2017. Április 25., Kedd

Frissitve:06:44:53

A Google rejtelmei - ezeket a márkákat keresték a legtöbben idén

Nyomtatás

Az év végének villámgyors közeledtével rengeteg statisztikát lehetne előszedni az autózás világából, ezúttal azonban egy kicsit rendhagyóbb mutatót vizsgálunk meg. A világ legnagyobb keresőrendszerét, a Google-t vettük elő, hogy megnézzük, melyik az a 10 autómárka, amelyre a legtöbben kerestek rá az elmúlt egy évben – ezek között pedig volt néhány magától értetődő, de akadtak meglepő helyezettek is.

Az első helyen talán rögtön némi meglepetésre a Honda áll. Noha a japán gyártó az elmúlt években rengeteg újdonságot mutatott be, itthon mégsem érezzük, hogy ennyire középpontban lenne. A helyzet persze rögtön változik, ha eszünkbe jut, hogy ezek az adatok az egész világra vonatkoznak. A legkeresettebb típus nem meglepő módon a Civic volt, amely idén lépett új generációba. A második helyen a Mercedes-Benz végzett, ami nem túl meglepő, hiszen az egyik legnagyobb múlttal rendelkező gyártóról van szó – velük kapcsolatban egyébként a C 300-ra kerestek rá a legtöbben.

A harmadik helyre a Tesla fért fel, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen az elektromos autókat gyártó márka az elmúlt évben rengetegszer került a címlapokra. A legtöbben persze a Model 3-ra kerestek rá, ami az amerikaiak által beígért képességeit tekintve nem is csoda. A Lamborghini lett a negyedik, ezt pedig úgy gondolom, hogy nem kell különösebben megmagyarázni – rengeteg ember álmát testesítik meg az olaszok autói. A Volvo végzett ötödikként a „versenyben”: a svédek szintén nagy megújulásba kezdtek nem is olyan régen, méghozzá a második generációs XC90 bemutatásával. Nem csoda hát, hogy erre a modellre kerestek rá legtöbben a gyáriak kínálatából.

Hatodikként a Ford futott be, a legtöbben velük kapcsolatban pedig az egyik legnagyobb számban eladott modelljüket, a Focust keresték. A hetedik helyre a folyamatosan feltörekvő Jaguar fért fel: az angolok az XE-vel jó pár év kimaradás után szálltak be ismét a prémium középkategóriába, míg az F-Pace képében bemutatkozott az első crossoverük. A legtöbben mégis a szintén nemrég megújult XF-re kerestek rá az angolok kínálatából. A nyolcadik a Bentley lett, amely a Jaguárhoz hasonlóan nemrég bemutatta az első terepes felépítésű modelljét – nem is csodálkozunk hát, hogy a Bentaygára voltak a legtöbben kíváncsiak.

A kilencedik helyet a Maserati érdemelte ki, és nem meglepő módon náluk is a márka első SUV-ja, a Levante lett a legkeresettebb. A tízes lista utolsójaként a Rolls-Royce futott be, és bár a Phantom a legrégebbi típusuk a kínálatban, mégis arra voltak a legtöbben kíváncsiak – ez persze azért is lehet, mert a generációváltás már a levegőben lóg. Ezeket a márkákat keresték tehát legtöbbet 2016-ban, és bár az első helyezett Honda némileg talán meglepetést okozott, a prémium márkák nagyarányú részvétele egyáltalán nem meglepő – kíváncsian várjuk, hogy jövőre hogy alakul majd a lista.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark