Motorsport

Íme, az önvezető versenyautó – de minek?

Nyomtatás

A technológiai fejlődésnek nem lehet, és nem is kell gátat szabni. A mérnöki kísérletezéssel ugyanígy van ez, hiszen a sokszor látszólag értelmetlen végeredmények hasznos részeredményeket hoznak. Így van ez a Roborace modellel is. Az érdekes tanulmány az önvezető technika térhódítására és megoldásaira hívja fel a figyelmet, rendhagyó módon: pilóta nélküli versenyautóként.

Módosítás dátuma: 2016. március 31. csütörtök, 08:59

A Porsche készen áll a szezonra - bemutatkozik az új 919 Hybrid

Nyomtatás

Itt a tavasz, ami nem csupán a madárcsicsergést és a frissen nyíló virágok illatát hozza el, az év ezen szakában bőgnek fel elsőként a versenymotorok is. A Forma-1 már a múlt hétvégén beindult, s hamarosan a többi széria is elstartol a 2016-os évre. A Porsche ezúttal a hosszútávú versenyzésre fejlesztett új fegyverét mutatta be a 919 Hybrid LMP1 személyében.

Módosítás dátuma: 2016. március 24. csütörtök, 12:58

Győzelemre szomjazik a Porsche V4-es versenymotorja

Nyomtatás

A Porsche ismét beszállt a harcba és immáron a prototípusok kategóriájában, azaz a legnagyobbak között versenyzik a Le Mans 24 órás viadalát. A hibrid szupergépek 2015-ös királya, illetve a WEC, azaz a hosszútávú európai bajnokság győztese 2016-ban is rajhoz áll, hogy ismételten elhósítsa a trófeát – íme, a legfrissebb V4-es versenymotor.

Módosítás dátuma: 2016. február 22. hétfő, 16:33

Az Infiniti az új Renault Sport partnere lesz a Forma-1-ben

Nyomtatás

Új szintre lép az Infiniti részvétele a Forma-1-ben. A 2016-os szezontól kezdődően a márka az új Forma-1-es Renault Sport csapat szakmai partnere lesz. A nagyteljesítményű hibridek terén szerzett szakértelemével az Infiniti mérnöki támogatást nyújt a Renault Energy Forma-1-es motorjaiban található energia-visszanyerő rendszerhez (ERS), amely két motoros generátor egységet, az MGU-H-t és MGU-K-t, valamint az akkumulátort foglalja magában.

Tommi Mäkinen visszatér a raliba a Toyotával

Nyomtatás

Tommi Mäkinen neve a múltban összefonódott a Mitsubishivel, amelyet az ő nevét viselő Lancer Evolution sorozatok mellett a gyártó polcain díszelgő WRC győzelemért járó trófeák is bizonyítanak, rajta a pilóta nevével. Mäkinen most visszatér a raliba, méghozzá a Toyota oldalán, csapatvezetőként.

A Toyota utoljára 1999-ben próbált visszatérni a Rali Világbajnokság (WRC) világába, most viszont teljes erőbedobással teszi ezt a márka. A csapat – élén a sokat tapasztalt Tommi Mäkinennel – már javában készülődik Finnországban a nagy dobásra. Ehhez a Yaris adja majd az alapokat – persze a külső nyomokban hasonlít még a népszerű kisautóra, belül és a lemezek alatt azonban vérbeli versenytechnika rejlik majd.

Jelenleg 40 fős csapat készíti elő a 2017-es visszatérést, a létszám azonban megduplázódik majd az elkövetkező 12 hónapban. A pilótákról egyelőre még nincs információ, de Mäkinen bizakodó. „Nagyon jól érzem magam a csapatban és abszolút magabiztos vagyok a jövővel kapcsolatban,” nyilatkozta a brit Autocar magazinnak. „Reméljük, hogy nyerni tudunk. Én bizton remélem. De sosem lehet tudni. A WRC egy nagy bajnokság, hosszú út, amely sohasem könnyű.

A Yaris versenyautó motorja egyébként Kölnből érkezik majd, a lengéscsillapítók a Bostól érkeznek, a fékek az Alcon jóvoltából gondoskodnak a lassulásról, a váltó pedig Xtrac gyártmányú lesz. Igazi európai koprodukció lesz tehát a még fejlesztés alatt álló autó, amelynek jó pilótákkal és egy kis szerencsével minden esélye meglesz a győzelemre.

Ünneplésre készülve - versenyautókkal hangol a 100. születésnapra a BMW

Nyomtatás

A BMW idén ünnepli 100. évfordulóját, amire a rajongók nagy tűzijátékot várnak a németektől. A bajoroknak ugyan még bőven van ideje előrukkolni valami igazán nagy durranással, de azért már most is szeretnék jelezni, hogy bizony nem feledkeznek meg a kerek születésnapról. A gyáriak ezúttal a motorsport világát hívták segítségül, ahol a látványos matricázások és festések segítségével ünnepelnék meg magukat.

Módosítás dátuma: 2016. január 28. csütörtök, 13:17

Példaértékű búcsú Zengőéktől – Michelisz a gyári Hondánál folytatja

Nyomtatás

Több szempontból is érdekes az a helyzet, ami most Michelisz Norbertet körülveszi. Egyrészről hivatalosan is bejelentette a Honda Racing, hogy magyar pilótánk gyári színekben áll rajthoz a 2016-os szezonban. A JAS Motorsport által indított Civic WTCC volánját tereli majd a Yokohama Trophy címvédője. A másik két kocsiban Robert Huff és Tiago Monteiro ül idén.

Módosítás dátuma: 2016. január 14. csütörtök, 11:04

Elhunyt az első női Forma-1-es pilóta

Nyomtatás

A női pilóták szerepe a Forma-1-ben folyamatosan visszatérő téma, azonban az utóbbi időben legfeljebb tesztpilótaként tudtak szerepet vállalni hölgyek a motorsport királykategóriájában. Azt azonban talán kevesen tudják, hogy a múltban azért voltak olyan nők, akiknek sikerült versenyen is rajthoz állniuk a sorozatban. Az első közülük Maria Teresa de Filippis volt, aki nemrég hunyt el – most rá emlékezünk.

Módosítás dátuma: 2016. január 13. szerda, 11:21

Párszázas ajánlat: fillérekért vitte a Renault a Lotus F1-es csapatát

Nyomtatás

A Lotus kiszáll a Forma-1-ből, azonban mielőtt nagyon elkeserednénk, egy régi ismerőst köszönthetünk majd helyette újra a pályán, méghozzá a Renault képében. A francia gyártó persze beszállítóként eddig is jelen volt a sportágban, azonban nemrég úgy döntöttek, az eladósorba került Lotus felvásárlásával ismét gyári csapattal állnak rajthoz – ráadásul mindössze 1 fontért (428 Ft) jutottak hozzá a csőd szélére került istállóhoz.

Kisebb teljesítménnyel teszik biztonságosabbá jövőre a GT versenyautókat

Nyomtatás

Az autóversenyzés mindig is a legveszélyesebb sportok közé tartozott, azonban ami még néhány évtizeddel ezelőtt elfogadottnak számított, a mai világban egyre problémásabb, hozzátesszük, jogosan. Lényeg a lényeg, a motorsportokban folyamatosan igyekeznek a szervezők illetve a különféle felügyeleti szervezetek fokozni a biztonságos. Erre a különféle hosszú távú versenyek során különösképp szükség van, hiszen sajnos mind a mai napig rendszeresen találkozhatunk szomorú, tragikus végkimenetelű balesetekkel.

A prémium után a raliban is nagyot ugrik előre a Hyundai: itt az i20 WRC

Nyomtatás

A Hyundai rendkívüli aktivitásról tett tanúbizonyságot az elmúlt időszakban: a korai gyártó épphogy bejelentette friss luxusmárkájának első büszkeségét, a rendkívül kompetens Genesis G90 felsőkategóriás szedánt (a modellről részletesen ide kattintva, tegnapi cikkünkből tájékozódhatnak), ezúttal a versenysportot illetően is nagy lépést tett előre, hiszen a Hyundai bemutatta jövő évi WRC raliautóját, az i20 WRC-t, ami a 2016-os Monte Carlo ralin fog rajthoz állni.

5. oldal / 20