Benzines élvezet – az új Audi SQ5 bemutatkozik

Nyomtatás

A Q5 új generációjának bemutatása után az Audi nem teketóriázott sokat: már le is rántotta a leplet az SQ5 néven érkező csúcsváltozatról. A háromliteres V6-os maradt, de ezúttal dízel helyett benzinest köszönthetünk.

Ami a külső jegyeket és a technikai megoldásokat illeti, a hagyományos verziók javításai teszik nagyobbá az új SQ5-öt is. A sikermodellnél nem mentek a véletlenre a tervezők: könnyen beazonosítható, ezzel együtt pedig meglehetősen ismerős formákat alkottak, amelyben igazán nagy újdonságot a LED-es fényszórók, valamint a belső kijelzők modernebb alkalmazása jelent.

A lemezek alatt azonban nagyobb a fejlődés: az új modell például 90 kilóval könnyebb lett, emellett pedig a jobb, 0,3-as légellenállási tényezője is hatékonyabb mozgásra sarkallja. A 4,66 méter hosszú és 1,89 méter széles karosszéria a 2,82 méteres tengelytávjával igazán családbarát helykínálatot sugall, miközben a parkolásnál sem kell túlzottan aggódni. Az elődhöz képest csak mérsékelten nőtt az újdonság, amely változás a 10 literrel nagyobb csomagtartón (ülésállítástól függően 550-610 liter) is tetten érhető. A hátsó üléspad síkba döntésével egyébként legfeljebb 1,55 köbméterig fokozhatjuk a rakteret.

A kötelező látványkúra mögött a sportmodell lényege a szív, amely az új S4/S5 párosban bemutatkozott, immár turbófeltöltésű háromliteres V6-os benzinmotort takarja. A korábbi 340 lóerős dízel helyett most 354 benzines lóerőt találunk, amelyhez sokkal ércesebb hangaláfestést szolgáltat a sport kipufogórendszer. Az 500 Nm-es csúcsnyomaték legfeljebb az előd 700-as értékének fényében tűnik kevésnek, de azért így is alaposan megdolgoztatja a nyolcfokozatú bolygóműves váltót és a quattro összkerékhajtást. Ráadásul mindez 1370-től egészen 4500-as fordulatig rendelkezésre áll.

Mindez 5,4 másodperces 0-100-as sprintet és elektronikusan leszabályozott 250 km/h-s végsebességet eredményez. Mindez három tizeddel lassabb a dízel előd adatánál, és miközben benzinesként a 8,3 l/100 km-es fogyasztási adat kiválónak számít, a dízel 6,6-os értékével szemben kevésbé látványos. Az élvezeteket viszont nem lehet számszerűsíteni, és ami a sportos élményeket illeti, az új SQ5 elődjénél sokkal jobban odateszi magát.

A dinamikát a karosszériát akár 30 mm-rel is alacsonyabbra engedő légrugózás fokozza, igaz, opcionálisan – szériában változtatható lengéscsillapítású acélrugós futómű jár. Az extralistán hátsó önzáró differenciálművet is találunk, amely fokozza a tapadást és a hátsó traktus virgoncságát. A dinamikus kormányzás opciója folyamatosan változtathatja a körülmények függvényében a kormánymű áttételét, ezzel kevesebb terhet róva a vezetőre.

Az új SQ5 a Detroiti Autószalonon mutatkozott be, vagyis ebben a formájában elsősorban Amerikának szól, de ez nem jelenti azt, hogy nálunk ne kerülne be a kínálatba. A kérdés már csak a dízelmotoros változat érkezésével kapcsolatban marad nyitott – ezt csak a várakozás és a márciusi Genfi Autószalon fogja megválaszolni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark