Sokan – leginkább az elvakult márkatársak – csak legyintenek, amikor szóba kerülnek a BMW elsőkerékhajtás-alapú UKL padlólemezére épített modellek, ám nincs igazuk: az új generációs kompakok többet tudnak, mint gondolnánk. Az állítást legutóbb a frissített BMW 220i Active Tourer tesztautó támasztotta alá, aminek vezethetősége, menetdinamikája igencsak tisztességes, kis alapterületen kínál jó praktikumot, célközönsége pedig a (sokak szerint) tél-kompatibilisebbnek és biztonságosabbnak hitt fronthajtásnak is örül. Érthető, hogy ez a BMW kompaktjainak a jövője és tudni érdemes, hogy a következő 1-es széria is az UKL alapokra fog épülni.

Tekintettel arra, hogy tesztünk főszereplője, vagyis a vadonatúj Stelvio a reneszánszát élő Alfa Romeo első SUV modellje, erősnek tűnhet a címben szereplő kérdés. És persze vannak olyan aspektusok, amelyekből a „nem“ a helyes válasz, azonban jó néhány szempontból meglepő módon helytálló az „igen“. Már most lelövöm a poént: számos gyártó rengeteg SUV modelljét vezettük már a legkisebbektől a legnagyobbakig, de objektíven kijelenthetjük, hogy egyiket sem olyan jó a vezetni egy benzingőzzel fertőzött sofőr szemével nézve, mint a Stelviót. Most minden bizonnyal meg fognak lepődni, de még a közel kétszer drágább Porsche Macant sem!

A szabadság élvezetére készült, de tesztautónkon ez koránt sem látszik. Az új Opel Vivaro Life tesztautó szürke fényezésével és fekete műbőr belterével üzleti személyszállítónak álcázza magát, amely feladatot ügyesen képes is betölteni, de nem véletlen, hogy mi tárgyaláskörút helyett egy horvátországi nyaralásra indultunk vele.

Évtizedek óta könyörögtünk érte, végre behozták, és siker lett. A Chevrolet Camaro, majd a Ford Mustang újkori európai sikertörténete kéz a kézben jár, erőteljes érzelmi töltettel a pénzügyesek számára érthetetlen számokat hozva. A nagy keresletnek azonban megvan az eredménye: a kékoválosok még komolyabban veszik sportautójuk európai szereplését, melynek köszönhetően itt a modellfrissítés, amely gyakorlatilag a modell legfontosabb porcikáihoz is hozzányúl, miközben az extralistát is gyarapítja. Hogy milyen lett az eredmény? A legjobb Mustang-változat, a Fastback GT segítségével vizsgáltuk ezt meg.

Manapság, amikor a magyar átlag még mindig sokall százezer forintot kiadni egy kerékpárért, nehéz megmagyarázni, hogy miért járunk jobban, ha ennek többszörösét, sőt, tízszeresét adjuk ki kétkerekű közlekedésre. De ha az átlagos felhasználást nézzük, akkor az elektromos rásegítésű, azaz pedelec kerékpárok alaposan megkönnyítik a dolgot. Némi kitekintésként az autók világából ezúttal a Škoda villanyos rásegítésű drótszamarait vittük el egy kiadós tesztkörre.

Az élet nem más, mint hosszadalmas és kalandokkal teli útkeresés, a válaszok kényszeres, vagy épp szükségszerű fürkészése, legyen szó a mindennapokról, a munkáról, a kapcsolatokról, akár a családról. Mi sem működünk másképp, kérdések és válaszok sokaságán átgázolva hozunk autós ítéletet – most épp egy kissé megosztó személyiség felett, a BMW azonban ezúttal a szokásosnál is tévedhetetlenebbnek tűnik, és az új X4 csatasorba állításával nem hagynak a bajorok megválaszolatlan kérdést. A divatos újdonság xDrive 25d hajtáslánccal, M-csomaggal és extrákkal csordultig pakolva járt szerkesztőségünknél.

Csípni fogod“ – így szól a Suzuki Swift legmérgesebb ‘Sport’ verziójának szlogenje, az egy hetes teszt tapasztalatai alapján pedig annyit mondhatok, hogy valóban helytálló a mottó. Ezt a Swiftet egyszerűen nem lehet nem csípni, hiszen minden a helyén van benne, úgy kerek, ahogy van. Elődjéhez képest szinte minden téren rengeteget fejlődött az autó – vagyis csak majdnem minden téren, de erről kicsit később.

280 lóerő, összkerékhajtás, automata váltó, modern extrák, sportos, de egyben elegáns megjelenés: akár az egyik prémiumgyártó méregdrága modelljéről is beszélhetnénk, pedig mindez a Škoda zászlóshajójára, a Superbre is igaz lehet, ami nemrég pontosan ilyen formában tette tiszteletét szerkesztőségünk garázsában, mi pedig nem voltunk restek alaposan vallatóra fogni a csehek csúcsmodelljét.

A Dacia Logan jött, látott és sokakat meggyőzött azzal, hogy egy alapvetően jól használható új autót adott ehhez mérten nagyon is kis pénzért. De mi van akkor, ha egy kicsit többre, igényesebbre vágyunk, de azért nem akarunk elmerészkedni a jól felszerelt kompakt kombik 5 milliós világába? Erre kínál megoldást a Lada, méghozzá olyat, amelyet jelenleg Magyarországon még mindig akkora érdeklődés övez, mint egy Ford Mustangot. Íme, a Vesta Kombi.

Aki gyönyörű hazánkban közlekedik autóval – és aki nem, igazából az is –, az pontosan tudja, hogy az útviszonyok Magyarországon bizony bőven hagynak kívánnivalót maguk után. Vannak azonban országok, ahol még rosszabb a helyzet: ilyen például Oroszország, a Lada otthona, amelynek modelljein bizony érezhetjük is ezt. Így például a korábban tesztelt négyajtós Vesta is jól bírta a kiképzést, de az új, emelt hasmagasságú kombiként színre lépő Vesta SW Cross még könnyebben veszi az akadályokat – ezt pedig nemrég szerkesztőségünk garázsában járva bizonyította be.

A Škoda Karoq megérkezett, vele pedig még tovább színesedik a kompakt SUV modellek egyébként is népes kínálata. De vajon ő az igazi, vagy csak egy a sok közül? Vásárlási tanácsadónk első részében az alaptulajdonságok és a felszereltségek áttekintésével igyekeztünk erre is választ kínálni, most pedig a hajtásláncok és árak ismertetésével tiszta vizet öntünk a pohárba. Lesznek meglepetések.

Benzinesként, majd dízellel, első- és összkerékhajtással, kézi és automata váltóval is teszteltük a Škoda legújabb kompakt SUV modelljét – a szerkesztőségünkhöz érkező két modell révén rálátásunk nyílt a Karoq szinte teljes palettájára. Mi pedig ezt kihasználva igyekszünk teljes mértékű vásárlási tanácsadót nyújtani a már most népszerű modellhez: cikkünk első részében a közös tulajdonságokat vizsgáljuk, a jövő héten érkező második részben pedig a hajtáslánci választék kerül rivaldafénybe.

Az autóvásárlásban kulcskérdés az ár/érték arány, aminek fontossága – talán nem tévedek nagyot ezzel a megállapítással – fordítottan arányos a vételárral. Ebben a szegmensben halászik már jó ideje a Renault költséghatékony divíziójaként aposztrofálható Dacia. Ezúttal a román-francia gyártó hétüléses, szívó benzines verzióját fogtuk vallatóra.

Érezték már azt, hogy valaki mindig figyeli Önöket? Hogy folyamatosan magukra szegeződik néhány szempár? Nem hangzik jól, pedig higgyék el, nem feltétlenül rossz dolog mindez: egy BMW i8 Roadster volánja mögött például nem különösebben zaklatja fel az ember lelkét, még ha nem is feltétlenül szeret valaki a középpontban lenni – az persze ne vegyen ilyen autót, vagy szokjon hozzá. Nemrég mi is megtapasztalhattuk, hogy milyen, amikor az ember sehogy sem tud észrevétlen maradni – nálunk járt a BMW különleges modelljének nyitott változata.

Családi autót keres? Manapság egy trendi crossover a megoldás. Vagányság, fiatalos lendület és kalandvágy a mindennapokra? Hát persze, hogy egy SUV a gyógyír. Mindeközben pedig a ’90-es években, és az ezredforduló után nagy slágerterméknek számító egyterűek mára már kiöregedtek – nem úgy a prémiumoknál, hiszen a BMW pont most, a kategória agóniájának kellős közepén is tartja magát a klasszikus értékekhez. A kompakt méretű 2-es Gran Tourer frissítve, hét üléssel felvértezve gördült be szerkesztőségünk garázsába.