Tesztek

Citroёn C3 BlueHDi 100 (2017) teszt - Jelszó: divat és kényelem

Nyomtatás

Akárcsak az összes kategóriában, úgy a kisautók között is rengeteg szempont alapján lehet válogatni, azonban itt annyiból nehezebb dolguk van a gyártóknak, hogy jóval kisebb összegből kell olyan autót összehozniuk, ami több igényt is ki tud elégíteni. A Citroёn a vadonatúj C3-assal a divatot és a kényelmet vette célba elsődlegesen, a kisautó így pedig igazi egyéniség lett – ezúttal a csúcsdízellel járt nálunk.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:25

BMW 530d xDrive (2017) teszt - Közel a tökéletességhez

Nyomtatás

Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen rengeteg négykerekűt volt már alkalmam kipróbálni, a legolcsóbbaktól egészen az álomautók kategóriájáig, és higgyék el, egy dolog egészen biztos: tökéletes nem létezik. Vannak azonban olyan járművek, amelyek nagyon közel állnak hozzá, és nem túlzok, ha azt mondom, hogy az új 5-ös BMW közéjük tartozik. A négyhengeres benzines és dízel után ezúttal megérkezett hozzánk az első hathengeres verzió is az 530d xDrive képében, hogy bizonyítsa, hiába kiválóak a kisebb erőforrások is, bizony számít az a plusz két henger.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:24

Mercedes-Benz E 200 Coupé Edition 1 teszt - Mert a név kötelez

Nyomtatás

Amikor a Mercedes-Benz 2009-ben leállította a sikeres kétajtós CLK-modellsorozat gyártását, a vezetőség úgy döntött, hogy a modell utódját feljebb pozicionálja, ezért az E-osztály Coupé és Cabriolet váltotta a C-osztályra épülő CLK-t. Azonban kicsit csalóka volt az E Coupé/Cabriolet típusjelzése, és emiatt elég sokan csalódtak kissé a bemutatáskor a modellben: a dögös kétajtós modelleknek inkább csak a megjelenése és az ára rímelt az E-osztályra, a technikai alapokat ugyanis továbbra is a C-osztály biztosította, avagy a feljebb pozicionálás inkább csak félig sikerült. Eddig.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:24

Audi Q2 1.4 TFSI S tronic teszt - Túllegózva

Nyomtatás

Játékos, érdekes. Az Audi számos igazán kiváló modellt készít, de a szuperautókat eltekintve ezek a jelzők nem igazán szerepeltek a márka repertoárjában. Még saját kisautóját – az A1-et – is a maga németes, visszafogott módján alkotta meg az ingolstadti márka, ám most a helyzet megváltozott. A Q2-vel lefelé bővítette SUV portfólióját a márka, karakteres szereplővel bővítve a piacot.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:24

Toyota C-HR 1.2 Turbo 2WD - A részletek bűvöletében

Nyomtatás

Vigyázat, szubjektivitással fertőzött sorok következnek! Amikor a Toyota bemutatta a C-HR-t, egyszerűen nem hittem a szememnek: egy sportos, látványos négykerekűt tártak elénk a gyáriak, amely bár nyomokban tartalmazott valamicskét a márka formanyelvéből, szinte minden meglévő modelljüknél izgalmasabbra sikerült – noha valljuk be, ez nem volt túl nagy kihívás. Immár a harmadik tesztautó fordult meg szerkesztőségünk garázsában, melynek kulcsait ezúttal én kaparintottam meg – ha kíváncsiak rá mire képes a legegyszerűbb hajtáslánc, tartsanak velem.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:24

Dacia Logan MCV 0.9 TCe (2017) teszt - Ár-érték bajnok?

Nyomtatás

Teljes méretű családi kombi vadonatújan mindössze 3 millió forintért? Mindez óriási kompromisszumokat feltételez, ám a Dacia már bizonyította, hogy tud olyan helyekről elvenni a jó ár érdekében, hogy az még ne fájjon. A frissített Logan MCV pedig nem csak árban, de értékben is meglepőt nyújt.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:23

Alfa Romeo Giulia 2.2D teszt - Valóra vált álom a vezetés szerelmeseinek

Nyomtatás

Nem tartozom az Alfa Romeo megrögzött rajongói közé: tiszteltem és kedveltem a stílusos olasz márkát, de soha nem éreztem azt, hogy valaha is birtokolnom kellene egy Alfa Romeót. Azonban az új Giulia tesztelése óta minden megváltozott, és naponta többször gondolkodom el azon, hogy vajon miként juthatnék egy saját Giuliához - persze talán majd jó pár év múlva. És véleményem szerint ezzel röviden-tömören össze is foglaltam az autóról alkotott tesztelői véleményt: kaphatna ennél jobb bizonyítványt egy tesztautó, főleg annak tudatában, hogy egy egyszerű négyhengeres dízelmotor hajtotta, jómagam pedig köztudottan nem vagyok a dízelmotorok rajongója?

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:23

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi (2017) teszt - Ár-adó szeretet

Nyomtatás

Akárhogy is vesszük, az autóipar legnagyobb sikertörténeteit mindig is az árérzékeny szektorba berobbant, népszerű modellek alapozták meg, elég csak a VW Bogárra vagy az itthon elterjedt „mi autónk” sztorira gondolni. Azóta ráadásul egész iparág épült ki az elérhető árú modellek, mi több, márkák létrehozására – ennek terméke az újjáélesztett Dacia, amely a friss, dögösebb Sandero Stepway segítségével próbálja meg ismét learatni a babérokat.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:23

MINI Clubman John Cooper Works teszt - Fejtörő

Nyomtatás

Hogyan magyarázzam el egy 0-ról 100 km/h-ra 6,2 másodperc alatt gyorsuló autóról, hogy lassú? A MINI Clubman John Cooper Works szó szerint súlyos kérdések elé állított minket, miközben 231 lóerővel és összkerékhajtással indul stílusos új versenyzőként a sportkompaktok mezőnyében.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:23

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet teszt - Nem az a tipikus eset

Nyomtatás

Olaszos temperamentum? Talján szenvedélyek? Izzó parázs? Vörös érzelembomba? Ugyan, az egyes nemzetek autóipara sajnos vagy épp nem sajnos már közel sem olyan különböző, mint annak idején. Minden esetre a Fiat a Tipo ismételt életre hívásával nem csupán az ismert nevet keltette újból életre, de ezzel párhuzamosan a mindennapok szürkeségében mégis valami fűszeresebb, különlegesebb csomagot ajánl.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:21

Mazda3 Sport G120 (2017) teszt - Kötelező lépés

Nyomtatás

Ami jó, azon ne változtass – tartja a mondás. Az autóiparban azonban nem ilyen egyszerű a helyzet, hiszen az utóbbi időkben úgy felgyorsultak a dolgok, hogy lassan már 2-3 évente elvárják a vásárlók, hogy frissüljön egy-egy modell. Nincs könnyű dolguk ilyenkor a gyártóknak, hiszen lényeges változtatásokat nem igazán tudnak végrehajtani, és van, hogy erre nincs is szükség. Erre az esetre jó példa a Mazda3, mely már a ráncfelvarrás előtt is kitűnően teljesített, így a mérnökök csak néhány ponton nyúltak hozzá az autóhoz – tesztünkből pedig természetesen kiderül, hogy mi változott.

Módosítás dátuma: 2017. június 06. kedd, 15:21

7. oldal / 91