Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A japán Lexus hazai piaca továbbra is az Amerikai Egyesült Államok, ahol eladások terén idén is brillírozott, maga mögött hagyva a német prémium konkurenciát.

Az év legnépszerűbb prémium autógyártója 229.329 autó kiszállításával nyerte el a címet, ám a BMW is szorosan a nyakában loholt 220 ezer forgalomba helyezett modellel – a tavalyi évben még kétszer ekkora volt a differencia. A Mercedes-Benz eladásai ugyancsak emelkedtek, a Lexus 6,2 százalékos idei növekedésével szemben 14 százalékkal. A szakértők a negatív hatást a visszahívásokkal és az ellentmondásos Toyota fék-gáz botránnyal indokolják, de valószínűleg az is belejátszik, hogy az LS600h és az IS modellek enyhe modellfrissítésén kívül a márka az idei évben nem nyújtott igazán újdonságot – jövőre ez nagyban változni fog a hibrid CT200h forgalmazásával. Emellett az is tény, hogy a német gyártók bőségesebb modellválasztékkal álltak rajthoz 2010-ben.

Az Audi neve eddig még nem került szóba: a Volkswagen csoport márkája ugyancsak hatalmas növekedést könyvelhetett el, ám a 23 százalékos emelkedéssel együtt is még csak most érték el a 100 ezres darabszám feletti értéket.

Kommentek