Az Nvidia új chipje már képes az önvezetés legmagasabb fokára

Nyomtatás

Az autonóm autózást egyre közelebb érezhetjük magunkhoz: szinte minden nagyobb gyártó komolyan készül már az önvezető négykerekűek korszakára – van, aki egyedül, mások pedig segítséggel. A versenybe a számítástechnikai óriások is beszálltak már, sőt, az Nvidia most be is mutatta az első olyan chipet, amely a legmagasabb szintű önvezetésre is képessé tehet egy autót – íme, a Pegasus.

A jelenlegi piacon a legtöbb autó még csak az autonóm autózás első szintjét éri el, de a legmodernebb négykerekűek is legfeljebb a harmadik fokozatnál tartanak, és arra is csak a megfelelő körülmények között képesek – például az új Audi A8. Az Nvidia szerint azonban a Pegasus képes a legmagasabb, ötödik szint biztosítására, ami annyit tesz, hogy az ezzel a rendszerrel szerelt autókba már kormányt és pedálokat sem kell szerelni – egyedül, vagy utasokkal is képes közlekedni.

Már a Nvidia legutóbbi rendszere, a Drive PX 2 AI is egy kiemelkedő egységnek számított, ám a Pegasus még ennél is tízszer nagyobb számítási kapacitással bír. Mindez azt jelenti, hogy másodpercenként 320 milliárd műveletet képes elvégezni. A szerkezetben négy AI processzor dolgozik együtt, amelyek 16 nagysebességű érzékelő adatait dolgozzák fel – ezek között vannak sima radarok, lézerradarok, ultrahangos egységek és kamerák is.

Az Nvidiának jelenleg 225 ügyfele használja a korábbi, Drive PX egységet, melyek közül 25 cég kifejezetten az autonóm taxikra specializálódott. Napjainkban egyébként rengeteg helyet foglalnának el azok a szerkezetek, amelyek képessé tennék az autót az autonóm autózásra, ám a Pegasus segítségével az Nvidia szerint egy rendszámtáblányi hely is elég lesz mindehhez.

Az egyik legnehezebb feladat egyébként az elképesztő mennyiségű információ megfelelő átvitelének megoldása lesz, ugyanis az ötös szintű autonóm autózáshoz a jelenleginél nagyjából 50-100-szor nagyobb számítási teljesítmény szükséges, mint a jelenlegi legfejlettebb rendszerek esetében. A Pegasus egyébként már 2018 második felétől elérhető lesz a gyártók számára, de ez még csak annyit jelent, hogy a márkák ekkor kezdik majd meg a fejlesztéseket, így biztosak lehetünk benne, hogy leghamarabb a következő évtizedben találkozhatunk majd sorozatgyártásban az újdonsággal – noha az Nvidia, a ZF és a Deutsche Post DHL jövőre már egy egész flottát kíván teszteln iönvezető teherautókból.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark