2018. Április 24., Kedd

Frissitve:03:45:46

Dakar 2018: győzött a Peugeot, zsinórban harmadszor!

Nyomtatás

A Dakar-rali minden kétséget kizáróan a világ egyik legkeményebb, ha nem a legkeményebb autóversenye, ami mind a versenyzőket, mind pedig a technikát elképzelhetetlen mértékben próbára teszi. Az idei jubileumi (40.) Dakar-ralit magabiztos győzelemmel fejezte be a Peugeot, Carlos Sainz-cal és Lucas Cruzzal a Peugeot 3008DKR versenyautó volánja mögött, amiről korábbi cikkünkben, ide kattintva olvashatnak. Lentebb a Peugeot hivatalos sajtóanyagát (pontosabban annak kivonatából) idézzük.

A 8793 km hosszú, homokdűnéken és hegyi terepen, kövek között és váratlan akadályok tömkelegén át Peruból Bolívián keresztül Argentínáig vezető 40. Dakar-ralin a Carlos Sainz / Lucas Cruz egység csodálatos győzelemre vezette a PEUGEOT 3008DKR Maxit. A PEUGEOT Total Team ezzel zsinórban a harmadik diadalát aratta a világ legkeményebb terepraliján.

A 40. alkalommal megrendezett idei Dakar-rali különösen embert és gépet próbálónak bizonyult. A közel 9000 km hosszú könyörtelen terepen a PEUGEOT 3008DKR Maxi – amely a 13 időméréses szakaszból 7-et megnyert – figyelemre méltó megbízhatóságról tett tanúságot. Csupán néhány apróbb sebességváltó probléma érdemel említést; a PEUGEOT 3008DKR Maxi n°306 sem műszaki okok miatt volt kénytelen feladni a versenyt.

Az előző 3 Dakaron szerencsétlenül járt Carlos Sainz – Lucas Cruz párost most jócskán kárpótolta a sors a korábbi kudarcokért. A két spanyol versenyző mindvégig kitűnően gazdálkodott erejével, s a PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303 volánjánál tökéletesen össze tudta hangolni a gyorsaság és a megbízhatóság szempontjait. A (két középső, vagyis) 6., illetve 7. időméréses szakasz megnyerésével a maratoni etapra olyan „nyerő” pozícióba kormányozták magukat, amelyből azután már nem engedtek. A 2010-es Dakaron egyszer már diadalt aratott duó tehát ismét győzelmet szerzett, miután a versenytársakhoz képest 43:40 perces előnnyel ért célba Córdobában. Ezzel a győzelemmel busásan megtérült számukra az a rengeteg energia, amelyet a PEUGEOT tereprali-projektjébe fektettek, hiszen mindkét versenyző hatalmas szakértelemmel és személyes tehetségével szolgálta a DKR fejlesztését.

Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret számára, akik a PEUGEOT színeiben a 2016-os és a 2017-es Dakar-ralin is diadalmaskodtak, meglehetősen mozgalmasnak bizonyult az idei verseny, amelyet sajnos két baleset is nehezített. A 7. szakaszban a n°300 egység egy, a pálya közepén álló quad kikerülésére kényszerült, amit egy váratlanul eléjük kerülő kő miatt a bal hátsó felfüggesztésük bánt. Később, a 13. szakasz elején, a címvédőknek egy fával gyűlt meg a bajuk, ami a kormányműben tett kárt. Mindkét esetben csapattársaik, Cyril Despres és David Castera segítségének köszönhetik a folytatást. A két szerencsétlen közjáték miatt azonban előbb az 1., majd a 2. helyüket is elveszítették az összesítésben. Az előző két Dakaron győztes párosnak azért így is sikerült a negyedik helyet megszereznie, ahogyan 3 szakaszgyőzelmével a PEUGEOT Total Team legeredményesebb egységének címét is.

A Cyril Despres et David Castera páros volt az első, amely a PEUGEOT Total Team soraiból szakaszgyőzelmet szerzett az idei Dakaron. A második etap végén így ők kerültek először élre az összesítésben, ezzel is bizonyítva, hogy újabb szintet léptek előre teljesítményükkel.  A két régi motoros álmait sajnos összezúzta egy útjukba kerülő kő a 4. etap 180. km-énél, amely tönkretette a jobb hátsó felfüggesztést, s ezzel útját állta az egység addigi menetelésének. A PEUGEOT Total csapat által a segítségükre küldött kamion segítségével a PEUGEOT 3008DKR n°308 ugyan tudta folytatni a versenyt, ám jelentős hátrányt szenvedett. Ettől kezdve a páros hihetetlen szolidaritásról tett tanúságot, és minden erejével az esélyesebb csapattársak szolgálatába állt. Amikor lehetőségük adódott, bravúrosan teljesítettek néhány gyorsaságin, például a 8. és a 11. szakaszon. 29 órás büntetése miatt azonban a Cyril Despres – David Castera páros nagyon messze végzett a tudásuk alapján őket megillető helytől.

Teljesen érthető, hogy a Sébastien Loeb –  Daniel Elena páros, amely tavaly alig 5 perccel maradt le a dobogó legfelső fokáról, 2018-ban győzelmi szándékkal állt a Dakar-rali rajtjához. A két versenyző nagyon szépen kezdte a versenyt, dacára annak, hogy a perui rész jócskán bővelkedett nekik kevésbé fekvő homokos és „úttalan” szakaszokban. Gond nélkül nyerték a dél-ameriai Dakarok történetében egyik legkeményebbként számon tartott 4. etapot. Sajnos azonban hiába tornászták fel magukat a tabella második helyére, a San Juan de Marcona és Arequipa (Peru) közötti 5. szakaszban kénytelenek voltak feladni a versenyt, PEUGEOT 3008DKR Maxijuk ugyanis egy elakadt versenytárs kikerülése közben beleesett egy mély homokgödörbe. Az ütközés következtében Daniel Elena farokcsonttörést szenvedett, ezért sajnos nem tudta folytatni a versenyzést.

A PEUGEOT Total csapat idei győzelme még tovább gazdagítja a PEUGEOT már eddig is lenyűgöző eredménylistáját, idén ugyanis már a hetedik diadalát aratta ezen a megmérettetésen, amelyen összesen nyolcszor képviseltette magát. A PEUGEOT ezzel a győzelemmel búcsút vesz a Dakar-ralitól, és a PEUGEOT SPORT ezentúl a FIA Rallycross világbajnokságra (WorldRX) összpontosítja erőit  A szezon április 14–15-én indul Barcelonában, ahol Sébastien Loeb egy PEUGEOT 208 WRX volánjánál ül majd rajthoz. Ezzel a projekttel párhuzamosan a PEUGEOT SPORT már a majdani elektromos Rallycross versenysorozatra is készül, amelynek elindulását 2020-ra tervezik. Ezen a megmérettetésen a márka a PEUGEOT 208 alapváltozatának 100%-ban elektromos verziójával fogja képviseltetni magát.

Mi azért reméljük, hogy előbb-utóbb visszatérnek a franciák a legendás terepversenyre.




Share/Save/Bookmark