2017. Január 20., Péntek

Frissitve:01:22:46

Magazin

Nagy Magyarok az autótörténelemben III: Barényi Béla

Nyomtatás

Alig két hete harangoztuk be 'Nagy Magyarok az autótörténelemben' című cikksorozatunkat, amit nem ok nélkül kezdeményezünk 2016-ban: amint arról írásunkban is megemlékeztünk, idén ünnepeljük az autózás 130. évfordulóját, ami éppen elegendő okot ad arra, hogy kicsit mi is visszatekintsünk a történelemben, mégpedig híres magyar feltalálók, mérnökök bemutatásával. Amikor felmerült bennünk a cikksorozat ötlete, már nem is volt kérdéses, hogy Barényi Béla kiemelt szerephez jut.

Módosítás dátuma: 2016. augusztus 08. hétfő, 19:07

Megoldás, vagy zsákutca? Hidrogénnel repülünk a jövőbe!

Nyomtatás

Az alternatív hajtások kutatása már akkor elkezdte foglalkoztatni az emberiséget, amikor egyértelművé vált a fosszilis energiahordozók, azon belül is a kőolaj és a földgáz raktárak végessége. Noha a készletek kiürülésének megjósolt időpontja folyamatosan kitolódik az újabb és újabb kinyerési technológiáknak köszönhetően, az emberiségnek lépnie kell. A hidrogénhajtás pedig az egyik nagy lehetőség, amelynek sokan szeretnének bizalmat szavazni. Lássuk, milyen jövőt jósolhatunk ennek a tiszta hajtásnak.

Módosítás dátuma: 2016. augusztus 04. csütörtök, 18:39

Vezetés helyett iszunk? – a technológiai fejlődés mellékhatása

Nyomtatás

Egy nagyon furcsa tanulmány látott napvilágot, amelyben az autonóm, vagyis önvezető autók megjelenésének következményeit vizsgálták az italozás vonatkozásában. A még csak nem is brit tudósok által készített kutatás érdekes – elméleti – változásokra hívja fel a figyelmet.

Módosítás dátuma: 2016. augusztus 03. szerda, 08:18

Nagy Magyarok az autótörténelemben II: Bíró László József

Nyomtatás

Múlt héten beharangoztuk 'Nagy Magyarok az autótörténelemben' című cikksorozatunkat, amit nem ok nélkül kezdeményezünk 2016-ban: amint arról megemlékeztünk, idén ünnepeljük az autózás 130. évfordulóját, ami éppen elegendő okot ad arra, hogy kicsit mi is visszatekintsünk a történelemben, mégpedig híres magyar feltalálók, mérnökök bemutatásával. A sort Farkas Jenő és Galamb József után Bíró László Józseffel folytatjuk a második epizódban, aki nem csupán az autósvilágban alkotott nagyot, de mindennapjainkat is alaposan megkönnyítette.

Módosítás dátuma: 2016. augusztus 08. hétfő, 19:08

Nagy Magyarok az autótörténelemben I: Farkas Jenő és Galamb József

Nyomtatás

A héten beharangoztuk 'Nagy Magyarok az autótörténelemben' című cikksorozatunkat, amit nem ok nélkül kezdeményezünk 2016-ban: amint arról szerdai írásunkban is megemlékeztünk, idén ünnepeljük az autózás 130. évfordulóját, ami éppen elegendő okot ad arra, hogy kicsit mi is visszatekintsünk a történelemben, mégpedig híres magyar feltalálók, mérnökök bemutatásával. A sort ezúttal Farkas Jenővel és Galamb Józseffel kezdjük, akik a 20. század elején Henry Ford alkalmazásában a világ első sorozatgyártású autóján munkálkodtak.

Módosítás dátuma: 2016. augusztus 08. hétfő, 19:08

Hazánk is büszke lehet az autózás 130. évfordulóján

Nyomtatás

1894 előtt még senki sem ismerte azt a szót, hogy „autó”. Kevesebb mint két emberöltővel ezelőtt a motorizáció igencsak gyerekcipőben járt, s egyetlen villanással később, 2016-ban a járműállomány már közel 1 milliárd példánynál tart világszerte. A hihetetlen mértékű tudományos és technikai fejlődés mögött büszke férfiak (és néhány Hölgy) munkássága, tudása, s ami a legfontosabb; szenvedélye áll.

Módosítás dátuma: 2016. július 22. péntek, 18:09

Az emberi hülyeség határtalan – már 3 balesetet okoztak az önvezető Teslák

Nyomtatás

Az autókban egyre szélesebb körben használt önvezető rendszerek rendkívül megosztók, mégpedig nem véletlenül – vannak, akik maximálisan megbíznak a technika vívmányaiban, mások viszont igencsak szkeptikusan fogadják a kamerák, érzékelők és programok által irányított autókat, mondván, nem egészséges, hogy egy gépre bízzuk magunkat.

Módosítás dátuma: 2016. július 14. csütörtök, 14:26

Ne féljünk a sok kilométertől – inkább a tekerés?

Nyomtatás

Csodák nincsenek”, hangzik az egyik örökérvényű mondás, ami az életben valóban rengeteg aspektusból megállja a helyét; többek között az autók világában is, legyen szó akár az új négykerekűek piacáról, akár a használt gépjárművekről. Jelen cikkünkben utóbbi témával foglalkoznánk dióhéjban: a használtautó-vásárlásról, annak buktatóiról, problémáiról, vagy éppenséggel a tanácsokról végeláthatatlanul hosszú cikket lehetne írni. Mi ehelyett pusztán néhány gondolatot osztanánk meg, hátha ezzel segítünk Önöknek kicsit tisztábban látni a helyzetet és hátha segítünk szembenézni a valósággal, így pedig talán kevesebb csalódás érheti Olvasóinkat.

Módosítás dátuma: 2016. július 11. hétfő, 21:15

Autótartás haszonnal – közlekedés ráfizetés nélkül, 10 millió alatt

Nyomtatás

Az autó luxustermék, amelynek birtoklása pénzbe kerül. Az esetek 99 százalékában az állítás teljesen igaz, végtére semmi sincs ingyen, de van az a bizonyos egy százalék, amikor a dolgok a fejük tetejére állnak, és autónk hirtelen pénzt kezd fialni nekünk. Megnéztük, hogy 10 millió alatt melyik négykerekű jelenthet jó befektetést.

Módosítás dátuma: 2016. július 07. csütörtök, 11:15

McLaren P1-gyel munkába járni? - a japán úriember nem viccel (videó)

Nyomtatás

Bizonyára sokan eljátszottunk már a gondolattal – én biztosan –, hogy milyen lehet egy igazi szuperautót birtokolni: vajon lenne merszünk napi szinten használni, esetleg csak egy-egy pályanapot látogatnánk meg vele, vagy hét lakat alatt tartanánk, hogy nehogy valami baja essen? A tulajdonosok közül sajnos sokan utóbbit választják, de ha valaki használja is, akkor is inkább a versenypályás megoldás a nyerő – persze hazudnánk, ha azt mondanánk, nem értjük meg őket. Nem úgy Go Hiramatsu úr, aki egy McLaren P1 büszke tulajdonosa, amit bizony napi teendői elvégzésére is bátran használ.

Módosítás dátuma: 2016. július 07. csütörtök, 13:35

Büszke a Michelin az új magyar abroncsra – Pilot Sport 4 bemutató

Nyomtatás

Két okból is örömmel fogadtuk a Michelin meghívását az idén bemutatott Pilot Sport 4 abroncs nemzetközi menetpróbájára, ami meglepő módon Magyarországon zajlott, mégpedig nem véletlenül: az újdonság hazánkban, a Michelin nyíregyházi üzemében készül, amely gyár elsősorban a magasabb technikai színvonalú, ritkább és különlegesebb Michelin abroncsok készítésére specializálódott.

5. oldal / 43