Autó Pult Év Autói 2017 – a győztesek, II. rész

Nyomtatás

Tegnapelőtt közzétettük az immár 8. Autó Pult Év Autói választás első négy kategóriájának a győzteseit, de ezzel még korántsincs vége: a 2017-es választásból további öt kategória legjobbjai hiányoznak. Keddi cikkünkben megígértük Önöknek, hogy még a héten kihirdetjük a hátralévő öt kategória dobogósait, úgyhogy nem is húzzuk tovább az időt máris következnek a legjobbak - így teljessé válik a lista. Az első négy kategória dobogósait ide kattintva olvashatják.

5; Családi autók 6 millió forint felett

Az Autó Pult Év autója: BMW 6-os Gran Turismo

Nem igazán sikerült a piac legkedvezőbb árú modelljét győztesnek választanunk a családi autók nyitott (ár)kategóriájában, hiszen a nyertes indulóára 'potom' 18,7 millió forint, azonban a vadonatúj BMW 6-os Gran Turismo mindenképp megérdemli az elismerést. Elődjével, az 5-ös GT-vel kicsit kegyetlen volt a sors, pontosabban a formatervezők keze, hiszen finoman fogalmazva sem volt egy szépség a 7-es alapjaira helyezett drabális bajor, cserébe viszont kiváló utazóautó volt. Az új 6-os GT még kiválóbb utazóautó lett, hihetetlenül szellős hátsó sorral, óriási csomagtartóval, valamint praktikus ötajtós kialakítással, ráadásul a modell immár egészen csinos, 'kacsafarkával' és szép lámpáival főként hátulról mutat jól. A 6-os Gran Turismo továbbra is a(z aktuális) 7-es sorozat padlólemezére épül, viszont árban sokkal közelebb áll az 5-öshöz, így nagyon jó választás lehet mindazok számára, akiknek nem jelent olyan nagy problémát 20-25 millió forint kifizetése egy fantasztikusan jó négykerekűért.

A hazánkban a 6-os GT-vel együtt bemutatott, szintén vadonatúj X3-as is esélyesként pályázott a legjobb családi autó címre, és nagyon közel állt a győzelemhez; végül a különlegesebb 6-ost választottuk győztesnek, de az új X3 is egy nagyon erős, hibamentes mindenes.

2. helyezett: Volkswagen Arteon

Variációk egy témára: a győztes BMW-hez hasonlóan a Volkswagen Arteon is egy kupés tetővonallal megáldott méretes ötajtós modell, ami ráadásul piszok jól néz ki. Alapjait a Passat biztosítja, azonban a testvérmodell nyújtott padlólemezére épül az Arteon, így még a Passatnál is tágasabb, ráadásul hiába a divatos lejtős tetővonal, a hátsó fejtér nem is olyan rossz, a csomagtartó pedig óriási, 563 literes. Az Arteon tehát egy kiváló Passat sokkal-sokkal dögösebb ruhába öltöztetve, minden irányból lenyűgöző a megjelenése. A közel 10 millió forintos induló listaár elsőre nem tűnik kevésnek (és nem is az), viszont érdemes alaposabban megvizsgálni az árazást, az Arteon alapfelszereltsége ugyanis nagyon bőséges, olyannyira, hogy egy hasonlóan motorizált Passat hasonlóan 'felpuccolva' drágábbra jön ki. A minden szempontból kiváló 150 lóerős 2-literes dízelmotorral 10 millió forint alatt megkaphatjuk a szépséget, ami ennyiért igencsak jó vételnek számít. Merjünk hát stílusosak lenni és a klasszikus 'business-limuzinok' helyett valami különlegesebbet választani! 

3. helyezett: Volvo XC60

A második generációs, vadonatúj Volvo XC60 esetében nincs új a nap alatt, hiszen a modell a svédeknek az új XC90-nel indított irányzatát követi, a megszokott formákat és technológiákat használva, azonban pontosan azért annyira kiváló az XC60, mert mindent megkapott, amit a drágább és sokaknak felesleges nagy XC90, csak kisebb és még csinosabb csomagolásban. A biztonság tekintetében a modell nem ismer kompromisszumot, utas- és csomagterének mérete pedig bőven elég egy négytagú családnak, igaz, a plusz két ülésről ez esetben le kell mondanunk, az opcionális 7 üléses kialakítás az XC90 kiváltsága maradt. Az XC60 összességében kívül-belül nagyon csinos, menő, biztonságos, csendes, kényelmes, ráadásul modern, hatékony hajtásláncokkal érkezik. Akik megfelelően vastag pénztárcával rendelkeznek, akár a szuper T8 nevű, 407 lóerős konnektoros hibrid hajtáslánccal is megvásárolhatják az újdonságot – ez esetben a zöld rendszám széria.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év vétele: Jaguar XE 2.0T Aut.

Hogy micsoda?!?! Vajon teljesen megbolondultunk, hogy egy Jaguar lett az év vétele? Nem, nem estünk teljesen a fejünkre, azonban a Jaguar olyan ajánlattal állt elő az XE sportszedán esetében, aminek nehéz ellenállni: Magyarországon 8 millió forinttól kínálja a márka a 200 lóerős (320 Nm) benzinmotorral és szériában 8-sebességes automataváltóval szerelt hátsókerékhajtású modellt, plusz 850 ezer forint ellenében ráadásul egy akciós átfogó felszereltségi csomagot is kérhetünk, amivel immár a Jaguar márkanevéhez méltó, messze nem fapados autót kaphatunk. Ráadásul a legjobb az egészben, hogy a motorháztető alatt a márka idén bemutatott, friss fejlesztésű 2-literes, 4-hengeres Ingenium benzines turbómotorját találjuk, ami nem csak izmos, de hatékony és modern is. Senki más nem kínál prémium köntösben 200 lóerőt és egy kiváló automataváltót 8 millió forintért, úgyhogy az elsőség mindenképp megérdemelt!   

2. helyezett: Suzuki Swift 1.2 DualJet GL+

Az új Suzuki Swiftről nem kívánunk még egyszer hosszasan írni, a japánok immár valóban japán (hiszen Japánból érkezik az új generáció) városi kisautója ugyanis már az első felvonásban is sikeresen szerepelt, az elérhető családi autók között. A lényeg, hogy a könnyű Swift belül tágas – igaz, a csomagtartója családi használathoz kicsi –, az 1,24 literes, 90 lóerős szívó alapmotorral is vidám és szupertakarékos, városban fürge, biztonságos, ráadásul jó vezetni. És ami a legjobb: japán gyártás és drága import ide vagy oda, akciósan 3,4 millió forintért már megkaphatjuk a második, GL+ nevű felszereltségi szintet, ami minden lényeges tételt magában foglal. Ennyi pénzért nagyon jó vétel az új Swift!

3. helyezett: Volkswagen Golf GTI

Vélhetően a képzeletbeli dobogó 3. fokán is sokan meglepődnek, hiszen nem egy átlagos modell a Volkswagen Golf GTI, ami idén frissült. Miként lehetséges, hogy a híresen drága Golf bekerült a legjobb vételek közé? Egyszerű: mi sem tudjuk, hogy miért, vagy hogyan, de a GTI-nek igencsak jó ára van: listaáron 8,2 millió, akciósan pedig 7,7 millió forinttól indul az ötajtós sportkompakt igen magas szériafelszereltséggel, ami a típus kvalitásainak ismeretében bombaárnak tekinthető, hiszen a piac legharmonikusabb sportos ferdehátújáról beszélhetünk, ami úgy biztosít magas szintű vezetési élményt, hogy hétköznapi használhatósága is remek, futóműve nem túl kemény, helykínálata szuper, minőségben pedig eléri a kompakt prémiumok színvonalát. És ne feledkezzünk meg a 2-literes turbómotor által kínált (immár) 230 lóerőről és 350 Nm-ről, ami ha akarjuk, garantáltan széles mosolyt csal az arcunkra, visszafogottan hajtva pedig meglepően takarékos tud tud lenni. A GTI a klasszikus kockás üléshuzatokkal és kézi váltóval az igazi - milyen szerencse, hogy mindkettő alapáron jár...

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év Autói: Mercedes-Benz S-osztály

A Mercedes-Benz zászlóshajója mindig is az autóipar aktuális csúcsát képviseli technológiailag, ami ezúttal sincs másképp, így nem lehet meglepő a frissített széria győzelme. Egy eposz sem lenne elég, ha fel szeretnénk sorolni az S-osztály összes különleges innovációját, a luxuscirkáló alapvetően teljes egészében, minden porcikáját tekintve egy high-tech csoda. Az idei frissítést pedig nem szabad alábecsülni, hiszen egyebek mellett a motorpaletta teljesen megújult: megérkeztek a soros hathengeres motorok, valamint új V8-asok csatlakoztak a kínálatba. A paletta csúcsán a Maybach változatok állnak, amelyek a Rolls Royce-okon innen felülmúlhatatlan luxust kínálnak.   

