A Volvo legkisebb SUV modelljét, a vadonatúj XC40-et épp most hétfőn, a hagyományoknak megfelelően a Genfi Autószalon ‘nulladik’ napján választotta meg a COTY zsűrije a 2018-as Év Autójának, minket pedig a Volvo magyarországi importőrének köszönhetően olyan megtisztelés ért, hogy épp aznap hozhattuk el az első XC40 tesztautót. Gyakran nem értünk egyet a COTY választásaival, azonban ezúttal mi is abszolút helyeseljük döntésüket: az XC40 annyira jó lett, hogy tökéletesen megérdemli a kitüntetést.

Nem panaszkodhatom, az utóbbi hónapokban elég tisztességesen megszórtak crossoverekkel, aminek az lett az eredménye, hogy a hagyományos értékrendem ellenére sem bánom a közelebbi kapcsolatot ezekkel az emelt, magasított, felpuffasztott teremtményekkel. Ráadásul a franciák már jóformán zsigerből nyomják ezt az irányt, jó érzékkel. Ezzel szemben, persze nem önhibájából, a C3 Aircross sok újdonságot már nem tudott mutatni számomra, hiszen még jóformán el sem feledtem a 100 lovas dízel tesztautót, már indultam a benzines variánsért. Ugyanakkor végül éppen ez a gyors egymásutánban történt váltás tette igazán érdekessé a dolgokat.

Így lapít a Velar, amikor a légrugók le vannak engedve (beszállási magasság)

A Range Rover neve immár 50 éve egyet jelent a kőkemény luxusterepjárókkal, amit a jelenlegi kínálatban a 'klasszikus', a Sport és az Evoque modellek után a britek legfrissebb büszkesége, a Velar is bizonyít. Bár esetében a fejlesztés során a divatfaktor jóval fontosabb szempont volt a dagonyázási képességeknél, a terepjárási tehetséget így sem sikerült 'kigyomlálniuk' a tervezőknek a szemet gyönyörködtető autóból, főként akkor, ha a tisztelt tulajdonos nem rest megrendelni a karosszériát szükség esetén gólyalábakra állítani képes légrugózást.

Szinte túl jók ahhoz, hogy igazak legyenek. Teljes értékű családi autók, közel minden extrával ellátva, ami csak az autóiparban manapság létezik. És ami a legfontosabb, nem csak trendi, de valóban jó, sőt, kimondottan hasznos elektromos rásegítéssel, a zöld rendszám révén pedig különösen cégeknek jelentős kedvezményekkel – hosszú távon akár dízelárban. De melyik a jobb? A konnektoros Kia Optima és a Volkswagen Passat összeméri tudását.

Szinte túl jók ahhoz, hogy igazak legyenek. Teljes értékű családi autók, közel minden extrával ellátva, ami csak az autóiparban manapság létezik. És ami a legfontosabb, nem csak trendi, de valóban jó, sőt, kimondottan hasznos elektromos rásegítéssel, a zöld rendszám révén pedig különösen cégeknek jelentős kedvezményekkel – hosszú távon akár dízelárban. De melyik a jobb? A konnektoros Kia Optima és a Volkswagen Passat összeméri tudását.

Alig győzzük számon tartani, hogy a BMW Magyarország aktív munkájának köszönhetően alig egy év alatt (a hazai bemutató épp tavaly februárban volt) hány új 5-ös BMW tesztautó járt szerkesztőségünknél. Közel a teljes palettát volt alkalmunk próbára tenni az aktuális, G30-as kódjelű 5-ösben: az 520d-t, az 530i-t, a konnektoros hibrid 530e-t, az 530d-t (utóbbit szedán és Touring karosszériával egyaránt), sőt, az 540i-t is.

Enyhén, már-már láthatatlanul frissült az Infiniti Q50, de a lényegen ez nem sokat változtat: a prémium japán középkategóriás szedán kiváló ár-érték aránnyal, pazar összeszerelési minőséggel és egészen potens hajtásláncokkal sorakozik fel a rajtvonalra. Köztük a 364 lóerős, összkerékhajtású hibriddel, amiben nem igazán van kivetnivaló.

