Elképesztő rekordot döntött a VW I.D. R a Pikes Peak-en

Nyomtatás

Ahogyan korábban már többször is megírtuk, a Volkswagen bizony komolyan elkötelezte magát a Pikes Peak hegyi felfutó elektromos rekordjának megdöntése ügyében, és ezért meg is alkották az I.D. R versenyautót, amelyet Romain Dumas irányítására bíztak. Nos, a hétvégén lezajlott a legendás futam, és német-francia páros nem csak a villanyos, de az összetett csúcsot is alaposan felülmúlta, ezzel is jelezve, hogy nem csak a közúton jelenti a jövőt az elektromos autózás.

Romain Dumas 7 perc 57,148 másodperc alatt üldözte végig a 680 lóerős Volkswagen I.D. R-t a 20 kilométeres, 156 kanyarral tarkított hegyi felfutón, ezzel pedig elsőként sikerült 8 perc alatti időt produkálni a legendás versenyen. Már ez utóbbi tény is azt jelzi, hogy elég nagy különbségű rekordot sikerült felállítani, de még ennél is lenyűgözőbb a Volkswagen és a francia pilóta teljesítménye, hiszen Sébastian Loeb és a Peugeot 208 T16 2013-as csúcsideje 8 perc 13,878 szekundum volt, amit így 16,73 másodperccel sikerült megdönteni – ez pedig mondanunk sem kell, rengeteg idő.

A korábbi 8 perc 57,118 szekundumos elektromos rekordot pedig már-már említenünk sem kell, hiszen ezt közel 1 perccel sikerült felülmúlni. Nem volt azért minden fenékig tejfel a Volkswagen és Dumas számára a versenyen, ez pedig még inkább felértékeli ezt a gyönyörű eredményt. Elsőként érdemes kiemelni, hogy a pilóta a versenyen tudott először végigmenni egyhuzamban a pályán, hiszen a korábbi teszteken csak egyes szakaszokat tudott kipróbálni a versenyző. Mindemellett 45 percet kellett várnia a csapatnak a rajtra, ráadásul a futam közben az időmérő rendszer is rakoncátlankodott, így egyáltalán nem tudtak a részidőkről – csak a célban derült ki az eredmény.

Ha mindez még nem lett volna elég, a pálya középső szakaszán némi köd is nehezítette a pilóta dolgát, és az idő akár még jobb is lehetett volna, ha nincs egy kis nedvesség ezeken a részeken. Mindezek ellenére azonban elképesztő eredményt sikerült elérnie a Volkswagennek és Dumais-nak akik természetesen hangot is adtak örömüknek, és nem győzték egymás teljesítményét dicsérni. A gyáriak szerint Dumais nélkül ez nem sikerülhetett volna, míg a pilóta elmondta, hogy a németek versenygépe a valaha volt legpotensebb négykerekű, amivel valaha versenyezhetett – és persze kiemelte azt is, hogy hatalmas élmény és kiváló tapasztalat volt egy elektromos versenyautó volánjánál ülni. Annyi bizonyos, hogy mindkét részről kiváló munkának lehettünk szemtanúi, és egy újabb jelet kaptunk a villanyautózás részéről, hogy a belső égésű erőforrások után is lesz élet a motorsportokban – még ha kicsit változnak is a dolgok.




Share/Save/Bookmark