2017. Október 20., Péntek

Frissitve:02:19:35

Az első turbós - bemutatkozott a Ferrari 488 Challenge

Nyomtatás

Noha a Ferrari történelmében már korábban is voltak feltöltővel lélegeztetett modellek, az olaszok által nemrég elindított turbósítás sok rajongót felháborított. Azóta persze már kiderült, hogy az új erőforrások minden tekintetben hozzák a szívó elődök képességeit, sőt, túl is mutatnak rajtuk – a szívó V12-esek pedig meg is maradtak. Ezúttal pedig elérkezett az idő, hogy a jövőre 25. születésnapját ünneplő Challenge szériában is megjelenjen az első turbós erőforrás, méghozzá a most bemutatott 488 Challenge képében.

Az olasz márka 1992-ben indította útjára az azóta igencsak sikeres, több mint 1000 versenyt maga mögött tudó, és legalább ennyi pilótát foglalkoztató szériát, amelyben kizárólag a gyáriak mindenkori középmotoros modelljének versenypályára szánt verziójával lehet rajthoz állni – így mindenki egyenlő eséllyel indul. Az nem meglepő, hogy a most bemutatott modell az eddigi leggyorsabb és legerősebb versenygép a sorozatban, ám a 488 Challenge történelmet írt azzal, hogy elsőként kapott turbófeltöltőt.

Az erőforrás tekintetében egyébként nincs újdonság, ugyanis az autóba ugyanazt a 3,9 literes V8-as duplaturbós motort szerelik, amely a 488 GTB-ben és Spiderben is helyet kap, így 670 lóerővel és 760 Nm-es csúcsnyomatékkal gazdálkodhatnak majd a versenyzők. Ezen kívül természetesen szinte mindent átszabtak az autón, persze a leglátványosabb különbség a külső tekintetében figyelhető meg: amellett, hogy az első fényszórók méretes maszkkal gazdagodtak, teljes aerodinamikai csomagot kapott a 488 Challenge, ami a rengeteg extra légbeömlő és légterelő mellett egy hatalmas, fix hátsó szárnyat is takar. Ha nem lenne egyértelmű, minden változtatás azt a célt szolgálja, hogy versenypályán gyorsabb legyen az autó.

Ezeknél persze vannak jóval fontosabb változtatások is, így például a 488 Challenge lett a sorozat eddigi legjobban személyre szabható versenyautója. Immár három „manettinón” állíthatják a pilóták az autó tulajdonságait, melyek közül az egyik csak a fék kalibrálásáért felel, míg a másik kettő az elektronikus differenciálművet, a kormányzást és a kipörgésgátlót vezérli. Az újdonságban kapott először helyet a Ferrari SSC névre keresztelt szoftvere is, mely az autó elektronikus menetdinamikai szabályzójába van integrálva, és minden eddiginél gyorsabb kanyarvételt tesz lehetővé.

A gyáriak szerint az átlagos kanyarsebesség 11,6 %-kal javult, köszönhetően a jobb nyomatékelosztásnak illetve a továbbfejlesztett kipörgésgátlónak és differenciálműnek. Noha az erőfforás teljesítménye nem változott, azért nem maradt teljesen érintetlen a hajtáslánc, hiszen a versenyfutómű mellett hatékonyabban képes feltérképezni az erőforrást az elektronika, illetve a váltóáttételek is rövidebbek lettek – az új váltóprogramról már nem is beszélve. Ezen kívül még a szerkezet súlyából is sikerült lefaragniuk az olaszoknak.

Az eddig felsoroltaknak köszönhetően a 488 Challenge nem kevesebb, mint egy másodpercet volt képes ráverni az elődjére (458 Challenge Evoluzione) a Ferrari Fioranóban található tesztpályáján, így 1:15,5 másodperces eredményt tudhat magáénak. Természetesen jövőre láthatjuk majd először élesben versenyezni az első turbós Challenge versenygépet, ami méltó módon ünnepli a sorozat 25. születésnapját.




Share/Save/Bookmark