Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Detroiti Autószalon hajrájában a Ford némileg váratlan meglepetéssel jelentkezett: bemutatta a Ford Edge frissített kiadását, amely ST utónévvel rögtön új csúcsverziót is kapott. Egy rossz hírrel együtt.

340 lóerős ST csak AmerikánakKezdjük a rossz hírrel: a nagyjából 335 lóerő és 515 Nm leadására képes 2,7 literes, V6-os turbómotor – az ST verzió mozgatója – az amerikai piac kiváltsága marad. Ez persze annyira nem rossz hír, nálunk ugyanis valószínűleg mérsékelt kereslet mutatkozna a benzintemetőre, amely egészen flottul, de azért nem rakétaként mozgatja a testes Edge-et.

A frissítés hozadékai azonban az év vége felé begyűrűznek majd az európai piacokra is, vagyis az Edge sportosabbra húzott fényszórókat, megújult hűtőrácsot, valamint a karakteres hátsó fénysáv eltörlését kapja. A karakteres vonás helyett fényes fekete betétet kapott az átdolgozott LED-es fényforrások közé.

Az automatát ezentúl forgókapcsolóval vezérelhetjükAz európai motorkínálat nem változik, így a tesztünkben is szereplő 210 lóerős dízel adja majd a csúcsot, amit a sportos megjelenésre éhezők ST-Line csomaggal tehetnek az ST-vel hasonlóvá. Belül elsősorban technológiai változásra számíthatunk: ilyen például a fejlettebb kormányzási asszisztens, amely segíti az előttünk lévő tárgyak kikerülését. A sávtartó rendszer már nem csak a sáv elhagyása előtt tud beavatkozni, hanem segítheti a jármű sáv közepén tartását, a jármű pedig ütközés előtt már tud magától fékezni is. Továbbá az automataváltó új előválasztó kart kapott, illetve a középkonzolt némileg átformálták.

Ezek a változások az európai piacra is begyűrűznek majd, igaz, arról nincs információ, hogy mennyire siet majd a Ford ezzel – várhatóan az év végéig azért nálunk is megérkezik majd az Edge frissítése.

Kommentek