Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha Rolls-Royce, akkor V12: így van ez már nagyon régóta, és így lesz még egy jó darabig, ugyanis az angol luxusmárka vezetője, a magyar felmenőkkel is rendelkező Torsten Müller-Ötvös elárulta, hogy ragaszkodni fognak a hatalmas benzinmotorhoz amíg csak lehet. Persze az elektromos jövő a Rolls-Roycet sem kerülheti majd el, de mindennek megvan a maga ideje.

Müller-Ötvös úr nemrég egy interjúban beszélt erről a témáról: „Mindenképpen kínálni fogunk tizenkéthengeres erőforrást amíg csak lehet, amíg csak legálisan lesz erre lehetőségünk” – szögezte le a vezető. Mindez persze nem jelenti azt, hogy addig egyáltalán ne jelennének meg elektromotorral szerelt modellek, hiszen azt Müller-Ötvös úr is leszögezte hogy ezeknek rengeteg előnyük van, amiket az olyan luxusgyártók, mint a Rolls-Royce, kiválóan ki tudnak használni.

Előbb-utóbb jönnek az elektromos verziók - a képre kattintva menetpróbánkat olvashatják

Ezalatt természetesen a hangtalan üzemre, az azonnal ébredő hatalmas nyomatékra vagy éppen a kis helyigényre gondolt, ráadásul – habár a lehetőséget mindig meg kell adni erre – a Rolls-Royce vásárlói az esetek túlnyomó többségében nem hosszútávú utakra használják autójukat, így a hatótávolság sem jelent komoly gondot. Persze, mire megjelenik az első elektromos Rolls-Royce, addigra már valószínűleg egyébként is bőven élhető értékekről beszélhetünk majd minden villanyos modell esetében.

A hatalmas V12-es eltűnésével és a jóval kisebb elektromos hajtáslánc megjelenésével a jellegzetes arányok is megváltozhatnak majd – gondolok itt a hosszú, hangsúlyos motorháztetőre –, noha a Rolls-Royce a korábbi, teljesen elektromos Vision Next 100 tanulmánnyal bizonyította, hogy a hosszú orr később is maradhat, legfeljebb csomagtérnek használják majd fel. Az angolok ragaszkodását a hatalmas V12-eshez sokan akár rossz szemmel is nézhetik a környezeti hatásai miatt, azonban Müller-Ötvös úr azt is kiemelte, hogy autóikkal jóval kevesebb kilométert tesznek meg a tulajdonosok, mint egy átlagos négykerekűvel, ráadásul nincs is annyi Rolls-Royce az utakon, hogy emiatt kelljen aggódni.

SUV már van, és villanyos is lesz

Azt azonban nem hagyta szó nélkül a vezető, hogy a jövőt a villanyos hajtásláncok jelentik: „Az elektromosság a jövő, pont. Erre pedig mindenkinek fel kell készülnie.” Nem aggódunk tehát amiatt, hogy az angol márkát váratlanul éri majd a váltás, de nem tudjuk hibáztatni őket azért, hogy ragaszkodnak a klasszikus V12-eshez. Az első SUV-juk, a Cullinan után pedig kíváncsian várjuk, hogy mikor érkezik majd az első elektromotoros autójuk, de érzésünk szerint erre még jó pár évet várnunk kell.

Kommentek