Így látja a világot az új Volvo XC60 - művészi fotósorozat készült

Nyomtatás

A fedélzeti kamera mára szinte általánossá vált az autózás világában, hiszen a legtöbb fejlett biztonsági és vezetéstámogató asszisztens ezt a megoldást használja az autó környezetének érzékelésére. Ezek között persze vannak kevésbé fejlett, és csúcstechnológiát képviselő kivitelek is, és azt hiszem nem kérdés, hogy a Volvo ezek közül az utóbbit képviseli. Ezt pedig most egy igazán érdekes kezdeményezéssel bizonyították, méghozzá egy Pulitzer díjas fotós segítségével.

Barbara Davidson feladata látszólag egyszerű volt, hiszen csupán néhány fotót kellett készítenie, ám ahogyan a legtöbb történetben, úgy ebben is van egy csavar – a vadonatúj XC60 fedélezti kamerájának segítségével kellett megalkotnia a képeket. A cikkünkben alább megtalálható videóban és a képeken látható képek tehát tulajdonképpen a Volvo új crossoverének szemszögéből mutatják meg nekünk a világot – persze a művész tehetségére is szükség volt.

A háromszoros Pulitzer díjas hölgy megtalálta a kihívást a feladatban, és a 30 fotóból álló kollekciót már ki is állították Londonban, a Canvas Studios galériájában – de hamarosan az egész világot körbeutazzák majd a képek. „Amikor először felvették velem a kapcsolatot, és meghívtak a közös együttműködésre, még nem értettem teljesen a koncepciót. Aztán küldtek néhány videót és egyből megértettem – szinte hihetetlen, ahogyan ki lehet emelni az autó kamerájából ezeket a képsorokat” – árulta el a művész.

Az elismert fotóriportert persze nem csak találomra választotta a gyártó, hiszen a hölgynek személyes „élményei” is fűződnek a márkához. Tinédzser korában egy csúnya autóbalesetben volt része, amelyben a négykerekű átfordult a tengelye körül: „később elmondták, hogy az autónak köszönhetem, hogy túléltem azt az esetet – ami egy Volvo volt.

Az autó fedélzeti kameráját egyébként szinte az összes rendszer használja, így például szerepet játszik a sávtartó asszisztens, a táblafelismerő, a gyalogosfelismerő és a vészfékrendszer munkájában is, de a Volvo vadonatúj, világújdonságnak számító megoldása is erre épül – utóbbi az ütközés elkerülése érdekében még a kormányzásba is belenyúl. A svédek egyébként nagyon büszkék biztonsági asszisztenseikre: az első XC60-nal együtt, 2008-ban bemutatott vészfékrendszer elterjedése óta 45%-kal csökkentek az ütközések a Volvók esetében.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark