Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az apró négykerekű méregzsákok kedvelői már régóta várnak egy még radikálisabb Ford Fiestára, a hírek pedig arról szóltak, hogy már készülőben van egy izgalmas RS modell. Végül úgy néz ki, hogy az RS érkezése – legalábbis egyelőre – elmarad, ehelyett viszont a Ford sportmodellekért felelős Performance részlege a jelenlegi ST-t paprikázta fel, piacra dobva az ST200 névre keresztelt utódot.

Immár 200, sőt, átmenetileg 215 lóerővel gazdálkodhat a Fiesta ST200 sofőrje

Ahogy az ST modellek nomenklatúrájánál az lenni szokás, a 200-as szám a csúcsteljesítmény lóerőben megadott értékét jelzi, vagyis a gyáriak a jelenlegi Fiesta ST 1,6 literes 182 lóerős erőforrását 200 lóerősre izmosították, miközben a csúcsnyomaték még komolyabb mértékben, 240 Nm-ről 290 Nm-re emelkedett. És van ám egy kis turpisság is, ugyanis a négyhengeres EcoBoost turbómotor túltöltéssel, legfeljebb 15 másodpercig 215 lóerőt és 320 Nm-t képes kipréselni magából.

Belül nem sok minden változott

A 4 méteren belüli hossz és a csupán 1,16 tonnás önsúly ismeretében így sok mókára számíthatunk. A 0-100 km/h közötti 6,7 másodperces gyorsulási adat alapvetően semmitmondó (amúgy is csak a korlátozott tapadás miatt nem jobb), akárcsak a 230 km/h-s végsebesség. Ráadásul a tervezők egy aprócska cselt is bevetettek, ugyanis a differenciálmű áttételezését 6 százalékkal rövidebbre vették, így még virgoncabbnak érződik a kis méregzsák – egyedül azt sajnáljuk, hogy önzáró (sperr)differenciálmű továbbra sincs a fedélzeten, ami a nagy nyomaték ismeretében bizony jól jönne.

Vékonyabb alkatúak előnyben: igencsak szűkek a Recaro sportülések

Lényeg a lényeg, sokkal rugalmasabb is lett az autó, így 4. fokozatban 50-100 km/h között 6,4 másodperc helyett immár csak 5,2 szekundumra van szüksége a Fiesta ST-nek, ami óriási előrelépés. Persze a rövidebb végáttétel miatt az autó étvágya egy hajszálnyival magasabb lett, a vegyes érték 5,9-ről 6,1 l/100 km-re ugrik, azonban ez teljesen elhanyagolható a nagyobb erő ismeretében – márpedig ne feledjük, hogy a Fiesta ST eddig is az egyik legizgalmasabb sportos kisautó volt. Az erőt továbbra is hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez.

Alig 6-6,5 millióért nehéz több élményt találni

A mérnökök a hírek szerint a futóművet sem hagyták érintetlenül, így az autó még dinamikusabbá vált, az elektronikus nyomatékelosztás pedig az önzáró differenciálmű hiányát igyekszik kompenzálni, hasonló hatást kiváltva. Továbbra is adott a 3-állású ESP, a speciális, villámgyors kormánymű, az ültetett futómű és a méretes fékrendszer. Kívül-belül viszont nagyrészt minden maradt a régi, egyedül az ST200 új ’viharszürke’ fényezése és fekete 17 colos kerékszettje jelzi az újítást, persze az ST200 feliratokon felül.

Móka ide vagy oda, azért a Fiestán már érződik a kor...

A modellt holnap, a Genfi Autószalonon már élőben is megcsodálhatjuk, az első modellek pedig az év közepe táján érkeznek meg leendő, szerencsés tulajdonosaikhoz. Az árak még nem ismertek, de szerintünk lényeges mértékben nem fog drágulni a Fiesta ST, amely kétségtelenül az egyik legnagyobb vezetési élményt biztosító új négykerekű 6,5 millió forintot innen. Már alig várjuk, hogy tesztelhessük az új ST-t!

Kommentek