2017. Június 24., Szombat

Frissitve:11:02:08

Legfrissebb:

Nőnap alkalmából: így választanak használtautót a Hölgyek

Nyomtatás

A mai nap az ünneplés jegyében telik, hiszen a BMW 100. születésnapja mellett természetesen a Nőnapról sem feledkeztünk meg, hiszen szerkesztőségünk megbecsült tagja Simon Sára is, akit ezúton külön is köszöntenénk. A jeles alkalomról ezúttal néhány érdekes, nem meglepő módon autós vonatkozású statisztikai adattal szeretnénk megemlékezni, amikkel kapcsolatban szeretettel várjuk – ezúttal elsősorban hölgy – olvasóink véleményét is.

Az érdekes adatokat az Európa-szerte több országban (és persze hazánkban is) jelen lévő AAA AUTO-nak köszönhetjük, akik azt mérték fel hazánkban a használtautó-piacon, hogy a női vásárlók miként választanak maguknak négykerekűt. Annyit elöljáróban elárulhatunk, hogy az eredmény bizony sokak elképzelésével szemben megy.

Sokak fejében élhet az a téves kép, hogy a hölgyek érzelmi alapon, mindenféle racionalitást és szakmai hozzáállást nélkülözve – rosszmájúan mondhatnánk, hogy szín alapján – választanak maguknak négykerekű társat. A felmérés azonban kiválóan példázza, hogy ez is csupán egy rosszindulatú feltételezés, ugyanis a tapasztalatok azt mutatják, hogy a női vásárlók túlnyomó részt megfontolt döntés alapján választják ki a jövőbeli kedvencüket.

A vizsgálat kimutatta, hogy a szebbik nem képviselői kifejezetten gyakorlatiasak, ha autóválasztásra kerül sor: többnyire nem apróhirdetés útján keresnek nyertest, és a nehezen ellenőrizhető okmányokkal és előélettel rendelkező, külföldről behozott négykerekűeket sem kedvelik. Ezzel ellentétben odafigyelnek, hogy minősített telepről vásároljanak, és szakmai tudásukat sok esetben saját autószerelővel pótolják, aki nagy segítség a választásban.

Az is kiderült, hogy a praktikus indokok jóval nagyobb szerepet játszanak, mint a külcsín: a vizsgált csoport 64 %-a éppen ezért a kisebb, ötajtós modelleket választja, míg négyajtóst és kombit csupán összesen 22  %-uk vásárolt.  Noha a kisebb autók már önmagukban kisebb motorokkal érkeznek, de ettől függetlenül a fogyasztás is fontos szempont. 2015-ben egyébként a Suzuki volt a legnépszerűbb a hölgyek a körében, a maga 13 %-os részesedésével. Őket követte az Opel és a Volkswagen 11 és 8,6 %-os eredménnyel.

Típusra lebontva is megvannak az eredmények: nem meglepő módon az első 10 helyezettből 8 kisautó, és a maradék 2 típus is a kompaktok kategóriáját erősíti. Az első három helyre a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa fért fel. Utánuk nem sokkal a Škoda Fabia kér szót magának, majd –fej-fej mellett haladva jön a Volkswagen Polo és a Toyota Yaris. Utánuk egy hármas holtverseny is kialakult a Suzuki Ignis, a Ford Fiesta és a Peugeot 206 között, míg a 10-es listára még éppen befért a Ford Focus is.

Noha az eladott autók kategóriája azért némileg korlátokat szab ebben a kérdésben, érdemes még megemlíteni, hogy a hölgyek által kiválasztott négykerekűek 76,2 %-a benzines, és közel 91 %-uk manuális váltóval van szerelve. Talán kissé meglepő módon a szürke szín vitte a prímet 26 %-kal, míg a második helyre a kék került 15,2 %-kal, megelőzve a 12,5 %-os eredményt elért fekete csoportot. A biztonság szintén fontos szempont a nőknél, így az eladott autók 80,5 %-ban van ABS, és ködlámpa is jutott közel 60 %-ukba.

Mindemellett a tempomat és a Bluetooth-os kihangosító sem utolsó szempont, de még egyszer érdemes leszögezni, hogy ezeket a tulajdonságokat nagyban befolyásolhatta a kínálat is – illetve ezek a staisztikák csupán a fent említett cég eladásait tükrözik.

A hölgyek tehát nem veszik félvállról az autóvásárlást, aminek mindenképpen örülünk, és ezúton kívánunk még egyszer nagyon boldog Nőnapot!




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark