2017. Október 20., Péntek

Frissitve:02:19:35

Megvédte a hibridek becsületét a Porsche Le Mans-ban

Nyomtatás

Az idei Le Mans-i 24 órás verseny is az embertelen erőfeszítésről, valamint a meglepetések tömegéről szólt. Az LMP1-es csúcskategória hibridjeit folyamatosan meghibásodás sújtotta, ám végül az utolsó helyről induló kettes számú Porsche versenyautó hódította el az összetettbeli győzelemért járó trófeát.

A tavalyi felállás így részben megismétlődött: ezúttal is a 2-es rajtszámú Porsche 919 Hybrid jutott át elsőként a kockás zászlón, miután megjárta a poklok poklát. Az első órákat követően még úgy tűnt, hogy ez az autó a műszaki hibák következtében a mezőny végén kullogva ér majd célba (ha egyáltalán célba ér), miközben a villámgyors Toyota trió mellett az 1-es számú németnek szinte esélye sem volt. Aztán jöttek a meghibásodások: a három japán versenyautóból végül egy ért célba, jelentős lemaradással, és a verseny vége előtt bő három órával megállt az első számú Porsche is. Sokáig egy LMP2-es versenyautónak állt a zászló, aztán ahogy a teljes mezőnyt, úgy őt is utolérte a nála gyorsabb Porsche. Az LMP1-es kategóriában rajta kívül még a 8-as rajtszámú Toyota versenyautója ért célba, 9 kör lemaradással.

A győztes testvérautó csapata – Earl Bamber (26/NZ), Timo Bernhard (36/DE) és Brendon Hartley (27/NZ) – eddig összesen 17 alkalommal indult Le Mans-ban, két összetettbeli győzelmet bezsebelve. Bamber (2 indulás, 1 összetett győzelem) 2015-ben Tandy-vel együtt nyert LMP1 kezdőként. 2016-ban a GT osztályban indult egy Porsche volánja mögött. A trió legtapasztaltabb tagja Bernhard: Le Mans-ban már tízszer állt rajthoz, elsőként a GT osztályban egy Porschéval – rögtön kategóriáján belül győzedelmeskedve. 2010 óta a nevéhez összetettbeli győzelem is fűződik, mikor is Porsche gyári pilótaként beült az Audi versenyautójának volánja mögé. Hartley (5 részvétel) 2014 óta Bernharddal osztozott a volánon, és kétségtelenül ő szomjazott legjobban a győzelemre, az ugyanis eddig még elkerülte őt. Eddig, ezekben a percekben ugyanis a Stuttgart környéki gárda már javában ünnepel.

Az LMP2-es kategóriában egyébként a sokáig győzelemre esélyes Jackie Chan DC Racing csapata győzött, a 38-as számú versenyautó mellé pedig a csapattárs 37-es pilótái is felállhatnak a dobogó legalsó fokára. Az ezüstérmet a Vaillante Rebellion 13-as számú autója hódította el, amelyet a verseny vége felé már egy kalapáccsal és némi rugdosással tartottak életben.

A GTE Pro kategóriában (vagyis a sorozatgyártású autók versenyváltozatainak mérközésén) olyan izgalmas befutót láttunk, amely még a Porsche összetettbeli győzelmét is beárnyékolta. A sokáig vezető Corvette-et az utolsó körben előzte le a 97-es rajtszámú Aston Marting, hogy aztán a lelkét részben kilehető amerikait még egy Ford versenyautó is lekörözze. Ezúttal is több fronton bebizonyosodott hát, hogy Le Mans-t nyerni nem lehet - Le Mans legfeljebb engedi, hogy megnyerjék.

A Porsche tehát a 85. Le Mans-i 24 órás viadalon elhódította 19. összetettbeli győzelmét, jövőre pedig biztosan ott lesznek, hogy célba vegyék a bűvös 20-as számot. Ám addig is ott a WEC világbajnokság, amit még meg kell nyerniük, ráadásul ott sincs könnyű dolguk: a Toyota eddig rendre gyorsabbnak bizonyult, igaz a 2-es rajtszámú Porsche triója most közel lépett a japánokhoz, miközben a konstruktőrök bajnoksága most nagyon szorosan alakul.




Share/Save/Bookmark