Nemrég múlt el a bolondok napja – így mókáztak az autógyártók

Nyomtatás

A bolondok napja kedves „ünnep”, hiszen ilyenkor mindenki igyekszik megtréfálni ismerőseit vagy szeretteit. A modern, digitális világ beköszöntével pedig az autógyártók is csatlakoztak ehhez a jópofa szokáshoz, és akárcsak az elmúlt években, idén is jó pár érdekességgel készültek számunkra. Némelyikről hallatán persze rögtön mosolyra fakadunk, de voltak köztük olyanok is, amelyek egészen jó ötletnek tűntek.

A Honda nem igazán gondolta túl a dolgot: a japánok egyszerűen nekiugrottak egy CR-V-nek és megszabadították a tetejétől. Bolondok napjára megteszi, de azért lehet némi hátsó szándék is a dologban, hiszen – bár nem biztos, hogy ők is így gondolták, de nem nehéz belelátni ezt a helyzetbe – ezzel fejezhették ki, hogy szerintük bizony van egy határa a divatnak és a kategóriák bővítésének is. Ezzel pedig leginkább a Volkswagenre célozhattak, hiszen a németek bejelentették, hogy 2020-ra érkezik a T-Roc crossoverük nyitott tetejű verziója.

Térjünk azonban inkább rá a komolyabban vett projektekre. Ilyen például a BMW kis vicce, ami a kezdőképen látható: a bajorok az X2-höz mutattak be egy különleges fényezést, amely a prototípus fázisban lévő, álcázott modellek megoldásaihoz lehetne hasonlítani. A BMW azonban úgy adta elő a dolgot, hogy ezúttal sorozatgyártásban is megrendelhető lesz az egyedi „álcázás” – ami egyébként egészen izgalmas, bár valóban elvesz a formák nyújtotta élvezetekből.

A másik egészen hihető, sőt már-már hasznos funkcióval a Skoda állt elő, méghozzá egy, az első fejtámlákba épített zajkioltó hangszórórendszer képében, amely a hátul ülő gyermekek zsivaját hivatott semmissé tenni a szülők számára. A többgyermekes szülők bizony átérezhetik a videóban szereplő pár problémáit, de valljuk be, bármilyen rosszak is legyenek a gyerkőcök, azért nem lenne szép dolog így kizárni őket.

A Seat is előállt egy jópofa ötlettel, de a spanyolok azért nem fektettek túl nagy energiákat a projektbe. Az Aronát képzelték el egy olyan start gombbal, amely csak apró bedobásával indul el, mint például egy zeneautomata. A modern technológia mostanra már lehetővé tesz ennél sokkal jobb megoldásokat is az autómegosztásra – és a Seat nem is ezzel kapcsolatban találta ki ezt –, de 15-20 éve akár hasonló módon is próbálkozhattak volna a szolgáltatók, persze nem véletlenül nem tették.

Az Aston Martin egy teljesen abszurd viccel készült, azonban közelebbről megfigyelve az úgynevezett „monster truckról” készült digitális rajzukat, arra lehetünk figyelmesek, hogy a korábban már beígért DBX crossover formáinak előrevetítése is lehet a skicc. A korábbi tanulmány nagyon hasonló megoldásokkal volt felvértezve, de a hatalmas kerekeket leszámítva a mostani képen mintha valamivel közelebb állna az autó a valódi crossoverekhez, főleg a hátsó traktust figyelembe véve. Aztán persze az is könnyen lehet, hogy mindezt csak mi szeretnénk belelátni az angolok bolondozásába.

Végül, de nem utolsó sorban a Porsche is készült egy érdekességgel. hamarosan érkező, első elektromos autójuk, a Mission E kapott egy új modellváltozatot, méghozzá egy igencsak mutatós kistraktor képében. A munkagépek egyébként nem állnak távol a Porschétől, hiszen korábban gyártottak traktorokat a németek. Az újdonság egyébként nem kevesebb mint 700 elektromos lóerővel áll(na) a vásárlók rendelkezésére, és természetesen a gyorstöltési lehetőség sem maradt ki.

A gyártók tehát idén is kitettek magukért, és néhány egészen jó ötlettel is találkozhattunk. Érdemes végig lapozni a galériánkat, amiben részletesebben is megcsodálhatják a különlegességeket – már amelyikről több képet is megosztottak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark