2018. Augusztus 17., Péntek

Frissitve:03:20:32

Tesztek

Erő, hang, szív, szenvedély – kipróbáltuk a legkívánatosabb Alfa Romeókat

Nyomtatás

Az Alfa Romeo hazai képviselete egy felejthetetlen élménynapot szervezett a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai központban, illetve annak környékén, ahova a hazai autós szaksajtó egy részét – beleértve az Autó Pult csapatát is – meginvitálták a rendezők. Nagy örömmel tettünk eleget a meghívásnak, amit nem bántunk meg.

Módosítás dátuma: 2018. július 20. péntek, 10:57

Ford Fiesta ST (2018) teszt – A magasra tett mérce

Nyomtatás

Tele tankolva 1200 kilogramm, 200 lóerő, 290 Nm, mechanikusan önzáró differenciálmű, karakteresen üvöltő kipufogó – megérkezett a Ford Fiesta ST új generációja, amely mindennel rendelkezik ahhoz, hogy igazán mókás kisautó legyen. Megelőlegezzük: az is, mellesleg pedig villámgyors. De vajon mindez milyen áldozatot követel?

Módosítás dátuma: 2018. augusztus 07. kedd, 11:08

Hyundai i30 N Performance teszt – Beváltott ígéret

Nyomtatás

Képzeljük magunk elé az ideális sportkompaktot, majd próbáljunk meg választ adni a következő kérdésekre. Teljesítmény vagy hangulat? Tizedmásodpercek vagy durrogó kipufogó? Végletekig kiélezett precizitás vagy a praktikum és a kényelem szem előtt tartása? Nem egyszerű, ugye? Nyilván az egyik lehetőség nem feltétlenül zárja ki a másikat, az igazság pedig általában középúton található. Sokan próbálkoztak már, ezúttal pedig a Hyundai nem is olyan régen alakult N részlege igyekezett megmutatni, hogy ők hogyan képzelik el az ideális sportkompaktot – nálunk járt az i30 N.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:53

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic teszt – Ha kell egy kis energia

Nyomtatás

A Honda Jazz már 2001-ben prezentált első generációja óta a helykihasználás, a variálhatóság és a megbízhatóság – ezekből kifolyólag pedig az értéktartás – iskolapéldája. Szinte hihetetlen, hogy a japánok milyen sok helyet képesek kihozni a 4 méter alatti karosszériákból, ráadásul úgy, hogy a biztonsági színvonal sem szenved csorbát, amit kiválóan bizonyít az ötcsillagos törésteszt. A titok nyitja a ‘normál’ kisautóknál kicsit magasabb, egyterű-szerű felépítés, az első ülések alatt elhelyezett benzintank, a remek ötletek sora, valamint az ún. „Magic seats“ hátsó üléskoncepció.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:53

Ford EcoSport vs. Hyundai Kona összehasonlító teszt – Kicsiben nagyok?

Nyomtatás

Miután összehasonlítottuk dízel változatával, már csak egyetlen nagy kihívás várt a frissítéssel alaposan kipofozott Ford EcoSportra: egy összehasonlító teszt a kis crossover/SUV kategória egyik legújabb jövevényével, a Hyundai Konával.

Hyundai Kona vs. Ford EcoSport összehasonlító teszt – Kicsiben nagyok?

Nyomtatás

Miután összehasonlítottuk dízel változatával, már csak egyetlen nagy kihívás várt a frissítéssel alaposan kipofozott Ford EcoSportra: egy összehasonlító teszt a kis crossover/SUV kategória egyik legújabb jövevényével, a Hyundai Konával.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:52

Renault Grand Scénic és Scénic 1.33 TCe (2018) teszt – Ave, upsizing

Nyomtatás

Rég volt ennyire fontos egy premier: a Renault palettájából elsőként a Scénic modellcsalád kapta meg a Daimlerrel közösen fejlesztett, vadonatúj 1,33 literes turbómotort, amely a francia márka mellett a Mercedes-Benz és a Nissan modellkínálatának egyik gerincét is adja. Ráadásul tesztelni, így mérni is elsőként a karakteres egyterűben nyílt alkalmunk a globális erőforrást, amelyet rögtön két verzióban is megtettünk: 140 lóerővel, rövid karosszériával és kézi váltóval, valamint 163 lóerővel, Grand Scénic formában, hétfokozatú duplakuplungos váltóval.

Renault Scénic és Grand Scénic 1.33 TCe (2018) teszt – Ave, upsizing

Nyomtatás

Rég volt ennyire fontos egy premier: a Renault palettájából elsőként a Scénic modellcsalád kapta meg a Daimlerrel közösen fejlesztett, vadonatúj 1,33 literes turbómotort, amely a francia márka mellett a Mercedes-Benz és a Nissan modellkínálatának egyik gerincét is adja. Ráadásul tesztelni, így mérni is elsőként a karakteres egyterűben nyílt alkalmunk a globális erőforrást, amelyet rögtön két verzióban is megtettünk: 140 lóerővel, rövid karosszériával és kézi váltóval, valamint 163 lóerővel, Grand Scénic formában, hétfokozatú duplakuplungos váltóval.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:50

Ford Fiesta Active és ST (2018) menetpróba – A kalandor és a sportoló

Nyomtatás

A Ford Fiestát már közeli ismerősként köszönthetjük szerkesztőségünkben, hiszen járt már nálunk 100 lóerővel manuális illetve automata váltóval is, és a 140 lóerős Vignale is megfordult már garázsunkban. Ezúttal azonban a hazánkban eddig még nem elérhető Active és ST változatok is bemutatkoztak nekünk – Magyarország útjain vezettük a legvagányabb és a legsportosabb Fiestát.

Módosítás dátuma: 2018. augusztus 07. kedd, 11:14

Ford EcoSport 1.5 TDCi és 1.0 EcoBoost (2018) teszt – Dízel vagy benzines?

Nyomtatás

A kis crossoverek szegmense gyakorlatilag szárnyal, és a szakértők szerint a folyamatos növekedés jó pár évig eltart még – ez ráadásul nem csak nemzetközi szinten, hanem a magyar piacra is igaz. Nem csoda hát, hogy a Fordnak, és magával a gyárral együtt a hazai importőrnek is fontos és egyben örömteli volt az EcoSport alapos frissítése, amivel végre Európában is komolyabban beleszólhatnak majd a szegmensbe. Mi pedig rögtön kétféle verzióban, dízelként és benzinesként is leteszteltük az autót.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:48

Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo teszt – Már csak emlék

Nyomtatás

Az aktuális Opel Insignia GSi benzines verziója – amiről nem túlzás azt állítani, hogy minden idők (egyik) legjobb Opelje – sajnos igencsak tiszavirág életet élt, hiszen alig néhány hónapig volt csak rendelhető. Kenéz kolléga március elsején írta meg a külföldi menetpróba tapasztalatait, júniustól pedig már nem lehet rendelni a modellt, vagyis 3 hónapig volt elérhető. Az ok a manapság szokásos: a 260 lóerős kétliteres, négyhengeres turbómotor nem képes teljesíteni a szeptembertől életbe lépő szigorított károsanyag-kibocsátási normákat és a kis darabszám végett a gyártónak nem éri meg úgy átalakítani az erőforrást, hogy az megfeleljen a szabályozásoknak. Nem egyedi esetről van szó, rengeteg gyártó sok-sok modellje jut idén hasonló sorsra.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:47

2. oldal / 133