17,95 millió forinttól elérhető már hazánkban az új Audi A6

Nyomtatás

Az Audi új, érzelmesebb formanyelve a vadonatúj A6 esetében szinte tetőzik, így nem csoda, hogy nagyon sokan vágynak a felső-középkategóriás prémium limuzinra. Jó hírünk van: már nem kell várni, a modell rendelhető, igaz, a belépőmodellek híján egyelőre meglehetősen borosos alapáron.

Az A6-os leváltásának itt volt az ideje, a kifutó széria ugyanis idén nyolcadik piaci évét tapossa, időközben pedig a teljes konkurencia megújult, gondoljunk csak az 5-ös BMW-re, a Mercedes-Benz E-osztályra, vagy a Volvo S90/V90 párosra. Az Audinak tehát volt mit bepótolnia, és a németek most végre bőven behozták lemaradásukat, ugyanis a vadonatúj A6 sem formailag, sem pedig technikailag nem hagy semmiféle kívánnivalót maga után – nem kérdés, hogy a modell a kategória egyik éllovasa lesz. Megdöbbentő újdonságokra nem számíthatunk, hiszen az A6 a nemrégiben bemutatott aktuális Audi A8-cal és a második generációs Audi A7-tel megkezdett utat tapossa tovább, így mind a formaterv, mind pedig a technológiák kapcsán ismerős megoldásokkal találkozhatunk. A nagytestvérek illusztris mezőnye azonban mutatja, hogy mindez a jelenlegi legmagasabb technológiai színvonalat jelenti.

Formaterv tekintetében az A6-on (a már említett A8-hoz/A7-hez hasonlóan) a 2014 végén leleplezett Audi Prologue A9 koncepció formajegyei köszönnek vissza, de a legfrissebb típus mindemellett azonnal felismerhetően A6 maradt. A vonalvezetés különben határozottan dinamikus, amit tovább fokoznak a nagy kerékjárati ívekben lapuló méretes, akár 21 colos kerekek, az agresszív fényforrások, valamint az óriási hűtőrács. Kívül csupán néhány mm-rel lett nagyobb az autó: hossza 494 cm (+7 mm), szélessége 189 cm (+12 mm), magassága pedig 1457 mm (+2 mm). A gyáriak nagyon büszkék a kiváló légellenállási együtthatóra: a legaerodinamikusabb kivitel, ami egyébként csak kicsit később csatlakozik a be a kínálatba, mindössze 0,24-es cw-értékkel büszkélkedhet.

Az utastér minden irányban nőtt, de csodák nincsenek, itt is mm-ekben mérhető a plusz. Sofőrös limuzinnak tehát továbbra sem az A6 lesz a legjobb Audi – arra ott van az A8, és annak is főként a hosszabb verziója –, de a helykínálat négy személy kényelmes utazásához bőven elegendő. A szedán csomagtartója a gyári adatok szerint 530 literes maradt.

Az időközben bemutatkozott puttonyos Avant kivitel erre 35 literrel tetéz rá, de csak a kalaptartóig - tetőig pakolva jóval többet tehetünk bele. A csomagtér az üléstámlákat 40:20:40 arányban ledöntve pedig a kombiban 1680 litert kínál, rengeteg praktikus megoldással is fel van vértezve.

Az utastérben az új A7 megoldásai köszönnek vissza; belül is jó érzékkel húzták élesebbre a formákat a tervezők, hogy inkább a sportos hangulat felé billenjen a mérleg nyelve, miközben azért a letisztult elegancia is jelen van. A kettős érintőképernyős megoldás mellett természetesen a műszerfal is teljesen digitális, és minden a legfinomabb anyagokkal van borítva (felárért a műszerfalat is bőr boríthatja).

Modern technológiákból természetesen nincs hiány, hiszen összesen közel 40 különféle asszisztens érhető el az új A6-hoz, amelyeket három kategóriára osztanak a gyáriak: a parkolást segítő, a városi és a túra asszisztensekre. Ezek között a távirányítós parkolástól a félig önvezető rendszereken át a hatékonyságot növelő megoldásokig szinte minden megtalálható – de az A8-ban bemutatott okos navigáció is megkaptuk. Akárcsak a nagyobb testvér, az A6 is a lézeres szkennernek köszönheti a fejlett autonóm képességeket, mely a többi érzékelővel együtt dolgozva ad még pontosabb képet. Az asszitens csomag (ha mindent kérünk) a hozzá kapcsolódó egyéb felszereltségekkel együtt egyébként 1,8 millió forinttal terheli meg pénztárcánkat.

A komfort és a személyre szabhatóság sem másodlagos szempont: az autó közel 400 paraméterét lehet személyre szabni. A mindenféle okostelefonos kapcsolódási lehetőségre képes MMI rendszer (661 e) mellett háromdimenziós hangzásra képes 17 hangszórós Bang & Olufsen hifi is elérhető (420 e), és a különféle, persze drága ínyencségekből Dunát lehet majd rekeszteni. Ilyen például a Bang & Olufsen csúcshifi, amely a köztes megoldással ellentétben 730 helyett 1930 W-nyi teljesítménnyel, 23 hangszóróval, 23 csatornás erősítővel, exkluzív kiemelkedő magashang-sugárzókkal és alumínium hangszóróborítással készül - abszolút érthető, ha már egyszer 2,35 (!) millió forintot kérnek érte.

A lemezek alá első körben összesen négy, egy benzines és három gázolajos erőforrás kerülhet - a piaci bevezetéskor hazánkban a két izmosabbik kivitel lesz elérhető. Az 55 TFSI jelű benzines egység 340 lóerőt és 500 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, amit egy hétsebességes duplakuplungos automataváltón keresztül juttat el mind a négy kerékhez, köszönhetően a quattro rendszernek, ami az összes V6-oshoz szériában jár.

A bivalyerős benzines a gyáriak szerint átlagban 6,9 liter üzemanyaggal is beérheti 100 kilométerenként, köszönhetően a 48 V-os elektromos rendszernek (ún. Mild hibrid). Egyébként az összes új A6-os enyhe hibridként aposztrofálható, csak annyi a különbség, hogy míg a V6-osok 48 V-tal dolgoznak és akár 12 kW-tal képesek rekuperálni, addig a négyhengereseknek be kell érniük egy hagyományosabb 12 V-os rendszerrel. Az egyelőre legerősebb benzines modell alapára 18,75 millió forint.

Dízelfronton három motor mutatkozott be: a 40 TDI elnevezésű változat egy 2-literes, 4-hengeres öngyulladóst takar 204 lóerővel és 400 Nm-rel, majd az A6-hoz jobban passzoló 3-literes V6 TDI következik 231 lóerővel és 500 Nm-rel (45 TDI), illetve 286 lóerővel és 620 Nm-rel (50 TDI). A júniusi piaci bevezetés alkalmával ebből csak a 286 lóerős dízelmotorral rendelhető az új Audi A6, amelynél egy nyolcfokozatú Tiptronic bolygóműves automata mellett döntöttek a gyáriak. A típus vegyes fogyasztása kerékmérettől függően 5,5-5,6 l/100 km. Ez a modell egyelőre a beszálló: 17,95 millió forintos alapárral rendelkezik.

Akárcsak az A7, az A6 is négyféle felfüggesztéssel lesz elérhető: normál, ültetett sport (152 e), elektronikusan vezérelt (411 e), vagy teljesen adaptív légrugós futómű (727 e) kérhető. Ezen kívül a szériánál frissen megjelent opcionális négykerék-kormányzás (690 e) is sokat javít az agilitáson – a hátsó kerekek maximum 5 fokban, 60 km/h-ig az elsőkkel ellentétes irányba, 60 km/h felett pedig azokkal megegyező irányba fordulnak el (ez esetben kisebb szögben). Mindezt hátsó differenciálzárral koronázhatjuk meg 546 ezer forint értékben.

A fenti opciók felsorolása, valamint a két elérhető motorváltozat 18-18,8 milliós alapára is kiválóan szemlélteti, hogy az A6 nem éppen olcsó modell - de ez így van rendjén. Ha abszolút földhöz ragadtan extrázunk, akkor egyébként listaáron 21 millióból össze lehet rakni egy szép konfigurációt, de az egészen borsos és kivételesen bő extrakínálat okán elképesztő 39 millióig is elmerészkedhetünk. Igen, az alapárnál is többet költhetünk extrákra.

Időközben egyébként a kombi változat is bemutatkozott. Az Avant nagyságrendileg kb. 600 ezer forinttal lesz drágább, bővebben pedig itt olvashatnak róla.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark