredeti autónak.

Mellette szól, hogy hatalmas az eszmei értéke, és kézzel rakták össze karbon elemekből

Mindez ugyan igencsak lesajnálóan hangzik, azonban kétségtelen, hogy a Ferrari történetének egy fontos darabkája a tesztelésre használt modell, amelyet egyébként karbon elemekből raktak össze szabad kézzel a mérnökök – ezzel pedig nem csak az eszmei értéke nagy. A különleges relikvia jövő hét végén kerül kalapács alá, és a szakemberek szerint körülbelül 85 és 98 millió forint között fog elkelni , ami bizony igencsak szép összeg – főleg ahhoz képest, hogy ennyiért már egy valódi 812 Superfast is a miénk lehet.

Kommentek