A jövő hibrid zenéje – S8 E-Tron váltja az Audi S8 Plust

Nyomtatás

A teljes egészében új, temérdek innovációt magában hordozó Audi A8-ason még meg sem száradt a festék, máris a speciális verziókról megy a találgatás. Hiszen ha A8, akkor a következő fontos kérdés az S8 és az S8 Plus érkezésével kapcsolatos – nos, úgy tűnik, a sportszedánok erősebbik kiadása immáron a kor trendjeinek megfelelően elektromos plusszal jön majd igazán nagy lendületbe.

Az S8 és az S8 Plus, tehát az A8 dinamizmusra hangolt verziói ezúttal sem maradnak el, ám ezúttal nem az Audi valamely ismert hajtásrendszerrel kerül motorháztetejük alá, hanem a Porsche Panamera erőforrása – a négyliteres biturbó V8 tehát Zuffenhausenből érkezik Ingolstadtba. A kiszivárgó információk szerint a Porsche nyolchengerese az Audi S8-ban az eredeti 550 lóerőnél valamivel kevesebbet tud majd, ennek megfelelően a 770 Nm-es maximális forgatónyomatéknál is alacsonyabb áll majd rendelkezésre.

A visszafogottabb Porsche szívvel sem lesz komótos az S8, hiszen nagyjából 4 szekundum körüli 0-100-as sprintet és 300 km/h-s végsebességet vetítenek előre a jóslatok. Akinek ennél is többre van szüksége, annak a Plus modell jelent gyógyírt, azonban vélhetően az utónév a hajtáslánc új szereplőjének megfelelően módosul. A konnektorról is tölthető hibrid rendszert tartalmazó csúcsverzió ugyanis a hírek szerint S8 E-Tron néven kerül majd forgalomba, méghozzá a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid hajtásláncát alkalmazva.

Az S8 E-Tron ennek megfelelően még combosabb lesz, itt is ugyanúgy az eredeti 680 lóerő és 850 Nm minimális csökkentésével. Ezek a képességek 4 másodperc alatti 0-100-at és 300 km/h feletti csúcstempót vetítenek előre. Mindez azonban vélhetően csak az utolsó előtti lépcsőfok lesz, ugyanis a konkurenseket elnézve az Audi is kénytelen lesz bemutatni az RS8-at annak az 1%-nak, aki nem elégszik meg az S8 E-Tron egyébként is brutális produkciójával. Első körben természetesen az S8 érkezik 2018-ban amelyet valamivel később követ az E-Tron utónevű testvére.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark