A VW eladja leányvállalatait a dízelbotrány miatt?

Nyomtatás

A Volkswagen dízelbotrány néven elhíresült incidense még koránt sem zárult le, és jelentős következményekkel járhat. A piacvesztés veszélye mellett hatalmas összegeket kell büntetésként kifizetnie a gyártónak a meghamisított fogyasztási tesztek miatt, a legfrissebb hírek szerint pedig a Volkswagen megválhat bizonyos leányvállalataitól a kiadások fedezése érdekében.

Ducati, MAN, Scania – a három szóban forgó vállalat kissé kiesik a Volkswagen konszern alaptevékenységéből, és a hírek szerint most leginkább arra koncentrálnának a németek. A The Detroit Bureau napilap értesülése szerint (melyben hivatalos forrást emleget) a gyártó napirendjén van a három vállalat értékesítésének átbeszélése.

Jó hír, hogy ez viszont semmit sem jelent azt leszámítva, hogy a vezetőség minden lehetőséget megvizsgál a kiadások kompenzálására – ez pedig egy a sok közül. Legyen szó teherautó- vagy motorgyártóról, manapság egyiknek sem könnyű jó gazdát találni, arról nem is beszélve, hogy a Scania és a MAN valójában jövedelmező, a Ducati pedig ígéretes vállalkozás. Ha valamelyiket értékesítik, valószínűleg elsőként utóbbira kerül sor.

Az elemzők szerint a három cég összesen 13,5 milliárd dollár értéket képvisel. Ennél még elképesztőbb a dízelbotrányból származó veszteség: ha mindent egy kalap alá veszünk, beleszámolva a hitelesség elvesztését is, összesen akár 55 milliárd dolláros is lehet ez az érték. A gyártó egyelőre 7 milliárd dollárt tett félre a botrány költségeire, és további 20 milliárd áll rendelkezésére európai bankoknál.




Hozzászólások  

 
#1 tánc 2016-02-11 12:57
Jók a volkswagenek?
Olvasni lehet szakadó láncokról,
kimúló turbókról, kormolódó motorokról. Rémhírek?
Szemben ül velem a kolléga. 5 éves 1.4 -es benzines autójában,
amit városon belüli munkába járásra használ, tavaly motort cseréltek.
Mondták ha már motor, akkor ki kell vele együtt a kuplungot is.
Nem mertem mekgérdezni mennyibe került a tranzakció.
Egy kgst autó motorja is kibírt 100.000 kilomét és
utána fel lehetett újítani. Itt már a gyártástechnoló gia nem
teszi lehetővé a felújítást? Esetleg nem csak megkopik,
hanem öt év után darabosra törik és minden tönkremegy benne?
Hogy tudta egy ilyen minőséget gyártó cég megszerezni a világelsőséget?
Hallott valaki olyan autógyártóról, aminek a motorja kifeküdt
50.000 kilométernél?
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark