Felismerhetőbbé tennék a legvadabb Le Mans-i versenygépek

Nyomtatás

A hosszútávú versenysorozatok LMP1-es, azaz legmagasabb kategóriája a bonyolult technológia és a tetemes fejlesztési költségek miatt manapság nem nevezhető vonzónak az autógyártók számára. Már évek óta két, legfeljebb három csapat indul harcba a győzelemért. A szervezők azonban igyekeznének vonzóbbá tenni a kategóriát, méghozzá néhány új szabály bevezetésével, ami a gyártók arculatát kívánja jobban előtérbe hozni.

Az LMP1-es versenygépek ugyan igazán látványosak, formailag szinte semmit nem örökölhetnek utcai testvéreiktől, így a kevésbé hozzáértők számára legfeljebb a festés és a matricázás árulkodhat arról, hogy éppen melyik gyártó négykerekűjével van dolgunk. Sok már sorozatban is így van ez – például a Forma-1-ben –, de a szervezők mégis úgy gondolják, hogy új szabályok bevezetésével közelebb hoznák az „utcai” autókhoz a versenygépeket.

Az egész ötlet lényege, hogy a gyártók számára jobban eladható legyen a sorozat. Az LMP1 kategória szabályai persze komoly keretek közé szorítják a gyártókat, így leginkább csak néhány külső elemnek köszönhetően lehetnének felismerhetőek az autók, és a lemezek alatt is más technika lapulna, de ezzel máris vonzóbbá válhat az egész. A szabálymódosítás egyébként az aerodinamikai elemeket érintené, nagyobb szabadságot adva a gyártóknak a formák tekintetében – tulajdonképpen egy jellegzetes formájú fényszóró vagy éppen hűtőrács elég lehet ahhoz, hogy eszünkbe jutassa az utcai autókat.

Döntés egyelőre nem született, de legkorábban a 2020-as szezontól találkozhatunk majd ismerős formákkal az LMP1 kategóriában. Az igazi rajongók számára ez a változtatás talán nem jár túl sok előnnyel, de az kétségtelen, hogy a gyártóknak sokat számíthat, hogy egy kevésbé hozzáértő néző is rögtön meg tudja állapítani, hogy melyik márka versenygépével van dolga – szerintünk változatosabb lenne a verseny, ha megvalósulnának az új szabályok.




Share/Save/Bookmark