2017. Április 25., Kedd

Frissitve:06:44:53

5,6 tonna golyóálló limuzin – itt a Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard

Nyomtatás

Ha a Mercedes-Benz által kínált luxusnak van teteje, akkor valószínűleg ez az. A Párizsi Autószalon hajrájában bemutatkozott a Maybach S 600 Pullman golyóálló verziója, amely a teljes kényelem mellett a teljes biztonság lehetőségét is elérhetővé teszi.

A típus átfogó páncélozása VR9-es golyóálló kategóriába tartozik, vagyis a hatalmas limuzin lazán megbirkózik egy Kalasnyikov vagy más géppuska lövedékeivel. Akkor sincs gond, ha éppen 15 kiló TNT robban fel az S 600 két méteres körzetében. Ennek megfelelően a páncélozás nem éppen könnyű: a 6,5 tonnás óriás üresen 5,1 tonnát nyom. Érdekesség, hogy az erősítések miatt az ajtók olyan nehezek, hogy elektromotorok segítenek a működtetésben. Az igazán paranoiás ügyfelek világelsőként VR10-es ballisztikai védelemmel is kérhetik a típust, amely még a különösen kemény golyóknak is ellenáll – persze ilyenkor még jó pár mázsa páncél bekerül a típusba.

Az új Pullman utasterét sok-sok féleképpen lehet variálni, de minden esetben egy igazi tárgyaló tárul elénk az első utasok mögött: négy fotel van egymással szembe fordítva, így a legfontosabb emberek fontos tárgyalásokat tudnak itt lebonyolítani menet közben. Extrákból minden elképzelhetőt lehet rendelni, a pezsgőhűtő és az elektromos rolórendszer természetesen magától értetődő, de a sofőr „részleg” mögötti falra kérhető egy 47 cm-es, kiemelkedő tévé is.

Sőt, ha az elnöki hátsó elnöki székben épp el szeretne feküdni a tulajdonos, akkor a vele szemben lévő ülésnek fel lehet hajtani az ülőlapját a nagyobb hely érdekében (sőt, ilyenkor egy, az ülésbe épített monitor is megjelenik). Amennyiben így is kevésnek ítéltetne a hátsó lábtér, a Pullman kérhető a két szemben lévő tárgyalófotel nélkül is, így el lehet képzelni, hogy mekkora lábtérrel lehet számolni az óriási utastérben elhelyezett két, minden irányban állítható, elfektethető, masszírozós fotel előtt. A hátsó utasokat különben három, a tetőbe épített analóg műszer informálja a külső hőmérsékletről, a sebességről és a pontos időről, nem meglepő módon pedig szofisztikált, 3D térhangzású Burmester hifirendszer kényezteti őket.

A beltérben természetesen minden mennyiségben – és persze a legjobb minőségben – megtalálható a bőr és a fa kombinációja, de konfigurációs lehetőségek száma szinte végtelen. A hajtásláncnak egy ilyen autó esetében nincs sok jelentősége, és downsizing ide vagy oda, teljesen természetes, hogy egy ilyen limuzinban V12-es motornak kell duruzsolnia – a nyolc henger itt nem engedhető meg. Az erőt a Mercedes 6-literes biturbós V12-ese szállítja, 530 lóerőt és 830 Nm-t csatasorba állítva; összkerékhajtás nincs, a Pullman minden esetben hátsókerékhajtású.

Az őszi bemutatkozás dacára a leendő ügyfelek (pl. Putyin) leghamarabb 2017 második felében kapják meg autóikat, de előtte egy nagyobb talicska vagyont be kell szállíttatniuk a Mercedes-Benz kasszájába. Az S 600 Pullman Guard ugyanis hazai adókkal számolva kb. 460 millió forintba kerül alapáron. Csak összehasonlításképp: a nem páncélozott S 600 Pullman mindössze 155 millió forint. Mondhatjuk tehát, hogy nem kifizetődő ellenségeket gyűjteni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark