2017. Május 25., Csütörtök

Frissitve:03:05:34

Mindent a szívnek – beszámoló a smart világtalálkozóról

Nyomtatás

Ahogy beharangozónkban már hírt adtunk róla, idén Budapest adott otthont a smart éves nemzetközi találkozójának, a smart times-nak, amelyen immár másodszor mi is részt vettünk. Hazánk látványosságai kiváló kulisszát biztosítottak az apró autók találkozójának.

Egy márka világtalálkozója mindig kiemelt esemény. Lehetőség arra, hogy együtt ünnepeljük, azt, ami összeköt. Egy típus szeretetét, ismeretét, a választást, amely meghatározza mindennapjainkat, örömet ad (jó esetben) minden alkalommal, amikor elforgatjuk a kulcsot. Találkozunk hozzánk hasonló rajongókkal, ötleteket cserélünk, megvitatatunk egy-egy részletet, megcsodáljuk a színpompás hűtőmaszkokat, felniket, matricákat, díszítéseket, tuning gépeket, az évről évre változó modell palettát. Boldogok vagyunk három napon át, egy olyan közösségben, ahol nem léteznek különbségek, főképp nyelviek nem, és együtt szeretett négykerekűinknek áldozzuk időnket.

Erről szól a smart times, amely idén augusztus 28-30-a között a fővárosban tartotta éves seregszemléjét mintegy 2476 részvevővel, továbbá 1207 autóval az esemény csúcspontján, a Parádén. Nem mindennapi látvány és élmény egy ilyen konvoj, a városi törpék elözönlötték a Hungaroringet és Budapestet, hogy megmutassák, a márka és rajongói mennyire sokrétűek, életkorban, nemzetiségben egyaránt, egy olyan közösségben, ahol a legújabb modellek mellett a legalább 10 éves példányok ugyanolyan büszkeséggel sorakoztak fel. Roadster, Cabrio, Fortwo, Forfour mind jelen volt közöttük, de a világpremier sem maradt el.

A smart times szellemiségét tavaly nyáron, Portugáliában éltem át először - bérelt Fortwo-val voltam jelen azon, képviselve sajátomat -, ahol belekóstoltam egyúttal abba az érzésbe, hogy milyen, amikor egy autómárka tényleg szívvel-lélekkel próbálja rajongóit összefogni egy ingyenes program keretében, olyan élményt adva számukra, ami egy éven át garantáltan elkíséri őket.

A tavalyi rendezvény végén lebbentették fel a fátylat a gyáriak az idei helyszínről, ami nem kis örömet jelentett, hiszen hazánk esetében egy olyan országról van szó, amely elhelyezkedését illetően autóval is könnyedén megközelíthető, ezért a rendező országba több mint 30 ország képviselőit várták. 2014-ben remek szervezés uralta a rendezvényt a portugál kisvárosban Cascais-ban, az óceán partján végigvonuló sokaság alapján éppen ezért komoly várakozással néztük az idei program elé, ahol immár szeretett paripámmal egy fortwo mhd-val igyekeztem képviseltetni hazánk és az Autó Pult színeit.

Nem kevesebb izgalmat és örömet okozott a tavaszi felhívás sem, melyre jelentkezve túravezető lehettem saját csoporttal - a smart times első napjaiban ugyanis szervezett kirándulásokon ismerhetik meg a résztvevők az adott országot. A sikeres pályázattal és több hétnyi megfeszített munkával egybekötve létrejött a Visegrád Túra (FB: Excursion Visegrád) amely Esztergomot, Visegrádot, valamint a nyári bobpályát ölelte magában, kiegészítve a Dobogókő felé vezető szerpentinnel, ahol az együtt autózás mámoros érezése volt a cél.

A péntek reggeli indítást nem várt események tarkították a rendezők részéről, ennek ellenére nagyszerű csapat állt össze a helyszínen, és kezdetét vette a túra. Versenyautónk felzászlózva büszkén haladt a sor elején, csak a lámpaváltások okoztak némi kihívást, de a budapesti forgalmat ismerve útvonalat is mellékeltem társainknak. A Visegrád túráról legjobb szívvel mondom azt, hogy még most is remek érzés visszagondolni, milyen jó érzés örömöt adni másoknak, és megmutatni az ország azon gyönyörű pontjait, ami mi magunk is nagyon szeretünk. A csoport nem várt lelkesedéssel teljesítette a kilométereket, és olyan nagyszerű hangulatú beszélgetéseket, ismeretségeket adott, melyek még most is velem vannak, és ami miatt a smart times mindig nagyszerű rendezvény lesz. Az emberi kapcsolatok, az együtt, azonos érdeklődés mellett eltöltött idő sok élményt rejt - megéri részt venni.

Kirándulásunk után, péntek este a Daimler csoport képviselőinek még volt pár ötlete, hogyan lehetne fokozni a rajongók hangulatát. Az esemény nyitóünnepségén dr. Annette Winkler vezérigazgató az új Fortwo Cabrióról rántotta le a leplet, mely a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be először, és ami az új motorplatformok mellett a dizájn területén is újat mutat - persze mellette mi sem mentünk el szó nélkül. Az igazi nyertese az estének azonban az pár volt, aki esküvőjét is mostanra időzítette; a színpadról az új modell kulcsaival távoztak - nászútjukra.

Ahogy az elmúlt években mindig, a szombati napon rendezett Parádé ígérkezett azonban a program fénypontjának. Tavaly Estorilban, a versenypályán mutatta meg a smart, hány rajongót tudnak egy nap alatt felvonultatni, ami idén sem volt másképp.  A hatalmas együttes felvonulásnak, és a több mint ezer autót magában foglaló konvojnak a Hungaroring szolgált helyszínéül, ahol a felvonulást megelőzően pályaköröket lehetett tenni, de a legőrültebb smartot is megválasztotta a közösség. Számomra előbbi lett az igazán felejthetetlen élmény, a Brabus safety car mögött sebesség korlátozás nélkül haladva csak arra kellett figyeljek, hogy a kanyarokat jó ívben vegyem be, ami néha nem is olyan egyszerű feladat. A feladatot azonban sikerült teljesíteni, és azóta a délutáni dugókban araszolva nagyszerű adrenalin fröccsöt ad a visszaemlékezés.

A Forma 1-es versenypályán mintegy 1207 smart sorakozott fel, hogy a Hősök tere felé vegye az irányt, Fóton át a budai oldalra kerülve, majd konvojban a rakpartokon, bejárva a Lánchidat, végül az Andrássy úton haladjon végig a fortwo Cabrio vezetésével. Idén először a rendezvény egy nagyvárosban tette tiszteletét - ami sajnos részben kifogott a szervezőkön. A Parádé útvonala parádés is lehetett volna –  persze csak akkor, ha mindenki el tudott volna jutni rá. A résztvevő autók egy része ugyanis teljes lezárás hiányában hiába kereste útja során a megfelelő autópálya lehajtót, mivel a sor a hétvégi forgalommal vegyülve, nem együtt haladt, hamar szétszakadt és rossz útra tévedt.

Sajnos egy nagyobb csoport részeként haladva, mi magunk is csalódottan hasonlóan sorsa jutottunk megfelelő forgalomirányítás hiányában, ezért idén nem sok alkalmunk nyílt élvezni a szombati forgatagot. A felvonulás érzését azonban magam nem hagytam ki, a menethez később újra csatlakozva, kihasználva a hazai pályán szerzett ismereteimet, még részem volt az ünneplésben. Fotósom, Keppel Ákos viszont a konvoj elején kapott helyett az utasülésben, képei adnak most illusztrációt, és abban bízunk, jövőre a smart times 16-on, Hamburgban ismét ott leszünk a rajongók között, hogy együtt ünnepeljük az autógyártás egyik legaranyosabb járművének történetét, a találkozót, amely felejthetetlen érzést ad. Szívvel, lélekkel, mindenkinek.




Hozzászólások  

 
#3 Andras79 2015-09-24 22:45
Kedves Sára!

Köszönöm szépen a választ! Megkésve bár, de törve nem, a lényeg, hogy tudtál végül is válaszolni! Aminek nagyon örülök, mert bevallom kezdtem aggódni, hogy valami bántót írtam a számodra korábban, és azért nem válaszolsz (tekintve, hogy Te mindig szoktál válaszolni mindenkinek, viszonylag rövid határidővel)! De akkor most megnyugodhatok, hogy nem bántottalak meg, mert hisz megjött a válaszod! ;-)
És igen, 70LE-s motor elegendő, ha magyar viszonylatban szabályosan akar közlekedni az ember autóval, mert hisz az én kis első autóm, egy (második generációs faceliftes 3 ajtós) Punto is csak 60LE-s (1.2-es 4 hengeres 8 szelepes) motorral rendelkezett, és mégis szépen vitte a 130-at autópályán! Akkor a 70LE-s Mitsubishi mocival a Te smart fortwo mhd-d még jobban is mehet pályán! Viszont városban (kis fordulaton) a hengerenkénti két szelep talán nyomatékosabb karakterisztiká t ad hasonló méretű szívómotorok esetén, mint a a hengerenkénti 4 szelep! De ez persze sok mindentől függ! Azt viszont meglepődve olvasom, hogy "egy picit szomjas a Málna"?! Ezt hogy érted? Pontosan mennyit is fogyaszt? Mert mondjuk városban, dugóban araszolva, csak a tisztán elektromos autók nem fogyasztanak sokat! Úgyhogy nagyon relatív azt mondani, hogy sokat vagy keveset fogyaszt egy adott autó, mert ugye a legjobban a használati körülmény befolyásolja ezt a dolgot... Például egyenletes 80-nal gurulva az én jelenlegi, 1.4 turbó benzines (Grande) Punto-m is tud 5.2liter fogyasztani 100km-enként, míg ugyanez az autó hideg motorral egy komolyabb városi dugóban araszolva 12.0-át is meg tud enni (ugye még nincs benne start-stop meg ilyenek)! De igazából mindegy is, hogy mennyit fogyaszt, ha az ember imádja az autóját! Mint például Te meg én! ;-)

Üdv:
András
Idézet
 
 
+1 #2 Simon Sára 2015-09-24 19:49
Szia András!

Elnézést a megkésett válaszért, de ezúton pótolom mindenképp.

Köszönöm a kedves hozzászólást, a paripát is megpaskolom holnap mindenképp!

A gyorskör hatalmas élmény volt, de a célegyenesről nem tudok infót adni, ugyanis kb. 1100 smart állt már előttem felsorakozva, mire a pálya azon szakaszára értem. :))
A lényeg viszont, hogy a safety car mögött elsőnek mentem abban a futamban, és nem sajnáltam nyomni a gázt, elsősorban a kanyarokra kellett figyelni, mert nem volt cél felborulni a nagy lendületben. Amúgy extrém élmény smarttal menni a Hungaroringen, a fotós kolléga sem győzött álmélkodni, hogy egy ilyen apróságban milyen a sebességérzet 100 körül.
A motorral kapcsolatban, 1.0-es, soros, szívó, 3 hengeres benzines, 70 lóerős Mitsubishi, ami kifejezetten pörgős fajta. Én az autópályán is ezzel járok, simán megy a 130 neki, a belső sávban is lehet haladni vele, ha szükséges, de nyilván kell erőtartalékot képezni egy előzés előtt, és visszakapcsolni időben. Általában meglepődnek mögöttem, hogy egy smart tudja tartani a tempót, de tény, hogy a pályán nagyon ritkán csak látni. Igaz viszont az is, hogy a turbóssal régen én sem merészkedtem fel. Az 599 ccm volt 65 lóerővel, de biztonságosabbn ak éreztem a várost vele. Most teljes a szerelem, hogy mindenhol tudom használni, de az tény, hogy egy picit szomjas a Málna, de cserébe sokat nyújt nekem.

Remélem, tudtam válaszolni Neked.

Üdv,
Sára
Idézet
 
 
+1 #1 Andras79 2015-09-13 11:51
Kedves Sára!
Még mindig elbűvölő párost alkottok Málnával! ;-)
De mesélj, mennyit mentél vele a Hungaroring célegyenesében (óra szerint)?! Milyen motor is van benne? 1 literes szívó vagy 880-as turbó? (Bocsi, hogy nem vágom, de ne vagyok nagy Smart szakértő sajnos...)
Üdv:
András
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark