2017. Augusztus 21., Hétfö

Frissitve:09:34:44

Holnap rajtol a Le Mans-i 24 órás viadal - új rekordok az időmérőn

Nyomtatás

A Le Mans-i 24 órás versenyre szinte lehetetlen méltó módon készülni: a több mint 5000 kilométeres versenytávon a váltakozó időjárási körülmények és a különböző tempójú versenyautók között szinte bármi megtörténhet. De nem csak a csapatoknak van nehéz dolguk: nézőként sem akármilyen maraton egy teljes napon át drukkolni.

Ezt persze nem várja el senki, de érdemes tudni, hogy holnap 15 óra környékén érdemes bekapcsolni a TV-t (mondjuk az Eurosportra) és megnézni a világ legnehezebb motorsport futamának alakulását. Az időmérők időközben lezajlottak, ezzel együtt pedig új rekordok születtek a Sarthe-i pályán. Mindenki a csúcskategóriára kíváncsi, hát nézzük, hogy mi történt az LMP1-ben! A csoport a Toyota és a Porsche párharcáról szól: a japán versenyzőről bővebben itt, a németek törekvéseiről és történelméről pedig itt olvashatnak.

A rajtrács élén a 7-es számú Toyota versenyautó áll, amelyet a 8-as számú versenygép követ - csak mögéjük fog felsorakozni az 1-es számú Porsche 919 Hybrid. A japán géppel hajtó Kobayashi egyébként olyan köridőt tett le az asztalra, amelyhez foghatót csak a pálya átépítése (lassítása) előtt láttunk: 3 perc 14,791 másodperc, ami 250 km/h feletti átlagtempót jelent. Ez közel 2 másodperccel jobb idő, mint az eddigi pályarekord, és mint a második számú Toyota versenyautó ideje. A 3 perc 17,128-cal kvalifikáló japán mögött mindössze bő egy tizedmásodperccel maradt le a Porsche leggyorsabb csapata. A második számú stuttgarti versenyautó túlmelegedés miatt félbehagyta az időmérőt - ő majd a sor végéről igyekszik befogni az éllovasokat.

24 és 5000+ kilométer alatt persze bármi megtörténet, és általában meg is történik. Holnap tehát érdemes lesz odaülni a képernyő elé és drukkolni kedvenceinknek.




Share/Save/Bookmark