Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Honda Civic aktuális generációja már tavaly óta piacon van, azonban a japánok érdekes módon egészen mostanáig vártak a dízelmotor bevezetésével – eddig csak egy 1-literes, 3-hengeres, 129 lóerős, valamint egy 1,5-literes, 4-hengeres, 182 lóerős benzinmotor volt elérhető a Civichez. Márciustól viszont máris rendelhetővé válik az új dízel, ami alapvetően csak félig új, hiszen a márka jól ismert, 120 lóerőt és 300 Nm-t teljesítő 1,6 literes 4-hengeres gázolajosáról van szó.

Bár a teljesítményadatok láttán semmi változást nem regisztrálhatunk, hiszen eddig is ezekre az adatokra volt képes a Honda 1,6 literes dízelmotorja, a mérnökök a fogyasztás és az emissziók csökkentése érdekében alaposan átdolgozták az erőforrást, ami látatlanban is kiválóan passzol a kompakt modellhez. A modell hatékonyságát nem csak a dugattyúk súrlódásának csökkentésével fokozták a Honda mérnökei, hanem legalább ennyire fontos, hogy mérsékelték a nitrogénoxid-kibocsátást (NOx) és a sajtóanyag szerint még könnyebbé, élvezetesebbé tették az autó irányítását.

Jó választás a Civichez a 120 lóerős dízel: felárát megéri, szuperül megy és alig fogyaszt

Lényeg a lényeg, a megújult NEDC-teszt alapján az új Civic 1.6 i-DTEC CO2-kibocsátása kombinált üzemnél mindössze 93 g/km, míg a kombinált üzemanyag-fogyasztás – felszereltségi szinttől függetlenül – csupán 3,5 l/100 km, ami már-már hihetetlenül hangzik. Mindemellett ráadásul a 120 lóerő és a 300 Nm-es csúcsnyomaték élvezetes vezethetőséget biztosít, a 0-100 km/h-s sprintet 10 másodperc alatt teljesítik a szupertakarékos Civic modellek, végsebességük pedig eléri a 200 km/h-t. Az erőátvitelről hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, ami az első kerekekhez továbbítja a motor teljesítményét.

A hírek szerint az ötajtós Honda Civic-hez márciustól, a négyajtóshoz pedig májustól lesz elérhető az új dízelmotor. Az erőforrás felára azonos felszereltségi szintnél kereken 500 ezer forint a 3-hengeres, 129 lóerős 1-literes turbós benzineshez képest, ami a papíron 1,5, ám a valóságban inkább 2 literrel alacsonyabb fogyasztás ismeretében viszonylag hamar megtérül, és egy ‘rendes’ 4-hengeres motort tudhatunk ráadásul a motortérben. Ez azt jelenti, hogy Comfort szinten – ami már eleve magas alapfelszereltséget biztosít – listaáron 6,4 millió forinttól lesz elérhető a dízel Civic, az Elegance verzió 7, a minden földi jóval megkent Executive pedig 7,8 millió forinttól lesz rendelhető. A négyajtós dízelárak nem ismertek, de vélhetően egy hajszállal olcsóbb lesz a típus.

Megújult a Jazz is, 130 lóerős benzinmotort is kapott - 5 millió forinttól

Szintén újdonság a Honda háza táján a Jazz szinte láthatatlan frissítése, ám a ráncfelvarrás keretében egy fontos újdonsággal bővült a japánok szuperpraktikus kisautójának palettája: az eddigi, bő 100 lóerős 1,3 literes mellett megjelent egy erőteljesebb, 130 lóerős 1,5 literes 4-hengeres szívómotor is, ami (kézi váltóval) már-már sportos menetteljesítményeket, például 8,7 másodperces 0-100 km/h-s sprintet biztosít a Jazz számára. A sportos Dynamic felszereltségi szinten elérhető Jazz 1.5 listaáron 6-fokozatú kézi váltóval 5, fokozatmentes CVT automatával pedig 5,32 millió forinttól rendelhető. A tesztautó már ki is van írva nekünk, alig várjuk, hogy megvizsgálhassuk a legvirgoncabb Jazz változatot.

Kommentek