Még gyorsabb lett – itt a Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO

Nyomtatás

A Lamborghini kisebbik sportautója egyben a márkakupa versenyautójának alapjait is adja az olaszoknál, és nincs ez másként a Huracán esetében sem. A Super Trofeo névre hallgató változatot a gyáriak sportrészlege, a Squadra Corse, és a Dallara közösen alkotta meg, sőt, a szépség kedvéért még a Lamborghini Centro Stile dizájnstúdió is beszállt a fejlesztésbe. Az új változattal együtt jelentették be, hogy jövőre már a Roger Dubuis svájci óramárkával együttműködésben rendezik majd meg a márkakupát.

A Huracánból már eddig is létezett a Super Trofeo verzió, azonban a gyáriak továbbfejlesztették az előző változatot, és így született meg az EVO utónévvel érkező kivitel. Az újdonság tulajdonképpen csak aerodinamikailag változott az elődhöz képest, azonban ez is rengeteget számít: az új elemeknek köszönhetően például a Monzában közel 1,5 másodperccel gyorsabban tud le egy kört az újdonság – mondanunk sem kell, ez egy ilyen versenyautó esetében hatalmas különbség.

Az autón csak a diffúzor, a padlóelem és az első légterelő maradt az eredeti, minden mást átszabtak a Lamborghini és a Dallara mérnökei. A szakemberek még a pilóta kényelmére is gondoltak: egy új légbeömlőnek köszönhetően folyamatosan friss levegő áramlik az utastérbe. Az erőforrás változatlan maradt, így az 5,2 literes V10-es továbbra is 620 lóerőt biztosít a vezető számára, ezt a teljesítményt pedig egy hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

Az autó ára a magyar adózási szabályok szerint több mint 92 millió forint lesz, de a Lamborghini természetesen nem várja el minden csapattól, hogy ismét megvásárolja az autót – az olaszok utólag is vállalják az átalakítást. Jövőre már ezek az autók indulnak az európai, az ázsiai és az észak-amerikai sorozatokban is, amelyeket ezentúl a Roger Dubuis svájci óramárka támogat majd.




Share/Save/Bookmark