Vadonatúj autóval áll rajthoz a MINI a 2018-as Dakaron

Nyomtatás

A BMW fennhatósága alatt álló MINI villámgyorsan beírta nevét a Dakar sporttörténelembe, hiszen eddig két abszolút győzelmet is magáénak tudhat (2012-ben és 2015-ben), a tavalyi futamon pedig szintén nagyon jól szerepeltek a gyártó autói, hiszen az első tíz helyezett közé 3 MINI is bekerült.

A márka gőzerővel készül a 40. Dakar Rally versenyre is, ami 2018. január 6-án startol Limában. És olyan meglepetést jelentett be a MINI, mire eddig nem volt példa: 2018-ban nem egy, hanem rögtön két különböző gyári versenyautóval próbál szerencsét. Az egyik a jól bevált ‘Rally’ modell, amelynek formavilága némileg a Countrymant juttatja eszünkbe, de természetesen valójában köze nincs hozzá, hiszen minden egyes eleme egyedi.

Az összkerékhajtású versenygép meghajtásáról a BMW jó öreg sorhatos, 3-literes turbódízele (30d) gondoskodik, ami a versenyautóban a gyári adatok szerint 340 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig eléri a 800 Nm-t. A ‘Rally’ változat egyébként némileg megújult, például hosszabb rugóutakat kapott, de lényegében a tavalyi technikát köszönthetjük a lemezek alatt.

Az újdonságérték szempontjából sokkal érdekesebb a második autó, ami teljesen új. A MINI ‘John Cooper Works Buggy’ névre keresztelte el a jóval kerekebb formájú, ránézésre laposabb felépítésű versenyautót, aminek különlegessége, hogy nem összkerekes, hanem hátsókerekes, amely megoldás jelentős tömegcsökkenést eredményezett. A gyártó külön kihangsúlyozta, hogy a Dakar versenyautók között különösen alacsonynak számít az új ‘Buggy’ tömege, aminek meghajtásáról ugyanaz a 340 lóerős BMW dízelmotor gondoskodik, ami a 'Rally' változatban szolgál.

A MINI a nevezések szempontjából sem utazott a véletlenre, hiszen a 2018-as Dakarra összesen hét autót nevezett be: három JCW Buggy és négy JCW Rally modellt. Mi pedig kiváncsian várjuk, hogy vajon a hátsókerékhajtású Buggy, vagy a négykerékhajtású Rally modellek fognak-e jobban szerepelni a nehéz versenyen.




Share/Save/Bookmark