Néhány aspektusból a Škoda Octavia RS akár a piac legjobb autója is lehetne, nem csoda hát, hogy oly sok családapa álmodozik a német tulajdonban lévő cseh gyártó büszkeségéről. Hisz’ korántsem lehet Dunát rekeszteni azon négykerekűek halmazából, amelyek családi használatra tisztességes belső méretekkel és óriási csomagtartóval rendelkeznek, praktikusak, élmény vezetni őket, gyorsak, biztonságosak, modern hajtásláncaiknak köszönhetően takarékosak, ráadásul megfizethetőek. A modellt pedig átfogó ráncfelvarrás tette most még ügyesebbé – de vajon maradéktalanul eleget tesz minden ígéretének?

Nissan X-Trail. Korunk legnépszerűbb autókategóriájának legnépszerűbb tagja. A sikereket nem személyre szabhatósággal vagy extravaganciával, hanem kiegyensúlyozottan jó képességeivel és elégedett ügyfelek tömkelegével érte el. Most pedig felfrissült, és még jobb lett. De egyben komoly kihívót is kapott: saját magát, vagyis Renault-testvérét, az új Koleost.

Nissan X-Trail. Korunk legnépszerűbb autókategóriájának legnépszerűbb tagja. A sikereket nem személyre szabhatósággal vagy extravaganciával, hanem kiegyensúlyozottan jó képességeivel és elégedett ügyfelek tömkelegével érte el. Most pedig felfrissült, és még jobb lett. De egyben komoly kihívót is kapott: saját magát, vagyis Renault-testvérét, az új Koleost.

Egy 4,3 méteres autót mindennek lehet nevezni, csak mininek nem, azt azonban tudjuk, hogy a MINI-nél ez már régóta nem zavarja a vezetőséget: az angol márka a BMW irányítása alatt nagyra nőtt. Mi azonban nem okolnánk a döntéshozókat, amiért nem hagyták, hogy a név keretek közé szorítsa őket, hiszen a MINI életérzés nem csak városi apróságok esetében tud kiteljesedni – erre pedig nem is kell jobb példa legutóbbi tesztautónknál, a Countryman Cooper SD-nél.

A Hyundai az elmúlt években kivétel nélkül kiváló érzékkel álmodta meg új modelljeit, komoly mértékben megerősítve a koreai márka piaci megítélését és szereplését. És a gyártó természetesen a trendekkel is tartja a lépést, így nem meglepő, hogy több elektromos illetve hibrid típussal előrukkolt. A legnagyobb durranásnak az Ioniq család tekinthető, ami tavaly márciusban, a Genfi Autószalonon debütált, rögtön 3 kivitelben: a palettán megtalálható egy ‘sima’ hibrid, egy konnektoros hibrid és egy tisztán elektromos Ioniq.

Botrányosan jó ez a dízel” – a Volkswagen kapcsán sokat hallott kifejezés így új értelmet lel. Megújult, felfrissült formában teszteltük a kompakt kategória egyik, ha nem a legjobb képviselőjét, nem akármilyen eredményre jutva: ez a Golf a legjobb autó, amit nem szabad megvenni.

A kategóriák folyamatos tágulásának hála manapság már bátran nevezhetünk egy kompaktot is családi autónak – ráadásul a megnövekedett külső méretek mellett a gyártók egyre jobb helykihasználással dolgoznak. Persze vannak famíliák, akik ilyen vagy olyan indokból mégis több helyre vágynak: nekik sem kell már elhagyniuk a C-szegmenst, ugyanis a prémiumokon innen már szinte minden modell rendelkezik kombi verzióval, ami már valóban képes kiszolgálni egy átlagos család összes igényét. Erre kiváló példa a Hyundai i30 puttonyos változata is, amely nemrég szerkesztőségünk garázsában járt.

A gyártók kínálatából egyre csak jobban és jobban kikopó szívómotorokat manapság már, mint a letűnt korok megmaradt szobrait ünnepeljük, már ha valóban érdemes rá az erőforrás, hiszen színt és életet visznek abba a világba, amelyben minden sterilebbé vagy éppen bonyultabbá válik. A Toyota a világ leggazdagabb autóóriásaként megteheti, hogy szembe menjenk a trendekkel, és meg is tesz: az alaposan felfrissített Yarisba új fejlesztésű, másfél literes szívó benzinmotort tett – lássuk, milyen produkcióra képes a japánok kisautója ebben a felállásban!

Képzeljenek el egy Volkswagent, ami nem (csak) letisztult stílusával, kiváló minőségével és ergonómiájával, megbízhatóságával vagy éppen műszaki megoldásaival hódít. Nem egyszerű, ugye? Ezeken kívül ugyanis legfeljebb az érzelmes formák maradtak, amelyek sosem tartoztak a márka nagy erősségei közé. Erre nemrég bemutatták az Arteont, ami gyakorlatilag mindenkibe belefojtotta a szót – ez az autó járt nemrég szerkesztőségünk garázsában.

Enyhe ráncfelvarrást kapott a BMW 2-es kabriója, amely éppen tökéletes alkalmat biztosított arra, hogy elkérjük a kulcsait – végtére is a nyitott autózásra lehetetlen nemet mondani. Vagy mégis? Jól hangzó ígéretekből akadt szépen: a 230i személyében az egyik legkedvezőbb élménykabrióval van dolgunk, amely mégsem olcsó, cserében sokat tud. De mennyire is?

Érdekes megfigyelni, hogy egy-egy kategórián belül mennyire más értékrend szerint fejlesztenek a gyártók. Kiváltképp igaz lehet ez a kisautók szegmensére, ahol a divatmodellektől a kisebb kompromisszumokkal akár családi használatra is alkalmas autókig mindenféle típust megtalálhatunk, még ha mindegyikükben van is valami közös. Jó példa lehet erre két tesztautónk, az új Ford Fiesta és a szintén nemrég bemutatkozott Seat Ibiza is – és hogy miért, az tesztünkből kiderül.

Érdekes megfigyelni, hogy egy-egy kategórián belül mennyire más értékrend szerint fejlesztenek a gyártók. Kiváltképp igaz lehet ez a kisautók szegmensére, ahol a divatmodellektől a kisebb kompromisszumokkal akár családi használatra is alkalmas autókig mindenféle típust megtalálhatunk, még ha mindegyikükben van is valami közös. Jó példa lehet erre két tesztautónk, az új Ford Fiesta és a szintén nemrég bemutatkozott Seat Ibiza is – és hogy miért, az tesztünkből kiderül.

A Volkswagen Crafter új generációja erőteljesen nyit a jövő felé: felülre szerelt tolatókamerájával segíti az utánfutóval történő tolatást, ha akadályba ütköznénk, magától lefékez, sőt, bizonyos fokig a kormányzás feladatát is átveszi tőlünk. Az összkerékhajtású, mindennel felszerelt tesztautó persze csak az egyik véglet. De mi a másik?

A BMW 750Ld xDrive modellmegjelölés hallatán már látatlanban is elkezdenek pörögni képzeletünkben a súlyos tízmilliók, különösen akkor, ha még a BMW-nél sokat sejtető ‘Individual’ szócskát is hozzávesszük az egyenlethez. Először is, próbáljuk meg gyorsan értelmezni a bajorok nómenklatúráját. A 7-es szám a gyártó zászlóshajójára, vagyis a 7-es sorozatra, az 50-es szám a motor teljesítményére, az L betű a hosszított, tehát extra luxussal megáldott karosszériára, a ‘d’ betű a gázolajos üzemre, az xDrive jelzés az összkerékhajtásra utal.

Ha a magyar átlagpolgár ölébe pottyanna egy aktatáska 20 millió forinttal, amelyet csakis egy új autóra költhetne el, ennél jobb helyre nehezen fektethetné. A modellfrissítéssel sokat nem változott a BMW 4-es Gran Coupé, de azt csak a jó irányba, ráadásul az alapkoncepcióját jól kiegészítő hajtáslánccal érkezett hozzánk: képes mindenki kedvére tenni.