Motorsportok

Virágzik a hazai ralisélet – lencsevégen a 2016-os Eger Rallye

Nyomtatás

Minden áprilisban, szerte az országban férfiak (na meg persze ritkább esetben Hölgyek) kisebb-nagyobb csoportjai barátostul vagy családostul útra kelnek, hogy célba vegyék Egert – szerencsére jóval békésebb szándékkal, mint 1552-ben a törökök.

Módosítás dátuma: 2016. április 05. kedd, 18:03

Íme, az önvezető versenyautó – de minek?

Nyomtatás

A technológiai fejlődésnek nem lehet, és nem is kell gátat szabni. A mérnöki kísérletezéssel ugyanígy van ez, hiszen a sokszor látszólag értelmetlen végeredmények hasznos részeredményeket hoznak. Így van ez a Roborace modellel is. Az érdekes tanulmány az önvezető technika térhódítására és megoldásaira hívja fel a figyelmet, rendhagyó módon: pilóta nélküli versenyautóként.

Módosítás dátuma: 2016. március 31. csütörtök, 08:59

A Porsche készen áll a szezonra - bemutatkozik az új 919 Hybrid

Nyomtatás

Itt a tavasz, ami nem csupán a madárcsicsergést és a frissen nyíló virágok illatát hozza el, az év ezen szakában bőgnek fel elsőként a versenymotorok is. A Forma-1 már a múlt hétvégén beindult, s hamarosan a többi széria is elstartol a 2016-os évre. A Porsche ezúttal a hosszútávú versenyzésre fejlesztett új fegyverét mutatta be a 919 Hybrid LMP1 személyében.

Módosítás dátuma: 2016. március 24. csütörtök, 12:58

Győzelemre szomjazik a Porsche V4-es versenymotorja

Nyomtatás

A Porsche ismét beszállt a harcba és immáron a prototípusok kategóriájában, azaz a legnagyobbak között versenyzik a Le Mans 24 órás viadalát. A hibrid szupergépek 2015-ös királya, illetve a WEC, azaz a hosszútávú európai bajnokság győztese 2016-ban is rajhoz áll, hogy ismételten elhósítsa a trófeát – íme, a legfrissebb V4-es versenymotor.

Módosítás dátuma: 2016. február 22. hétfő, 16:33

Tommi Mäkinen visszatér a raliba a Toyotával

Nyomtatás

Tommi Mäkinen neve a múltban összefonódott a Mitsubishivel, amelyet az ő nevét viselő Lancer Evolution sorozatok mellett a gyártó polcain díszelgő WRC győzelemért járó trófeák is bizonyítanak, rajta a pilóta nevével. Mäkinen most visszatér a raliba, méghozzá a Toyota oldalán, csapatvezetőként.

A Toyota utoljára 1999-ben próbált visszatérni a Rali Világbajnokság (WRC) világába, most viszont teljes erőbedobással teszi ezt a márka. A csapat – élén a sokat tapasztalt Tommi Mäkinennel – már javában készülődik Finnországban a nagy dobásra. Ehhez a Yaris adja majd az alapokat – persze a külső nyomokban hasonlít még a népszerű kisautóra, belül és a lemezek alatt azonban vérbeli versenytechnika rejlik majd.

Jelenleg 40 fős csapat készíti elő a 2017-es visszatérést, a létszám azonban megduplázódik majd az elkövetkező 12 hónapban. A pilótákról egyelőre még nincs információ, de Mäkinen bizakodó. „Nagyon jól érzem magam a csapatban és abszolút magabiztos vagyok a jövővel kapcsolatban,” nyilatkozta a brit Autocar magazinnak. „Reméljük, hogy nyerni tudunk. Én bizton remélem. De sosem lehet tudni. A WRC egy nagy bajnokság, hosszú út, amely sohasem könnyű.

A Yaris versenyautó motorja egyébként Kölnből érkezik majd, a lengéscsillapítók a Bostól érkeznek, a fékek az Alcon jóvoltából gondoskodnak a lassulásról, a váltó pedig Xtrac gyártmányú lesz. Igazi európai koprodukció lesz tehát a még fejlesztés alatt álló autó, amelynek jó pilótákkal és egy kis szerencsével minden esélye meglesz a győzelemre.

Ünneplésre készülve - versenyautókkal hangol a 100. születésnapra a BMW

Nyomtatás

A BMW idén ünnepli 100. évfordulóját, amire a rajongók nagy tűzijátékot várnak a németektől. A bajoroknak ugyan még bőven van ideje előrukkolni valami igazán nagy durranással, de azért már most is szeretnék jelezni, hogy bizony nem feledkeznek meg a kerek születésnapról. A gyáriak ezúttal a motorsport világát hívták segítségül, ahol a látványos matricázások és festések segítségével ünnepelnék meg magukat.

Módosítás dátuma: 2016. január 28. csütörtök, 13:17

8. oldal / 23