Ezekkel a gépekkel távoztak Le Mans-ból a pilóták

Nyomtatás

Ha a rali világbajnokság kerül szóba vagy épp a Forma-1 van terítéken, esetleg a WTCC adja a témát, az autózás és a motorsportok megszállottai rögtön tudnak névhez istállót, illetve pontos típust társítani, egyértelmű a ki mit vezet kérdéskör. Azonban nagyon ritkán derül fény arra, hogy a versenypályáról a sztárok milyen autóval gurulnak haza – a Le Mans-i 24 órással kapcsolatban erre a kérdésre igyekeztünk ezúttal megtalálni a választ.

Persze meglepetésekre ezúttal is bukkantunk, nem is kicsikre, hiszen a franciaországi legendás megbízhatósági verseny pilótái a lehető legkülönfélébb négykerekűeket választották a polgári értelemben vett köreik megtételéhez.

A Porsche csapat 1-es rajtszámú, a célt sajnos nem látó autójának versenyzője, Neel Jani talán a pozíciójához mérten legalkalmasabb civil modellt választotta, hiszen a zuffenhauseni márka logójával ékesített slusszkulcsot hord a zsebében. Az autó pedig amihez az tartozik, nem más, mint egy Porsche 911 GT3 RS – vélhetően a mindennapokban is élezi tudását a svájci versenyző.

A drámák sorát követően győzelemre jutó 2-es rajtszámú Porsche 919 Hybrid versenyautót a Brendon Hartley, Earl Bamber és Timo Bernhard trió dirigálta, amelynek utóbbi tagja ugyancsak márkán belül maradt. Bernhard azonban szabadidejében a terepen érzi magát jobban, ami meg is érthető a relaxáció szempontjából. A pilóta választása ennek megfelelően egy Macanra esett, amit nagy élvezettel használ nap, mint nap.

Az LMP1-es kategóriában privát csapatával induló Oliver Webb nem emlékszik majd szívesen erre az esztendőre, hiszen a CLM P1/01 Nismo nevet viselő masina mindösszesen 7 kört követően kiállni kényszerült a viadalról. Webb a magánéletben érthető módon egy Ford Mustang GT500 volánja mögött vigasztalja magát. A kőkemény izomautó egy-két szett gumi elégetésével mindenképp nagy hatásfokkal járul hozzá a fáradt gőz kieresztéséhez.

A legmeglepőbb választás azonban minden kétséget kizáróan a kvalifikáció leggyorsabb körét megfutó Kamui Kobayashi nevéhez köthető. A Toyota TS050-es volánja mögött Stéphane Sarrazin és Mike Conway oldalán induló japán pilóta alakulatával együtt az első percektől favoritnak számított, azonban a technika megmakacsolta magát és végül nem sikerült célba érni. Kobayashi érthető módon csüggedten távozott a legendás francia aszfaltcsíkról, mégpedig egy Toyota Harrier volánja mögött – itthon ezt a modellt Lexus RX néven ismerhetjük.

A 24 órás csata a Toyotának összességében sem sült el jót, hiszen két kimúló versenyautó mellett a harmadik alakulat is csupán a kilencedik helyet kaparintotta meg összetettben. A célba érő Toyota hármasában Sébastien Buemi választását ismerjük és bólogatunk elismerően ezzel kapcsolatban: a pilóta a privát életben egy Lexus RC F ülésében kényezteti magát.

Ugyancsak a Toyota versenyzőjeként José Maria Lopez sem maradhat ki a felsorolásból. Az argentín sztár a korábbi WTCC-s szereplésére visszautalva egy Citroënt vezet a hétköznapokon, pontosabban egy DS modellt. A házi kedvenc pontos típusa DS3 Racing, azaz a prémium háromajtós kisautó sportos modellváltozata.

A végére egy igazán karakteres személy, a Forma-1 világából ismerős Rubens Barichello maradt. A brazil pilóta a versenypályára visszatérve egy LMP2-es gépet vezetett a Racing Team Nederland égisze alatt. Barichello igyekszik kimaxolni a praktikum és a sportosság közös keresztmetszetét, hiszen a pályáról egy Audi RS6-tal távozott.




Share/Save/Bookmark