2018. Augusztus 18., Szombat

Frissitve:03:20:32

2,77 milliótól elérhető az új Kia Picanto

Nyomtatás

A Kia futószalagon szállítja az újdonságokat, hiszen az elmúlt időszakban rengeteg modelljüket frissítették, vagy újították meg teljesen. Sőt, a Stinger képében egy vadonatúj, eddig ismeretlen típust is bemutattak, mely rögtön a paletta csúcsára katapultált. Közülük a Riót követően a Picanto új generációja érkezett meg a hazai piacra. A már rendelhető kisautó 2,77 milliós beugróval csábít, de igazán 3,59 millióért teszi oda magát.

A képeken egyértelmű és erőteljes modernizálást vehetünk észre, a Kia már-már agresszív formaterve mellett pedig LED-es elemek is hozzájárulnak a még vagányabb megjelenéshez. Emellett a méretek is gyarapodnak, így a jelenlegi Hyundai i10 mellett a Picanto lesz az egyik legtágasabb kisautó a piacon. A formaterv a márka koreai (Namyang) és frankfurti központjainak közös munkája, az apróság pedig a Kia sportos, GT Line névre keresztelt csomagjával is elérhető lesz, ami nem csak a külsőt, hanem a belsőt is látványosabbá varázsolja.

Az új Picanto tengelytávja 15 mm-rel hosszabb a korábbinál (2400 mm-es), az első túlnyúlás rövidebb, a hátsó pedig hosszabb mint volt. A választható karosszériaszínek palettája új árnyalatokkal bővült, összesen 10 féle fényezés rendelhető majd, míg a keréktárcsák esetében 14, 15 és 16 colos méretek között lehet majd választani. A megnövelt tengelytáv ellenére a karosszéria nem hosszabb a korábbinál (3595 mm).

Belül a lebegő hatású központi kijelző viszi el a showt, amely feláras lesz, cserébe viszont az összes modern kapcsolódási formát támogatni fogja a telefon képernyőjének tükrözéséig bezárólag. Emellett praktikus rekeszeket, nagyobb teret, kényelmesebb üléseket és egyszerű kezelhetőséget találunk belül – a csomagtér például több mint 25 százalékkal nőtt, így a korábbi 200 helyett immár 255 liternyi helyet kínál. A személyre szabási lehetőségeket is fokozza a Kia, hiszen az alapáron járó fekete vagy szürke utastér mellett a vásárlók felárért ötféle színes betéteket tartalmazó csomagból válogathatnak majd.

A mozgásról egyliteres háromhengeres, valamint 1,2-es négyhengeres szívómotorok gondoskodnak majd, 67 és 84 lóerővel, 95 és 124 Nm nyomatékkal. Értelemszerűen előbbi adja a modell 2,77 milliós beszállóját, melynél az ötfokozatú kézi váltóval jól dolgozva 14,5 másodperces 0-100-as sprintet kapunk, a 158 km/h-s végsebesség és az akár 4,5 l/100 km-es vegyes fogyasztás lehetősége mellett. Mind a menetteljesítmények, mind pedig a kulturáltság tekintetében jobb választás a négyhengeres, amely kereken 200 ezres plusszért vihető el. A 12 másodperces gyorsulás és 173 km/h-s végsebesség rögtön jobban hangzik, a fogyasztás pedig mindössze 2 decit emelkedik esetében.

A beszálló modell egyébként hagyományosan puritán felszereltségű, de a 400 ezres Exclusive csomaggal a lényeget megkapjuk az elektromos ablakok, a távirányítós központi zár, a Bluetooth-os rádió, valamint a manuális klíma személyében. Adjunk hozzá 120 ezerért metálfényezést, és már az ideális beugrónál is vagyunk 3,59 millióval.

Az új generációnál egyébként a zajszigetelésen és a futóművön is csiszolgatnak a fejlesztők, amit a költséghatékony kisautóban biztosan megérzünk majd. Az apróság merevebb is lett, illetve a kormányzást és a futóművet is átalakították, így nagyobb biztonságot is jobb vezethetőséget ígérnek a koreaiak – sőt, ezentúl automatikus vészférendszer is elérhető lesz, méghozzá bármilyen felszereltségi szinten, mindössze 100 ezer forintért.

Finomabb felszereltségi szintek közül rögtön kettőt is kapunk: a második EX szint önmagában 850 ezres ugrás az alapárról, de mindent megad, amit a 400 ezres csomag, sőt, sokkal többet is: automata klímát, térdlégzsákot, LED-es nappali menetfényt, tolatóradart, bőrkormányt, elektromosan behajtható külső tükröket, hat hangszórót, könnyűfém keréktárcsát és még néhány apróságot - ezzel és metállal, az 1,25-ös motorral listaáron négymillióért tehát igazán jól járhatunk.

Még érdekesebb a sportos külsőt viselő GT Line kivitel, amelyet vörös külső részletek, hangsúlyosabb lökhárítók és kipufogóvégek, valamint 16 colos kerekek dobnak fel. A bármelyik motorhoz rendelhető szint a középső felszereltséghez képest további 550 ezer forintot követel, amivel még az 1.0-ás motorral is négymillió felett leszünk (4,16 egészen pontosan), viszont cserébe sokat kapunk. A bő félmilliós felárba ugyanis a külső kiegészítők mellett még belefért a kulcsnélküli rendszer, a LED-es hátsó lámpa, a fűthető ülések és kormány, a tempomat, a bőrhatású üléskárpit és a sötétített üvegek opciója is, méghozzá a 7 colos, igazán okos központi navigációs rendszerrel együtt, ami önmagában 250 ezer forintos tétel a többi verzió esetében.

Városi kisautóról beszélve jól jöhet az automataváltó opciója is, még ha csak egy ősrégi, négyfokozatú szerkezetről van is szó. A 400 ezerért bő áron mért egység az 1,25-ös erőforráshoz elérhető, és alaposan lerontja az egység biztató sarokszámait: a 13,7 másodperces gyorsulás és a 161 km/h-s végsebesség nem különösebben komoly fegyvertény, mint ahogy a gyárilag 9 decivel nagyobb étvágy (5,6 l/100 km) sem.

Az új Picanto már rendelhető, az első tesztautók megérkeztével pedig rögtön mi is lecsapunk az újdonságra, hogy mérésekkel fűszerezett tesztünkben számoljunk be róla.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark