2025-re készülhet el a Porsche 918 Spyder utódja

Nyomtatás

Szinte hihetetlen, de már több mint 3,5 éve mutatkozott be a Porsche 918 Spyder sorozatgyártású változata. A németek hibrid szuperautójából ráadásul 2015-re elkészült mind a 918 darab, így igencsak nehéz helyzetben lehetnek azok, akik minden áron szeretnének a garázsukban tudni egy példányt – persze a „használtpiacon” mindig találni egyet-egyet, természetesen csillagászati áron. A fény azonban felcsillant az alagút végén, ugyanis a gyáriak elárulták, hogy nem marad utód nélkül az autó.

Jobban belegondolva persze nem is annyira új ez az információ, hiszen elődökből sincs hiány a Porsche történetében. Elég csak a Carrera GT-t említenünk, de nem feledkezhetünk meg a 911 GT1-ről, a 959-ről vagy éppen a 904 Carrera GTS-ről sem. Az tehát várható volt, hogy a 918 Spyder sem marad utód nélkül, az azonban már jóval szomorúbb, hogy a németek következő szuperautójára legalább 2025-ig kell várnunk – persze koncepció formájában már pár évvel korábban is megjelenhet majd.

Minderről maga Oliver Blume, a Porsche globális vezetője beszélt: „Van valamink a jövőre, de nem a közeljövőre. Az ilyen speciális modellek általában 10 évente jelennek meg. A Spyder gyártását 2015-ben fejeztük be, most pedig még csak 2017 van.” Az újdonság fejlesztésébe egyelőre még nem is vágtak bele a gyáriak, de a vezető elmondta, hogy örül a Mercedes-AMG közelgő szuperautójának, és az Aston Martin Valkyrie-nek is, hiszen akárcsak a versenypályákon, az utcán is szeretnek megmérkőzni egymással az ilyen gyártók – az persze megint más kérdés, hogy a technológia már szinte közvetlenül a versenypályáról érkezik.

Egyelőre még csak elképzeléseink lehetnek, de nem nehéz kitalálni, hogy a 918 Spyder hibrid rendszerének 887 lóerős összteljesítményénél mindenképpen többet várhatunk majd, ami a 340 km/h-s végsebesség és a 2,7 másodperces 0-100-as sprint további javulását is magával hozza. Abban biztosak lehetünk, hogy az újdonság is legalább hibrid, de akár teljesen elektromos is lehet, hiszen a márka elkötelezett ebbe az irányba. A Panamera Turbo S E-Hybrid például 680 lóerőt kínál a vásárlóknak, és ugyanez a rendszer az új Cayenne-be is bekerül majd, de hamarosan érkezik az első teljesen elektromos modell is – érdemes tehát figyelemmel kísérni a Porsche következő szuperautójának sorsát.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark