A Volkswagen bemutatta legújabb raliautóját – itt a Polo GTI R5

Nyomtatás

A Volkswagen már korábban elárulta, hogy bár gyári csapattal nem térnek vissza a rali világába, a Polo GTI-ből készül egy R5-ös változat, amit bárki megvásárolhat majd. A németek nem sokáig teketóriáztak, és az egy hónappal ezelőtti ízelítő rajz után most be is mutatták az autót, amivel ismét egy vadonatúj Volkswagent köszönthetünk majd a pályákon – még ha nem is gyári csapat színeiben.

A gyáriak egyelőre csak három képet osztottak meg velünk, és abból is az egyiken álcázva láthatjuk az autót. A korábbi skicchez viszonyítva azért valamivel visszafogottabb lett a végeredmény, de a szélesítések, a nagy hátsó szárny, a légbeömlők és az ültetés azért így is látványossá varázsolja a Polo GTI R5-öt – arról nem is beszélve, hogy sokkal fontosabb a funkcionalitás, mint a megjelenés.

Az utasteret természetesen teljesen kipucolták a mérnökök, csupán a legfontosabb elemek maradtak meg, és versenyülések, illetve bukócsövek is kerültek az autóba – és persze a legfontosabb biztonsági felszerelések sem maradtak ki. A motortérben is fontos változások történtek: a 2-literes motort egy 1,6-os váltja, és ezentúl 200 helyett 272 lóerőt és 320 Nm-es csúcsnyomaték helyett 400 Nm-t tud az autó. Mindezt az erőt ráadásul mind a négy kerékhez eljuttatja az autó, és nem egy hetes duplakuplungos, hanem egy ötfokozatú szekvenciális váltó segítségével.

A végeredmény önmagáért beszél: a Polo GTI R5 2,6 másodperccel gyorsabb 100-ig, mint átlagos testvére, ez pedig konkrétan 4,1 szekundumos 0-100-as sprintet jelent. Az autón azért még bőven van mit csiszolgatni, így az értékesítés csak jövő év második felében kezdődik meg. Addig is marad az utcai változat, melynek piaci bevezetése nemrég kezdődött – bár sajnos hazánkban egyelőre nem elérhető.




Share/Save/Bookmark