A SsangYong ugyan jelenlegi formájában csak 2012 óta van jelen hivatalosan hazánkban, valójában a legrégebbi koreai gyártóról van szó, így nem csoda, hogy a nevet sokan ismerik azok közül is, akik kevésbé járatosak az autózás világában. A márka emblémája már rágósabb falat, ahogyan a márka különböző modelljeire rápillantó emberek között is jóval több zavaros tekintetet vélhetünk felfedezni, mint megvilágosodott szempárt. A vadonatúj Rexton már csak a méretei miatt is felhívja magára a figyelmet, így bőven volt alkalmam tapasztalni, hogy ki hányadán áll a legjobb SsangYonggal – de ne aggódjanak, az autó képességeit is alaposan próbára tettem mindeközben.

Crossover a négyzeten – talán nem tévedek nagyot, ha e két szóval illetem a Citroёn újdonságát, a C3 Aircrosst. A franciák modellpalettájának legfrissebb tagja ugyanis a már egyébként is crossoveres stílusjegyeket magára öltő C3 még emeltebb, még crossoveresebb verziója, amely az alapmodell erényeit tovább fokozva próbál több és több szívet meghódítani.

Valami közelít: valami lapos, valami széles, valami sportos, valami komoly. Az idő mintha lelassulna, az emberek megállnak séta közben, sokan mintha szellemet láttak volna, tátott szájjal dörzsölgetik a szemüket – némelyiküknek még néhány nem éppen szalonképes kifejezés is kicsúszik a fogai közt. Nem, ezúttal nem egy méregdrága prémiumról van szó, és pont ez az, ami még jobban összezavar mindenkit. Ez bizony egy Kia, de nem „csak egy Kia”, ez az új Stinger!

Egy hosszú tengelytávú (LWB) Rolls-Royce Ghost, természetes 'élőhelyén' – galéria

Törzsolvasóink két múlt heti cikkünkből  – amiket ide és ide kattintva olvashatnak el – minden bizonnyal tudják, hogy a Rolls-Royce jóvoltából két napra belecsöppenhettem a patinás brit luxusmárka világába; a Magas-Tátrába invitáltak bennünket az illetékesek egy kis téli tesztvezetésre, bebizonyítva, hogy a zord téli körülmények nem is állnak annyira távol ezektől a méregdrága autóktól, mint azt sokan gondolnák.

Egy hosszú tengelytávú (LWB) Rolls-Royce Ghost, természetes 'élőhelyén' – galéria

Törzsolvasóink két múlt heti cikkünkből  – amiket ide és ide kattintva olvashatnak el – minden bizonnyal tudják, hogy a Rolls-Royce jóvoltából két napra belecsöppenhettem a patinás brit luxusmárka világába; a Magas-Tátrába invitáltak bennünket az illetékesek egy kis téli tesztvezetésre, bebizonyítva, hogy a zord téli körülmények nem is állnak annyira távol ezektől a méregdrága autóktól, mint azt sokan gondolnák.

A mindentudás komoly fegyver, pláne az autók világában, ahol a küzdelem nem is lehetne ennél kiélezettebb. Márpedig a Volvo XC60 csúcsmodellje éppen ezt ígéri, sőt, sokkal többet: egy szeletet a jövőből. 407 lóerős parittya? Végletekig kifinomult utazóautó? Benne van mindkettő, sőt, cégre vásárolva még csak nem is kell irgalmatlan befektetés hozzá.

Néhány évvel ezelőtt egy kisautóról a következő jelzők juthattak eszünkbe: kicsi (de tényleg!), egyszerű, olcsó, és a legtöbbjükre a nőies kifejezés is helytálló volt – ennyivel pedig nagyjából ki is fújt a sor. Mostanra azonban nagyot változott a világ, ugyanis méretben, minőségben, technológiában és megjelenésben is rengeteget fejlődtek ezek a modellek, és erre talán keresve sem találhatnánk jobb példát a vadonatúj Volkswagen Polónál. A GTI-n innen a jelen pillanatban elérhető legerősebb változatot fogtuk vallatóra nemrég.

Egy ideális világban négymillióért kaphatnánk egy tágas, kényelmes, csendes, erős, hiánytalanul felszerelt családi autót újonnan. De ideális világ nem létezik. A négymillió forint pedig nem sok pénz az újautók világában. Mégis, mintha ezt próbálnák cáfolni, a vadonatúj Kia Stonic és a Opel Crossland X éppen ezeket a határokat feszegeti.