Időutazás versenyautókkal: most hétvégén lesz a Hungaroring Classic

Nyomtatás

Aki most hétvégén kilátogat a Hungaroringre, jó eséllyel az idei szezon egyik legjobb versenyhétvégéjén vehet részt, hiszen szeptember 29. és október 1. között a mogyoródi versenypályára látogat a Classic Endurance Racing, amely immár 2004 óta hívja össze jelenlegi formájában a különböző historic sorozatokat. Talán úgy lehetne a legjobban érzékeltetni, hogy mit nyújt majd Közép-Európa legnagyobb klasszikus autó fesztiválja, a Hungaroring Classic, ha azt mondanánk, hogy a világ legjobb versenyautó-múzeumai és -magángyűjtői rendeznének „nyílt napot” a kilátogatóknak, hiszen a klasszikus autókat nem csak statikus kegytárgyként, hanem üzemszerűen, tehát fordulatszámuk és tapadásuk határán fogják hajtani a pilóták.

Akik legyintenek az egészre, hogy ez nem több, mint úri muri, azoknak érdemes lenne tudni, hogy a FIA berkein belül, nyolc kategóriában kerülnek megrendezésre a futamok. A csapatok Európa legszebb városaiban, legrangosabb pályáin mérik össze autóik és pilótáik tudását. Így külön büszkeség hazánknak, hogy Le Mans, Jarama, Spa-Francorchamps, vagy például Monza után a Hungaroring adhat otthont a 22 országból érkező 250 csapat 350 versenyzőjének és ‘stábjának’. A szervezők igyekeztek gondoskodni arról is, hogy a nézők a versenyek között se unatkozzanak: mintegy 1000 veteránautó kiállítása várja majd a kilátogatókat. Mindezt olyan körítéssel, ahogy azt eddig csak külföldi beszámolókban láthattuk.

Valódi időutazás lesz tehát a Hungaroring Classic, ahol beleszagolhatunk azoknak a sorozatoknak az atmoszférájába, amikben egykor olyan nagy nevek küzdöttek, mint Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Henri Pescarolo, vagy épp Jacques Laffite. A léptékeket jól érzékelteti, hogy például a Classic Endurance Racing versenyein teljes rajtlista esetén 50 versenyautó áll majd rajthoz, köztük igazi ikonok: Porsche 917, Lola T70 vagy a Ferrari 512s és társaik. Az együléses autók szerelmeseit a sorozatban idén debütáló Euro F2 fogja elkápráztatni. Ezek a kocsik 1967 és 1978 között vívtak óriási csatákat az Európa-bajnokságban, a pilóták tétje pedig nem volt kevesebb, mint szerződés a Formula 1-be, így sok egykori F1-es nagy név fordult meg a sorozatban.

A Le Mans-i viadalokat megélt C-csoportos fenevadak szintén szaggatják majd a Hungaroring aszfaltját, de a túrautók egykori jellegzetes modelljei is megküzdenek egymással - a BMW 3.0 CSL, a Ford Capri, a Jaguar XJ12C mind-mind olyan modellnevek, amelyekért hazai generációk rajongtak egykor (illetve most is), és akkoriban vélhetően elképzelhetetlennek tartották, hogy valaha is testközelből láthatják ezeket az autócsodákat versenytempóban. A klasszikus vonalakat a hétvégén a Trofeo Nastro Rosso és Sixties’ Endurance kategóriák jelentik majd, amelyekben hemzsegni fognak a régi Ferrarik, Alfák, Astonok, Jaguarok.

Velük erős kontrasztban a keleti blokk versenyautói mutatják majd meg, hogy milyen volt a motorsport a vasfüggönyön innen: többek közöt Trabantok és Skodák fogják felidézni a régi emlékeket. Igazi csemegével szolgál többek között Ferjáncz András, aki édesapja Renault 17 Gordini „replikáját” hozza ki. A rendezvényre a jegyek a www.hungaroringclassic.com weboldalon kaphatók, és részletes időtervet is találhatnak az érdeklődők a futamokról, illetve a betétprogramokról. Higgyék el, érdemes lesz hétvégén kilátogatni a ringre; mi ott leszünk!




Share/Save/Bookmark