2018. Június 20., Szerda

Frissitve:12:19:21

Tesztek

MINI Cooper S E Countryman All4 teszt – A ruha teszi

Nyomtatás

A BMW Group az elmúlt években igencsak rákapcsolt az elektromos és részben elektromos hajtásláncokra illetve modellekre, ami nem meglepő, hiszen a (közel)jövő automobiljait vélhetően ezek a technológiák fogják meghatározni, a bajorok pedig mindig is a leginnovatívabb gyártók közé tartoztak. Viszont érdekes, hogy míg a BMW-nél (legyen szó akár az “i”, akár az “iPerformance” divíziókról) már jó néhány éve piacon vannak a konnektoros/elektromos modellek, addig a teljes egészében a cégcsoporthoz tartozó MINI csak idén rukkolt elő első konnektoros hibridmodelljével, az első tisztán elektromos MINI-re pedig állítólag még 1-2 évet várni kell. Ez különösen annak ismeretében érdekes, hogy egyrészt az első teljesen elektromos BMW, vagyis az i3 hajtásláncát először anno MINI-kben tesztelték, másrészt pedig az elsősorban urbánus környezetbe tervezett MINI-típusok nagyon adják magukat az ‘elektrifikációra’. De végre befutott az első fecske, mi pedig alaposan leteszteltük.

Módosítás dátuma: 2017. október 25. szerda, 15:28

Renault Koleos Energy dCi 130 teszt (2017) – Japán-francia fúziós konyha

Nyomtatás

A Renault nem teketóriázott és komplett famíliát tett elérhetővé magas felépítésű modellekből, amely folyamat betetőzése az utolsó tag, azaz a Koleos új generációjának érkezése. Ahogy a Dél-Koreából érkező elődnél, itt is segítséget vett igénybe ehhez a francia márka, ám a Samsung ellentmondásos megoldása helyett jobb helyre nyúltak: korunk legnépszerűbb SUV modelljéhez, a Nissan X-Trailhez. A francia-japán a paletta belépőjét jelentő 1.6 dCi-vel vendégeskedett nálunk. De vajon milyen az új ízvilág?

Módosítás dátuma: 2017. október 25. szerda, 15:28

Opel Insignia 1.6 CDTI (2017) teszt – A dízelkorszak vége?

Nyomtatás

A kínálat messze leggyengébb, de közel sem legolcsóbb motorjával érkezett hozzánk tesztre az Opel Insignia új generációja. Éppen ideje volt, hiszen így a 260 lóerős benzines és az átmeneti csúcsdízel után megtudhattuk, hogy mi lakozik tíz millión innen, az elérhető cégautós magasságban. Nem csalódtunk.

Módosítás dátuma: 2017. október 25. szerda, 15:27

Audi A4 1.4 TFSI S tronic (2017) teszt – Alapból prémium

Nyomtatás

Minden prémium márkának megvan a maga rajongótábora, és ezek azon túl, hogy piedesztálra emelik saját kedvencüket, nem feledkeznek meg kritizálni az ellenlábasok négykerekűit sem. Az Audit legtöbbször azért szólják meg, mert formanyelvük nem éppen változatos – sokkal inkább evolúciós jellegű. Az márka rajongói azonban tudják, hogy ez mit sem számít, és erre kiváló példa az új A4 is, amely az alap benzinmotorral és józan felszereltséggel érkezett meg szerkesztőségünk garázsába.

Módosítás dátuma: 2017. október 25. szerda, 15:26

Kia Picanto 1.0 MPI (2017) teszt – A kevesebb néha több

Nyomtatás

A városi minik piaca hazánkban finoman szólva sem virágzik, pedig a gyártók erről a kategóriáról sem feledkeztek el. Erre kiváló példa az új Kia Picanto, melynek jelenlegi csúcsváltozatát Vajda kolléga már korábban próbára tette. Ezúttal azonban egy jóval józanabb kivitelben járt nálunk az apróság, méghozzá a kisebbik, 1-literes, háromhengeres szívómotorral.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:20

Opel Crossland X 1.6 CDTI teszt – Önmaga kihívója

Nyomtatás

Egy Peugeot, ami tulajdonképpen Opel. Avagy egy Opel, ami tulajdonképpen Peugeot. Megérkezett tesztünkre az Opel Crossland X, amely a villámos gyártó első terméke, amely a franciák hatékony inputjával mutatkozott be, a Peugeot 2008 alapjain feléledve. A modell pedig alaposan megkavarja a viszonyokat, erős kettős, sőt hármas küzdelmet hozva.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:19

Mercedes-Benz E 400 4MATIC Coupé teszt – Varázslat

Nyomtatás

Elegancia, dinamizmus és kifinomultság: talán ez az a három jelző, ami leginkább illik a Mercedes-Benz kupéira, legyen szó a legkisebb C-osztályról vagy éppen a legnagyobb S-osztályról. Ezúttal azonban a középső testvér, az E-osztály járt nálunk, méghozzá AMG változatok híján egyelőre a legerősebb, 400-as jelzésű hajtáslánccal. Egy rövid ideig mi is arisztokratának érezhettük magunkat.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:19

Citroёn C-Elysée 1.6 BlueHdi teszt (2017) – Szürkebarát

Nyomtatás

Noha az olcsó autó mindig is slágertermék lesz, a marketingesek figyelme immáron a SUV és crossover piacon pihen. Ennek ellenére bizonyos márkák kínálatából sosem fognak kikopni az elérhető árú szedánok, amelyek Közép-Európában például töretlen népszerűségnek örvendenek. Ebből a kategóriából került ki aktuális tesztalanyunk, a dízelmotorral takarékoskodó Citroёn C-Elysée.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:18

BMW 530e iPerformance teszt – Arany középút

Nyomtatás

A prémium márkák kínálatában kifejezetten nagy keletje lehet a konnektoros hibrid hajtásláncoknak, hiszen ebben az árkategóriában már nem jelent túl nagy plusz kiadást megfizetni ezeket a modern megoldásokat. Tudja ezt a BMW is, és tökéletes érzékkel, pozicionálással és árazással mutatja be sorra konnektoros hibridjeit az iPerformance sorozat keretein belül. Nemrég legújabb ilyen típusuk, a BMW 530e iPerformance járt nálunk, hogy bizonyítsa, a dízeleknek – sőt, lassan a normál benzineseknek is – hamarosan leáldozik a csillaguk.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:17

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 (2017) teszt – Ki a múltat nem tiszteli

Nyomtatás

Tiszteletre méltó az a bátorság, ahogyan a Peugeot a termékkínálatát kezeli. Hagyománytisztelet helyett igényekre adott rugalmas válasszal folytatja útját az igazán jövedelmező vállalkozások közé, ez a szemlélet pedig az új 5008 lemezei alá is begyűrűzik. A látható helyeken igazán sokat kínálnak, és onnan vesznek el, ahová csak szakértő szemek látnak.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:17

Renault Captur TCe 118 EDC – Lelkesítő löket francia módra

Nyomtatás

Nem vitás, a crossovereké a világ, amelyek meghódították a vásárlók döntő hányadát – ma már a vevők java inkább a divatos, emelt modelleket keresi a szalonokban. Erre reagálva a Renault immáron kiterjedt palettát tart, több méretkategóriában kínálva alternatívát. Ezúttal a nemrégiben frissült Captur kerül nagyító alá, a hozzá kapható legerősebb benzinmotorral és a franciák jól ismert duplakuplungos automataváltójával.

Módosítás dátuma: 2017. október 03. kedd, 18:16

10. oldal / 99