2. helyezett: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

A Porsche Panamera is egy igazi innovátornak számít, különösképp csúcsváltozatában, az akár 50 km-es tisztán elektromos hatótávra képes, konnektoros hibrid Turbo S E-Hybrid modell ugyanis úgy tud nagyon hatékony lenni, hogy közben a világ egyik leggyorsabb családi autójáról beszélhetünk, ami a legkeményebb szuperautókkal is képes felvenni a kesztyűt. Hogy is ne lenne képes, amikor a villanymotor és a 4-literes V8-as turbós benzines párosa együttesen 680 (!) lóerő leadására képes? Nekünk már volt szerencsénk kipróbálni a luxus-sportlimuzint, és mondanunk sem kell, a 680 lóerő produktuma nagyon emlékezetes maradt számunkra. A Panamerák csúcs bizony nem gyorsul, hanem egyenesen teret görbít! És nem csak a teljesítmény szempontjából, hanem minden tekintetben csúcstechnikát képvisel.

3. helyezett: Lexus LS

Az új Lexus LS-t először nem akartuk díjazni, hiszen az autó még nem érkezett meg hivatalosan a hazai piacra, azonban mivel már nyáron volt szerencsénk beülni Magyarországon egy példányba, ráadásul immár a nemzetközi menetpróba is megvolt (igaz, utóbbihoz nem volt sajnos szerencsénk), így mégis megszavaztuk a Lexus csúcsmodelljének a bizalmat. Úgy látszik, hogy idén a High-tech kategóriát a luxuslimuzinok uralják, ami persze nem véletlen, hiszen a legkomolyabb sportautók mellett rendszerint ezek a modellek a csúcstechnikai innovátorok. A Lexus az új LS széria esetében is kitett magáért, számtalan újdonsággal álltak elő a japánok. A legfontosabb a V8-as motorok kivezetése, amelyek helyét mind a hibrid, mind pedig a 'sima' benzines változatban V6-osok vették át, utóbbi esetben két turbófeltöltővel 'megspékelve'. És bár lótszólag nem annyira fontos ebben a kategóriában a jó árazás, valójában higgyék el, az, márpedig ár/érték arányban az LS-nek vélhetően nem lesz párja a prémium csúcsmodellek között, az árakat a felszereltséggel és a teljesítménnyel súlyozva. Érdekes különben, hogy nincs többé 'normál' hosszúságú LS, így csak az 5,2 méternél is nyúlánkabb hosszú verzió kerül piacra.

8; Zöld-innováció

Az Autó Pult Év Autója: Hyundai Ioniq Plug-in

Nicsak, egy újabb ismerős modell az első részből: a Hyundai Ioniq Plug-in győzelmét illetően teljes volt az egyetértés a szerkesztőség tagjai között. Ha azt kérdezik, hogy egy tisztán elektromos modell helyett miért választottunk egy szennyezőbb konnektoros hibridet az év zöld autójának, akkor megmagyarázzuk: a legtöbb ember számára még mindig nem jelentenek teljesen élhető alternatívát a korlátozott hatótávú (főleg hidegben) villanyos modellek, így azok inkább csak második autónak tökéletesek, ellentétben a Hyundai büszkeségével, ami ugyan csak maximum 50-60 km-e képes elektromosan megtenni, cserébe viszont egy teljes értékű autó, amivel bárhova útnak indulhatunk, nem kell félnünk a lemerüléstől. A zöld rendszám és a csúcstechnika előnyeit már 10 millió forint alatt megkaphatjuk, ráadásul az Ioniq tágas, minőségi, és az autót jó vezetni. Le a kalappal a Hyundai előtt, nagyon jó munkát végeztek a tervezők.

2. helyezett: új Nissan Leaf

A Nissan Leaf egyszerűen megkerülhetetlen, ha az elektromos autók szóba kerülnek, hiszen a japánok büszkesége volt az egyik első nagy sorozatban gyártott globális villanyos típus, a Nissan pedig a komoly eladásoknak és a hosszú éveknek köszönhetően rengeteg tapasztalatot gyűjtött az elektromos autózásról. Aztán persze ezt a sok tapasztalatot használták fel a tervezők a második generációs Leaf megalkotásakor, így nem csoda, hogy szuperül sikerült az újdonság, ami már hazánkban is elérhető, állami támogatással 8,5 millió forinttól. Az új széria 40 kWh kapacitású akkumulátort és egy erősebb, 150 lóerős villanymotort kapott – előbbi régén közel 400 km-es hatótávolsággal rendelkezik papíron, utóbbi pedig kiváló menetteljesítményeket, például mindössze 8,5 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást biztosít, így élményszámba megy a csinos Leaf vezetése. Már alig várjuk, hogy az első tesztautó megérkezzen hozzánk!

3. helyezett: Suzuki Swift

Ígérjük, nem fog többet szerepelni a Swift, de a zöld kategóriában is teljesen megérdemelt a modell dobogós helyezése, hiszen az új Swift tökéletes bizonyíték arra, hogy a benzinmotorok még mindig mennyire kompetens hajtást biztosítanak. Nincs szükség nagy csodára, csak egy könnyű karosszériára és egy hatékony, jól összehangolt technikára: legyen szó akár a belépő 1,24 literes, 90 lóerős szívó benzinesről, akár a picike 3-hengeres 1-literes, 112 lóerős turbóról (amellyel egyenesen repül a Swift), a fogyasztás minden esetben nagyon kedvező, 5 liter körüli, így nem meglepő, hogy nincs is a kínálatban dízelmotor: semmi szükség rá. Külön említést érdemel a drága, jól felszerelt GLX szinthez járó SVHS nevű 'mild hibrid' technika, ami néhány decivel még takarékosabbá varázsolja a kisautót, bár a boldogsághoz nincs feltétlenül szükség a villanyos hókuszpókuszra, a kis Suzuki már alapszinten is egészen zöld – és pénztárcabarát, hiszen olcsó, megbízható technikával spórol.

9; Modellpaletta

Az Autó Pult győztese: PSA (Peugeot-Citroen-DS-Opel)

Hogy miért a PSA-t választottuk az év márkájának, pontosabban az év konszernének? Valószínűleg kitalálják: hogy is ne érdemelnék meg a képzeletbeli pódiumot a franciák, amikor idén felvásároltak egy autóipari óriást – az Opelt. Fantasztikusan bátor húzás volt a PSA részéről, hogy a remek autókat gyártó, de folyamatosan veszteséges villámos márkát meg merte vásárolni, de reméljük a legjobbakat, és nagyon drukkolunk nekik, hogy minél előbb nyereségessé tudják varázsolni a szimpatikus Opelt. Az első PSA-alapú Opel modellek különben kiválóak, így a kezdőlökés jónak tűnik, várjuk hát a folytatást.

2. helyezett: Hyundai / Kia

Ismét egy konszern kerül középpontba egy márka helyett, ám annak ellenére, hogy a Kia és a Hyundai eltérő utakon jár, pontosan tudjuk, hogy egy gazdához tartozó ikertestvérekről beszélhetünk, akik megosztott alapokkal illetve technikával gazdálkodnak. Az elismerés pedig ezúttal nem a Kiák és a Hyundai-ok híres megbízhatósága, vagy kiváló garanciális feltételei miatt jár, hanem a konszern bátorságáért és fejlesztéseiért: a Hyundai az Ioniq-hármassal ('sima' hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos verzió) nagyot alkotott, simán megszorongatva a Toyota Priust, a Kia pedig prémiumra váltott és piacra dobta az élvezetes Stingert, akár 370 lőerős turbómotorral. Mindeközben persze a húzómodellekről sem feledkeztek meg a koreaiak, szép sorban az összes modellsorozatukat frissítik, vagy frissítették, a Stonic/Kona vonalon pedig a kis crossoverek gyors keresletnövekedésének is igyekeznek eleget tenni. A Kia és a Hyundai tehát nem az újdonságok számával, hanem a tudatos, ügyes terjeszkedéssel vívta ki elismerésünket.

3. helyezett: Audi, BMW, JLR, Mercedes-Benz, Volvo

Mi ez esetben egyszerűen képtelenek voltunk dönteni, úgyhogy személyes preferenciáik, kedvük, vagy szívük szerint tegyék meg helyettünk Önök. Talán lerágott csontnak tűnhet, hogy mindig a prémium gyártók uralják az év márkái (modellpaletta) fejezetet, de nem tudunk mit tenni, minden évben az a helyzet, hogy ha megszámoljuk az újdonságokat, akkor bizony messze a prémium márkák viszik piacra a legtöbb újdonságot. Persze az igazságosság érdekében érdemes minden márkát a maga szintjén, lehetőségeit figyelembe véve kezelni, hiszen egy JLR (Jaguar Land Rover), vagy a Volvo nyilván nem hozhat annyi újat abszolút értelemben, mint mondjuk Volkswagen konszern, de magához képest érdemes megnézni, hogy mennyi mindent kaptunk tavaly (is) mind a Volvótól, mind pedig a JLR-től. Az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz pedig szokásukhoz híven csak úgy durrogtatták az újdonságokat és a premiereket, szinte nem telt el nap az évben a német prémiumtrióval kapcsolatos hírek nélkül.

Nos, a kilenc kategória legjobbjainak kihirdetésével mi ígéretünknek, illetve szokásunknak megfelelően megtettük a tőlünk telhetőt, most pedig Önökön a sor! Véleményezzenek, a jobb oldali 'boxban' szavazzanak, és ne feledjék: a legnagyobb díj, vagyis Olvasóink elismerése még várat magára. Válasszák meg a győztesek győztesét, vagyis a 2017-es Autó Pult Év Autói díjkiosztó közönség-kedvencét!




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark