A Toyota Prius neve egybeforrt a hibridséggel, ez nem vitás. Az úttörő és korszakalkotó benzin-elektromos modell életre hívásával a világ legnagyobb autógyártója nem kisebb célt tűzött zászlajára, mint a hibridek forradalmának véghezvitelét. A temérdek innováció mellett immáron negyedik generációjába lépett Prius elődjéhez hasonlóan konnektorról is tölthető verzióval igyekszik még hatékonyabban teljesíteni misszióját – lássuk, milyen sikerrel teszi mindezt!

A prémium kifejezés elég szubjektív: habár manapság leginkább a márka határozza meg, hogy melyik autó prémium, és melyik nem, vannak olyan kategóriák, ahol túl kell lépnünk ezen a módszeren. Erre tökéletes példa a Volkswagen, amely bár alapvetően a „mainstream”, azaz nem prémiumgyártók sorát erősíti, mégis vannak modelljei, amelyek nyugodt szívvel sorolhatók oda, és amennyiben a pickupok mezőnyében beszélhetünk egyáltalán ilyesmiről, úgy az Amarok kétség kívül ezek közé tartozik – főleg a nálunk járt tesztautó Aventura felszereltségével.

Amikor tavaly év elején bemutatkozott az Opel Insignia második generációs, Grand Sport nevű ötajtós, aztán kicsit később Sports Tourer névre keresztelt puttonyos kivitele, akkor még nem tudtuk, hogy a villámosok új zászlóshajója történelmi jelentőséggel bír majd.

A kis crossoverek kategóriájában olykor már mi, szakmabeliek is képesek vagyunk elveszni: számtalan modell áll a vásárlók rendelkezésére, és a lista folyamatosan bővül. Tulajdonképpen ez az a szegmens, amiben mindenki jelen szeretne lenni, és tesznek is ezért a gyártók. A Honda már lassan három éve döntött úgy, hogy a korát jócskán megelőző HR-V-nek elkészíti az utódját, méghozzá a Jazz „legnagyobb kicsi” filozófiáját követve. A japánok ugyan nem frissítették az autót, de a nemrég nálunk járt tesztautó kiváló alkalmat adott, hogy egy időközben slágerré vált szegmensben felelevenítsük a HR-V képességeit.

Mint egykori nagy vezetők fejei a francia forradalom idején, úgy hullik manapság a szokványos szedánok eladása, és tart mindenki a crossover és SUV modellek felé. Valódi luxus ez, hiszen a látszólagos többért többet is fizetünk – de gyakran kevesebbet kapunk. Vajon a Jaguar esetében mi a helyzet? A vadonatúj E-Pace-szel folytatja terjeszkedését a márka.

A Renault Espace aktuális, ötödik generációja három évvel ezelőtti bemutatásakor teljesen megújult, számos ponton felrúgva a korábbi szériák által követett trendeket. Az aktuális divatnak hódolva az autó felépítése a klasszikus buszlimuzinról egyterű jellegű crossover-féleségre váltott, és megszűnt a hosszabb Grand Espace kivitel is, igaz, az új széria így is épp olyan hosszú, mint az előző Grand Espace volt. A franciák büszkeségét ezúttal Initiale Paris csúcsfelszereltséggel és a friss TCe 225 jelű 1,8 literes turbós benzinmotorral teszteltük, ami génjeiben egy valódi sportszív, hiszen eredetileg az Alpine A110 sportautóhoz és a Renault Mégane R.S.-hez fejlesztették a franciák. Az Espace esetében csökkentettek a teljesítményen, de erről majd kicsit később.

A Honda a Genfi Autószalonon máris lerántotta a leplet vadonatúj szabadidőmodelljéről, vagyis a CR-V ötödik generációjának európai kiviteléről, aminek első példányai bő fél év múlva érkeznek meg a hazai márkakereskedésekbe. A leköszönő széria az utód érkezése előtt ellátogatott hozzánk, hogy még egyszer és utoljára meggyőzzön minket a klasszikus értékek fontosságáról, továbbá hogy elbúcsúztassa a dízelmotort a típusból.

Vannak híres típusok, és vannak legendák. Azt hiszem, nem kétséges, hogy a haszonjárművek és kisbuszok világában talán a Volkswagen Transporter – és persze a belőle származó egyéb változatok, mint például a Multivan – az egyetlen, amelyet utóbbi kategóriába lehet sorolni. A németek modellje közel 70 éve – és itt egy kicsit kerekítettek a németek tesztautónk esetében –, 1950 óta rója az utakat, és ennek örömére a gyáriak úgy gondolták, hogy ideje megemlékezni erről a jeles alkalomról, méghozzá a nemrég nálunk vendégeskedő Bulli70 verzió képében.

A jövő autója éppen ilyesmi lesz, ha a jelenlegi trendek nem változnak. A hagyományos kategóriákból mindenki az emelt modellek felé mozog, a hibrid Kia Niro pedig korábbi tesztünkben már bebizonyította, hogy ügyesen vegyíti ezeket a géneket egy hatékony hibrid hajtáslánccal. Most jön a ráadás: a konnektoros változat, amely inkább szól a jövőben rejlő lehetőségekről, mint egy erős mai alternatíváról.

Valljuk be: ha csak nem kimondottan az élménykeresés, avagy feladataink gyarapítása a célunk, a mai közlekedésben a kézi váltónak sok helye nincs. A mai modern automaták kényelmesebbek, gyorsabbak, hatékonyabbak, használatuk pihentetőbb. Így már csak két kérdés maradt: vajon a Suzuki egyik slágertermékének elég jó-e az automatája, hogy modernnek nevezzük, és hogy milyen áron engedhetjük meg magunknak ezt a kényelmet.

Első ránézésre két szokványos kisautót látunk, melyek izgalmait még fokozatmentes automataváltóval is csorbították a kényelem javára. Ám a tesztünkre érkező Honda Jazz és Suzuki Swift bizony olyan meglepetésekkel szolgál, hogy egyértelmű különbségeik ellenére is közös tesztért kiáltottak.

Első ránézésre két szokványos kisautót látunk, melyek izgalmait még fokozatmentes automataváltóval is csorbították a kényelem javára. Ám a tesztünkre érkező Honda Jazz és Suzuki Swift bizony olyan meglepetésekkel szolgál, hogy egyértelmű különbségeik ellenére is közös tesztért kiáltottak.

Ennél jobban nem is alakulhatott volna a vadonatúj, immár a 6-os sorozat égisze alá tartozó Gran Turismo tesztautó időzítése, hiszen a BMW újdonsága épp mostanság hódította el az Autó Pult 2017-es Év Autója címet, méghozzá az Önök szavazatai alapján. A tavaly bemutatkozott modell dízelmotorral, összkerékhajtással és a lehető legmagasabb felszereltséggel látogatott el szerkesztőségünkhöz, hogy bizonyítsa, kiérdemelte a megtisztelő címet.

A crossoverek és az SUV-k által gerjesztett, egyre csak növekvő divathullámot a Suzuki is meglovagolta, méghozzá nem is akárhogy. Először az SX4 S-Crosst mutatták be, az még csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis nem sokkal később megérkezett a – szintén – hazai gyártású Vitara, amely vagány, mutatós formáival, kifejezetten jól eltalált méreteivel és ár/érték arányával rögtön letarolta a magyar piacot. Ezek után pedig az SX4 S-Crosst is átpozícionálták valamelyest a gyáriak egy alapos frissítéssel, most pedig utánajártunk, hogy a két divatos ár/érték bajnok közül melyik viheti el a prímet. A tét pedig egyáltalán nem kicsi, hiszen az ország egyik legnépszerűbb autóiról van szó.

A crossoverek és az SUV-k által gerjesztett, egyre csak növekvő divathullámot a Suzuki is meglovagolta, méghozzá nem is akárhogy. Először az SX4 S-Crosst mutatták be, az még csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis nem sokkal később megérkezett a – szintén – hazai gyártású Vitara, amely vagány, mutatós formáival, kifejezetten jól eltalált méreteivel és ár/érték arányával rögtön letarolta a magyar piacot. Ezek után pedig az SX4 S-Crosst is átpozícionálták valamelyest a gyáriak egy alapos frissítéssel, most pedig utánajártunk, hogy a két divatos ár/érték bajnok közül melyik viheti el a prímet. A tét pedig egyáltalán nem kicsi, hiszen az ország egyik legnépszerűbb autóiról van szó.