Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A marketingesek dolga a technológiai fejlődéssel egyszerre lett egyszerűbb és nehezebb az autóiparban, hiszen bár egyre több funkció van, amire ki lehet hegyezni a reklámokat, bizony nem egyszerű megtalálni a módját annak, hogy miként lehet ezekre a legjobban felhívni a figyelmet. Ezúttal a Volkswagen bicskája tört bele az hatóságokba, ugyanis a Polo biztonsági asszisztenseit népszerűsítő tévés reklámfilmet tiltották be az Egyesült Királyságba.

Egy ilyen kisfilmnek egyébként rengeteg szempontnak kell megfelelnie: legyen szellemes, tömör, látványos, és mindeközben információkat is át kell adnia az autóval kapcsolatban. A Volkswagen szakemberei szerintünk ügyesen oldották meg ezeket a feladatokat, ám az Egyesült Királyság hatóságai nem így gondolták. A reklám egyébként egy fiatalember „közlekedéssel” kapcsolatos, igencsak szerencsétlen életújtát kíséri végig, ahogyan szinte bármit próbált ki, annak mindig baleset lett a vége – édesapja pedig végignézte mindezt.

Persze eljött az idő, amikor az autózás került sorra, és a srác apja nagyon aggódott, hogy ebből is katasztrófa lesz, ám a Volkswagen Polo olyan ügyes asszisztensei, mint a gyalogosfelismerő vagy éppen a holttérfigyelő, megakadályozták a nagyobb gondot. Mindez szerintünk jópofa, ám az Egyesült Királyságban több szabályba is beleütközik.

Az egyik ezek közül a veszélyes, vagy éppen figyelmetlen vezetésre bátorításnak, illetve a biztonságos közlekedés unalmasként való feltüntetésének tiltása. Őszintén szólva nekünk egyik sem jutott eszünkbe, de az tény, hogy a kisfilmben szereplő srác a balesetek ellenére mindig élvezte a „játékot”, így ezt azért bele lehet magyarázni a hirdetésbe. A másik szabály – amivel már könnyebben egyet lehet érteni – a biztonsági asszisztensek előnyeinek túlzó bemutatását bünteti, amely esetleg arra ösztönözheti a vezetőket, hogy felelőtlenebbül, vagy éppen gyorsabban vezessenek, hiszen a rendszer úgyis vigyáz rájuk.

Noha mi semmilyen hátsó szándékot nem fedeztünk fel elsőre a kisfilmben, azért az kétségtelen, hogy a két szabály elolvasása után érthető a hatóságok reakciója, és bár sokan túlzásnak vélhetik mindezt, érdemes szem előtt tartani, hogy a tévénézők között fiatalabbak és felelőtlenebbek is vannak, akikre valóban negatív hatással lehetnek az ilyen ártalmatlannak tűnő reklámok is.

Kommentek