Újdonságok

Minden szögből lebukott a DS hamarosan érkező SUV-ja

Nyomtatás

Korábban ugyan arról volt szó, hogy csak a kínai vásárlókat örvendezteti majd meg legújabb hobbiterepesével a nemrég alapított DS, de mostanra egyre biztosabb, hogy az európai vásárlók számára is elérhető lesz a nagy valószínűséggel DS7 Crossback névre hallgató SUV, melynek formáiról immár mindent tudunk.

Módosítás dátuma: 2017. február 20. hétfő, 15:16

Csúcsragadozó - akár 500 lóerővel jöhet a Jaguar XE SVR

Nyomtatás

A Jaguar az XE-vel csak nemrég tért vissza a prémium középkategóriások mezőnyébe, de úgy tűnik, hogy ennyivel nem elégednek meg az angolok, és rögtön a szegmens királyai közé is besorolnának – természetesen az ellenlábasok kőkemény sportváltozatairól beszélünk. A gyáriak az F-Type és a Range Rover esetében már megismert SVR jelzéssel látnák el a felhergelt XE-t, ami akár 500 lóerős is lehet, amennyiben valóban elkészül.

Módosítás dátuma: 2017. február 20. hétfő, 14:21

Heteken belül lehull a lepel a vadonatúj Hyundai i30 kombiról

Nyomtatás

A Hyundai tavaly szeptemberben rántotta le a leplet vadonatúj sikervárományosáról, a kompakt i30 modellről, amely rendkívül sokat fejlődött elődjéhez képest, márpedig a második generációs (előző) i30 is abszolút korrekt és jó ár/érték arányú modellnek számított a kategóriában.

0-400-0 kevesebb, mint egy perc alatt – bizonyít a Bugatti Chiron

Nyomtatás

Már amikor bemutatták a Bugatti Chiront, tudtuk, hogy elérkezik az idő, amikor elődjének hatalmas rekordjai porba hullanak. Ez most következett be: a legújabb francia olyan gyorsulást és lassulást tud létrehozni, amely túlmutat négykerekű létén.

Így fogy le 41 kilót a Lamborghini Huracán Performante

Nyomtatás

Miközben a szénszál az autógyártásban is egyre inkább megtalálja az utat a nagyszériás gyártás felé, a szuperautók készítői új, még könnyebb és/vagy erősebb anyagok felé fordulnak, hogy termékeiket még csábítóbbá tegyék. Így tesz a Lamborghini is, amely a hamarosan bemutatkozó még gyorsabb Huracánt préselt kompozit műanyag segítségével fogyókúráztatja.

Módosítás dátuma: 2017. február 17. péntek, 08:16

A kategória ásza? 3,2 millió forinttól startol a vadonatúj Kia Rio

Nyomtatás

A Kia kisautójának, a Riónak a vadonatúj generációjáról alig két hete számoltunk be részletesen a nemzetközi menetpróba alkalmával, holnap pedig ismét középpontba kerül a modell, hiszen a magyarországi premiert illetve újságírói tesztvezetést épp holnapra szervezte le a koreai márka hazai képviselete. Azonban ma elöljáróban megkaptuk a hivatalos magyarországi árakat, és az autó fontosságára való tekintettel ezeket már most megosztjuk Önökkel.

Itt a Ferrari legerősebb szívómotorosa, a 812 Superfast

Nyomtatás

A Ferraris berkekben már egy ideje rebesgették az F12 Berlinetta továbbfejlesztett kiadásának érkezését, azonban a lepel lerántásával az olaszok minden képzeletet felülmúltak. Az utód, a Genfi Autószalonon debütáló 812 Superfast a Ferrari 70 éves történelmének legerősebb orrmotoros szériamodelljeként mutatkozik be.

Módosítás dátuma: 2017. február 16. csütörtök, 16:50

Négyliteres, turbós V8-ast kap a vadonatúj McLaren

Nyomtatás

A korábbi ízelítőkből már jól tudjuk: új korszakba kezd a McLaren. Az MP4-12C néven érkező modell nyitotta meg a brit sportautó-gyártó modern kori történelmét, azóta pedig új néven, hasonló alapokon egész portfóliót épített ki a vállalat. Most elérkezett az idő az újabb nagy megújulásra, amelyet a P14-es kódnéven emlegetett modellel és egy vadonatúj fejlesztésű négyliteres V8-assal tesz meg a gyártó.

Az Opel és a PSA házassága: tények a tévhitek mögött

Nyomtatás

Sokakat villámcsapásként ért a hír: a PSA és az Opel tegnap bejelentette, hogy erőteljesen tárgyalnak a közös munka lehetőségéről. Ettől persze beindultak a pletykák, és már a második hatalmas európai autós csoportosulást és/vagy a jelenlegi formájában ismert Opel végét vizionálták sokan. Ennyire messzire (még) nem kell menni; nézzük, hogy egyelőre mire számíthatunk!

A történet tegnap reggel kezdődött, amikor az Opelt birtokló GM közölte, hogy előrehaladott megbeszéléseket folytat az európai ág értékesítésével kapcsolatban a francia PSA csoporttal (Citroën, DS és Peugeot). A megbeszélések középpontjában az áll, hogy a PSA az Opel és a Vauxhall legfőbb részvényesévé válna, ezzel besorolva a Volkswagen csoport mögé a legnagyobb európai autóipari tömörüléseket tekintve, évi 2,4 milliós eladással.

A PSA megerősítette, hogy tárgyalások folynak az ügyben, de azt nem, hogy ezek mennyire előrehaladottak. Mindez általában azt jelenti, hogy a kézfogó már szinte biztosan megtörténik, csak éppen a hírt igyekeznek kellő óvatossággal tálalni. „Semmi biztosíték nincs arra, hogy a megegyezés végül létrejön,” tette hozzá mindkét márka a saját közleményében.

Tény, hogy a GM meglehetősen aktív volt együttműködések tekintetében, és már a Peugeot alapokra épülő Opel Crossland X bemutatása is arra utalt, hogy a háttérben aktív közös munka zajlik. Ugyanez lesz a helyzet a Grandland X-szel, amelyhez a Peugeot 3008 szolgáltat alapot. Egyébként a két márka már szemezett egymással korábban, 2013-ban viszont meghiúsult a házasság. Egyes elemzők szerint a kínai Dongfeng partnervállalat hajlandósága döntő szerepet játszhat az Opel eladásában.

A GM egyre sürgetőbb igyekezete az Opel helyzetének megoldására egyébként teljesen érthető: annak ellenére, hogy számos piacon eladási rekordokat vitt véghez a márka, valójában már a 16. éve veszteséges: 2009 óta összesen 9,1 milliárd dollár mínuszt termelt. A 2016-os év vízválasztó lett volna, csak éppen a Brexit miatti árfolyamcsökkenést benézték a villámosok, váratlanul 300 millió dollár veszteséget létrehozva, amivel végül a működési eredmény 257 millió dolláros veszteséggé alakult.

A PSA számára ismerős a helyzet, hiszen 2013-ban a csődhöz is közel állt a márka. Ekkor adta el a Peugeot család a részvényei 25,6 százalékát, miközben 12,8 százalék a francia kormány, 12,8 pedig a kínai Dongfeng kezére került. Azért a család sem járt rosszul: az értékesítésért 1,1 millió dollár ütötte a markukat. Nem sokkal ezután kezdődött egyébként a PSA konszern és az Opel együttműködése is. Az elmúlt években a francia gyártó piaci része folyamatosan zsugorodik, így a 2010-es 13,1 százalékról 2015-re 9,9 százalékra csökkent, a rivális Renault mögé helyezve a márkát. Ezzel együtt a Peugeot részvények erősödtek, a jövedelmezőség javult és a márka erősebb lett, mint az elmúlt két évtizedben bármikor. Ez pont az, amire az Opelnek szüksége lehet.

Egy kis adalék a hír meglepetés jellegéhez: az Opelt birtokló GM a jelek szerint a márka vezetőségének a feje felett kíván döntést hozni a márka sorsáról, ugyanis a legújabb információk szerint csak Karl-Thomas Neumann, a márka vezetője tudott egyedül a keddi hírekről. Neki van is egy B terve a márka jövője számára, ha esetleg elkerülhető az Opel értékesítése, méghozzá sok elektromos hajtású modellel megtöltve.

Végső komoly következtetéssel érdemes lesz megvárni a következő hetek nyilatkozatait, és ha a házasság meg is történik, a legérdekesebb kérdés még csak akkor következik: a szerepek leosztása az így létrejött konszernben.

Kiteljesedik a Pagani Huayra – a Roadster bemutatkozik

Nyomtatás

Huayra, vagyis a szelek istene. Mi mással teljesedhet ki egy ilyen névre hallgató autó kínálata, mint egy igazán szeles változattal? A Roadster végre megérkezett, közel hét évnyi fejlesztést váltva valóra a Pagani számára.

Új, szupertakarékos TSI motort kap a Škoda Octavia

Nyomtatás

A Volkswagen többek között a ráncfelvarrott Golfban már korábban bemutatta a VW-konszern vadonatúj közepes méretű négyhengeres turbós benzinmotorjait, vagyis az 1.5 TSI Evo erőforrásokat, amelyek a konszern-szinten rendkívül népszerű, 125 illetve 150 lóerős 1.4 TSI-ket hivatottak leváltani. Várható volt, hogy a Golf testvérmodelljeiben is hamarosan megjelennek az új motorok, és a Škoda már be is jelentette az 1.5 TSI Evo-t a nemrégiben frissült Octaviához.

3. oldal / 620