2017. Január 23., Hétfö

Frissitve:09:55:03

Új kezdeményezés a Hölgyeknek a Mercedestől hazánkban

Nyomtatás

She’s Mercedes néven nőknek szóló kezdeményezést indított a 
Mercedes-Benz Hungária Kft., melynek legfontosabb célkitűzése, hogy inspirációt adjon, platformot biztosítson a vélemények megosztásának, és párbeszédet indítson olyan témákról, amelyben érintettek a nők. A program keretében áprilisban egy kimondottan a női vezetési és autóvásárlási szokásokat vizsgáló kutatást indít a márka.

Korábban a vállalat Magyarországon közel 10 éven keresztül a Lady Day vezetéstechnikai tréninggel szólította meg a hölgyeket. Idén a magyar importőr elsők között csatlakozott a She’s Mercedes elnevezésű, kifejezetten nők számára létrehozott globális kezdeményezéshez. A magyarországi indításra a nemzetközi nőnapon került sor, mely a tiszteletről, értékelésről, megbecsülésről szól. A Mercedes-Benz Hungária Kft. idén tavasszal nagyszabású felmérést indít, melynek célja, hogy női autóvezetési típusokat vizsgáljon, illetve a női autóválasztási szokásokról adjon eddig nem ismert adatokat. Többek között azt is megtudhatjuk, hogy autóválasztásnál a nők milyen paraméterek alapján döntenek, hogyan viselkednek különböző forgalmi szituációkban.

A márka sikereiben már a kezdetekkor szerepet játszottak a nők, Bertha Benz ugyanis nem csak a Mercedes-Benz egyik alapítójának, Karl Benznek a felesége és gyermekeinek anyja volt, de egyben férje múzsája és üzlettársa is. Mérnöki beállítottságának köszönhetően tevékenyen részt vett az első modellek fejlesztésében, és végletekig maximalista férjével ellentétben azt vallotta, hogy csak az utakon, gyakorlati tesztelés során lehet az automobilt tökéletesíteni. Éppen ezért 1888-ban, egy hajnalon Bertha - Karl tudomása nélkül - gyermekeivel „elkötötte” a háromkerekű, petróleummal működő prototípust, és útnak indult, hogy felkeresse a 104 kilométerre, Pforzheimben élő édesanyját.

Egy ilyen táv legyőzése személyautóval akkoriban lehetetlennek tűnt, de sikerült elérni a célt, így Bertha Benz lett az első, aki hosszabb utat tett meg személygépkocsival, ezzel új fejezetet nyitva az iparág és egyúttal a Mercedes-Benz sikertörténetében.

Egy másik szál is szervesen fűzi a Mercedes-Benz márkát a női nemhez, mégpedig az elnevezése. Vélhetően csak kevesen tudják, hogy a név fele részben Mercedes Jellinek emlékét őrzi, akinek üzletember édesapja 1900-ban állapodott meg Daimler autóinak árusításáról, és azt kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után nevezzék el.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark