2017. Augusztus 24., Csütörtök

Frissitve:03:00:23

Biturbó, konnektor, nyújtópad – felfrissült a Porsche Panamera

Nyomtatás

A Porsche rögtön második generációnak hívja a Panamera modellfrissítését, amely fontos premiert is tartogat. Személyében bemutatkozik a világ első hálózatról tölthető, hibrid luxusautója. Az E-Hybrid mellett a hosszított tengelytávú modellek és egy új, biturbós V6-os megjelenése jelenti a nagy újdonságot.

A Shanghai-i Autószalonon premierjét ünneplő típus kívülről alig változott, egyedül a nagyobb légbeömlők és az átalakított fényszórók jelentik a különbséget elölről. Az oldalsó profilt a jobban domborodó hátsó ablakok emelik ki, miközben a hátsót az átfésült lámpák és lökhárító mellett a hangsúlyosabb, szélesebb ablak emeli ki. Miközben már szériában jár a bi-xenon fényszóró, a multifunkciós kormány és a csomagtartó elektromosan nyílik, az extralista teljesen LED-es főfényszóróval gyarapodott, de a távolságtartó tempomatot is továbbfejlesztették a mérnökök.

Kétségtelenül a Panamera S E-Hybrid névre hallgató modell hozza a legnagyobb újdonságot. A külső hálózatról tölthető teljes hibrid elektromotorja 70 kW-os teljesítményt szolgáltat – a korábbi hibrid változat kétszeresét. A 95 lóerő lehívásához új fejlesztésű, 9,4 kWh-s lítium-ion akkucsomagból érkezik a szufla, amely az elődmodellnél ötször nagyobb kapacitással szolgál. Ezt hagyományos konnektorról 4, a Porsche Univerzális Töltőjével pedig egy megfelelően erős hálózatról 2,5 óra alatt tölthetjük fel.

Ha ezt megtettük, vegyes felhasználásban 36 kilométert autózhatunk vele, de a gyártó sajtóanyaga becsületesen hozzáteszi, hogy ez a klíma használatával, nagyobb tempóval 18 kilométerre csökkenhet. Viszont ezt a nagyobb tempót sem szabad túlzásba vinni: teljesen elektromos üzemmódban 135 km/h-ig gyorsíthat a Panamera. Az elektronok önállóságának köszönhetően a gyári vegyes fogyasztás 3,1 liter/100 km-ben áll meg, de csak akkor, ha teljesen feltöltve indulunk el, és ha csak rövidtávon nézzük.

Viszont ha padlóig nyomjuk a gázpedált, ez a típus is megkéri a magáét, amelyet viszont mindenki megbocsát majd az 5,5 másodperces 0-100-as sprintet és a 270 km/h-s végsebességet elnézve. A száguldásban ezúttal is a 333 lóerős, Audi-féle, háromliteres, kompresszoros V6-os segít majd, melynek erejét nyolcfokozatú, bolygóműves automata továbbítja a hátsó kerekekhez. Az összteljesítmény 416 lóerő.

További újdonság az Executive utónévvel fémjelzett hosszított kivitel megjelenése, amelyre főleg a kínai piacon lesz óriási a kereslet, de hazánkban is elérhető lesz. A 15 centiméterrel nagyobb tengelytávú modelleket kizárólag összkerékhajtással, 4S és Turbo kivitelben lehet hazavinni, hangolásuk pedig kimondottan a menetkényelem oldalára billen át, így a legjobb ülések és a légrugózás is szériában jár hozzájuk. Emiatt már meg sem lepődhetünk 8 millió forintos felárukon.

A szokványosabb modellek sem maradtak változatlanok. Egyedül az egyébként is nagyon népszerű Diesel-hez nem nyúltak a mérnökök, így tesztünk következtetései a frissített modellre is érvényesek lesznek. A beszálló benzinest továbbfejlesztette a Porsche, így a VW-től származó, átalakított 3,6 literes, V6-os szívómotor 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, vegyes fogyasztása pedig 8,4 l/100 km-re zuhant. A széria hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval és Sport Chrono csomaggal 6,0 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló változat a kínálat második legolcsóbb tagja: a kb. 26,5 millió forinttól induló dízelnél alig félmillióval drágább.

Az eddig 4,8 literes, szívó V8-assal szerelt S-kivitelek feltöltésre hangoltak. A Panamera S és 4S motorterében új fejlesztésű, biturbós, háromliteres V6-ost találunk, amely 20 lóerővel és 20 Nm-rel tetézi elődje teljesítményét. Az így rendelkezésre álló 420 lóerő és 520 Nm (1.750-5.000-ig) kiviteltől és felszereltségtől függően 5,1 és 4,5 másodperces sprintautót tud varázsolni a Panamerából, melynek 287/286 km/h-s végsebességét elnézve alaposan meglepődhetünk 8,7/8,9 literes vegyes, gyári fogyasztásán. Ezekhez a típusokhoz a sportosabb duplakuplungos váltó jár.

A V8-asról sem kell lemondani a vásárlóknak. A szélsőségesen sportosan luxusautózók vágyait továbbra is a GTS elégíti ki, amely változatlan technikával érkezik. A teljesítményszomjat pedig a Turbo hivatott csillapítani, amely immár 520 lóerőt (770 Nm) szolgáltat. Igaz, ez némi visszalépést jelenthet a korábbi 550 lóerős, overboost funkcióval 800 Nm-s Turbo S kivitelhez képest, de sokáig utóbbi sem várat majd magára, a frissített verzió 3,9 szekundumos 0-100-as sprintje és 305 km/h-s végsebessége pedig csak észrevehetetlenül szerényebb. Cserébe ritkábban kell a kúthoz hajtani: az 550 lóerős elődhöz képest 1,3 literes a megtakarítás – a vegyes étvágy mindössze 10,2 l/100 km-re adódik.

Ahogy megszokhattuk, az árak terén szinte a csillagos ég a határ; az 50 milliós tétel eléréséig nem is kell olyan magasra tennünk a lécet. Egy józan dízel azért így is megállhat listaáron 30 millió forintból, míg egy finomabb S kivitel 42 millióért már elvihető.

Aki izmosabb dízelre vágyik, annak még egy évet kell várnia: az új, 300 lóerős öngyulladós ekkor veszi át a jelenlegi, átlagos képességű erőforrás helyét. Ekkor érkezik majd a Turbo S kivitel is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark