2018. Augusztus 18., Szombat

Frissitve:03:20:32

Tesztek

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic teszt – Ha kell egy kis energia

Nyomtatás

A Honda Jazz már 2001-ben prezentált első generációja óta a helykihasználás, a variálhatóság és a megbízhatóság – ezekből kifolyólag pedig az értéktartás – iskolapéldája. Szinte hihetetlen, hogy a japánok milyen sok helyet képesek kihozni a 4 méter alatti karosszériákból, ráadásul úgy, hogy a biztonsági színvonal sem szenved csorbát, amit kiválóan bizonyít az ötcsillagos törésteszt. A titok nyitja a ‘normál’ kisautóknál kicsit magasabb, egyterű-szerű felépítés, az első ülések alatt elhelyezett benzintank, a remek ötletek sora, valamint az ún. „Magic seats“ hátsó üléskoncepció.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:53

Ford EcoSport vs. Hyundai Kona összehasonlító teszt – Kicsiben nagyok?

Nyomtatás

Miután összehasonlítottuk dízel változatával, már csak egyetlen nagy kihívás várt a frissítéssel alaposan kipofozott Ford EcoSportra: egy összehasonlító teszt a kis crossover/SUV kategória egyik legújabb jövevényével, a Hyundai Konával.

Hyundai Kona vs. Ford EcoSport összehasonlító teszt – Kicsiben nagyok?

Nyomtatás

Miután összehasonlítottuk dízel változatával, már csak egyetlen nagy kihívás várt a frissítéssel alaposan kipofozott Ford EcoSportra: egy összehasonlító teszt a kis crossover/SUV kategória egyik legújabb jövevényével, a Hyundai Konával.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:52

Renault Grand Scénic és Scénic 1.33 TCe (2018) teszt – Ave, upsizing

Nyomtatás

Rég volt ennyire fontos egy premier: a Renault palettájából elsőként a Scénic modellcsalád kapta meg a Daimlerrel közösen fejlesztett, vadonatúj 1,33 literes turbómotort, amely a francia márka mellett a Mercedes-Benz és a Nissan modellkínálatának egyik gerincét is adja. Ráadásul tesztelni, így mérni is elsőként a karakteres egyterűben nyílt alkalmunk a globális erőforrást, amelyet rögtön két verzióban is megtettünk: 140 lóerővel, rövid karosszériával és kézi váltóval, valamint 163 lóerővel, Grand Scénic formában, hétfokozatú duplakuplungos váltóval.

Renault Scénic és Grand Scénic 1.33 TCe (2018) teszt – Ave, upsizing

Nyomtatás

Rég volt ennyire fontos egy premier: a Renault palettájából elsőként a Scénic modellcsalád kapta meg a Daimlerrel közösen fejlesztett, vadonatúj 1,33 literes turbómotort, amely a francia márka mellett a Mercedes-Benz és a Nissan modellkínálatának egyik gerincét is adja. Ráadásul tesztelni, így mérni is elsőként a karakteres egyterűben nyílt alkalmunk a globális erőforrást, amelyet rögtön két verzióban is megtettünk: 140 lóerővel, rövid karosszériával és kézi váltóval, valamint 163 lóerővel, Grand Scénic formában, hétfokozatú duplakuplungos váltóval.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:50

Ford EcoSport 1.5 TDCi és 1.0 EcoBoost (2018) teszt – Dízel vagy benzines?

Nyomtatás

A kis crossoverek szegmense gyakorlatilag szárnyal, és a szakértők szerint a folyamatos növekedés jó pár évig eltart még – ez ráadásul nem csak nemzetközi szinten, hanem a magyar piacra is igaz. Nem csoda hát, hogy a Fordnak, és magával a gyárral együtt a hazai importőrnek is fontos és egyben örömteli volt az EcoSport alapos frissítése, amivel végre Európában is komolyabban beleszólhatnak majd a szegmensbe. Mi pedig rögtön kétféle verzióban, dízelként és benzinesként is leteszteltük az autót.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:48

Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo teszt – Már csak emlék

Nyomtatás

Az aktuális Opel Insignia GSi benzines verziója – amiről nem túlzás azt állítani, hogy minden idők (egyik) legjobb Opelje – sajnos igencsak tiszavirág életet élt, hiszen alig néhány hónapig volt csak rendelhető. Kenéz kolléga március elsején írta meg a külföldi menetpróba tapasztalatait, júniustól pedig már nem lehet rendelni a modellt, vagyis 3 hónapig volt elérhető. Az ok a manapság szokásos: a 260 lóerős kétliteres, négyhengeres turbómotor nem képes teljesíteni a szeptembertől életbe lépő szigorított károsanyag-kibocsátási normákat és a kis darabszám végett a gyártónak nem éri meg úgy átalakítani az erőforrást, hogy az megfeleljen a szabályozásoknak. Nem egyedi esetről van szó, rengeteg gyártó sok-sok modellje jut idén hasonló sorsra.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:47

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion teszt – Megtoldva

Nyomtatás

Pont a Volkswagen az a márka, amelyik még igyekszik életben tartani egyterűit, amelyekből három is található a kínálatukban – ellentétben a legtöbb gyártóval, akiknél legfeljebb egy, vagy annyi sem maradt a korábban virágzó kategória képviselőiből. Hiába tartanak ki azonban az ilyen típusok mellett a németek, a szinte minden fronton domináló SUV-kat és crossovereket sem, amelyek viszont könnyedén helyettesíteni tudják az egyterűket. Kiváltképp a Tiguan nyújtott, Allspace verziója, amely nemrég szerkesztőségünk garázsában járt.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:47

Mazda MX-5 Takumi (2018) teszt – Élményvadász

Nyomtatás

A tökéletesség bizony erősen relatív, kiváltképp, ha az autózás világáról beszélünk. A hosszú évek alatt azt hiszem az már mindenki számára nyilvánvaló, hogy kompromisszummentes négykerekű nem létezik, az egyik tulajdonság javára egy másik szinte biztosan csorbulni fog, és minél közelebb kerülünk az egyensúlyhoz, általában annál „unalmasabb” modellekkel találkozhatunk. A Mazda MX-5 tervezőit ez az egész vita nem érdekli, hiszen csak egy dolgot tartanak szem előtt, ami nem más, mint az élmény – ezt pedig már sokadszorra bizonyította a legújabb generáció, ezúttal az egyedi Takumi felszereltséggel.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:46

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI DCT teszt – Modoros divatdiktátor

Nyomtatás

A kompaktok mezőnyében ma már mindenki arra törekszik, hogy hozza a kötelezőt a lehető legtöbb tekintetben. Mindez dicséretes, az utóbbi időben már-már alig találkozunk nagyobb gondokkal küzdő alsó-középkategóriással, ám ennek a törekvésnek a hátulütője is megvan: az egyedi megoldások a háttérbe szorulnak. Ezt a csorbát igyekezett kiküszöbölni a Hyundai az i30 Fastback életre hívásával, amely ezúttal 1,4-es turbómotorral vendégeskedett nálunk.

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:46

Subaru XV 2.0i (2018) teszt – Rejtőzködő tehetség

Nyomtatás

Megemelt kompakt kizárólag szívómotorral, kizárólag összkerékhajtással és kizárólag fokozatmentes automataváltóval – nem úgy hangzik, mint egy mai sikerrecept. Pedig a vadonatúj Subaru XV univerzális megoldást kínál a hétköznapok összes kihívására, a papírformára pedig kiegyensúlyozott tudásával cáfol rá. De vajon ez elég a sikerhez?

Módosítás dátuma: 2018. július 19. csütörtök, 17:45

2. oldal / 101