2017. Szeptember 24., Vasárnap

Frissitve:09:30:06

Legfrissebb:

Újdonságok

15 milliótól indul az Infiniti dízel csúcsszedánja, az M30d

Nyomtatás

Az elsőként 3,7 literes benzines V6-ossal hazánkba érkező Infiniti M végre megkapta a hőn áhított dízelmotort. Olcsóbb, gazdaságosabb és nyomatékosabb, vagyis ideális választás lehet. Mi azért ennek ellenére elgondolkoznánk azon a 37-es verzión.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 06. hétfő, 13:23

Négyajtós hátsókerekest készít a Toyota?

Nyomtatás

A Toyota FT-86 még meg sem érkezett közénk, ennek ellenére már hosszú története van a modellnek, melynek fejezeteivel nálunk is találkozhatott a kedves olvasó.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 06. hétfő, 09:15

Ki szeretne most autóversenyző lenni? – itt lehet jelentkezni!

Nyomtatás

Alig két hét múlva pár szerencsés olyan felejthetetlen élményekkel térhet majd haza, mely tapasztalatokról bizonyára még az unokáknak is sokat fognak majd mesélni.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 06. hétfő, 08:24

Párizsban láthatjuk a 2012-es hibrid Jaguar XK koncepció változatát

Nyomtatás

Legutóbbi értesüléseink szerint a Jaguar többek között azért állít ki a Párizsi Autószalonon, hogy bemutassa legújabb tanulmányautóját, melyet egyébként a 2012-ben érkező XK legújabb generációjának előhírnökének is tekinthetünk.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 06. hétfő, 08:21

Ismét süvít a szél: bemutatkozik a vadonatúj VW Passat

Nyomtatás

A Párizsi Autószalon egyik legfontosabb mozzanata tagadhatatlanul az új Volkswagen Passat leleplezése lesz, s az autós világ tagjai lélegzet-visszafojtva várják a lepell lehullását.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 05. vasárnap, 11:35

A Chevrolet elhozza Párizsba a praktikusabb Cruze-t

Nyomtatás

A komoly érdeklődésre való tekintettel a Chevrolet vezetősége úgy döntött, hogy a Kelet-Európában (és hazánkban) oly sikeres Cruze-nak elkészíti praktikusabb, ötajtós változatát, amely a gyáriak szerint méltó ellenfele lesz a Volkswagen Golfnak, az Opel Astrának, a Toyota Aurisnak és a többi alsó-középkategóriás modellnek.

Az újdonsággal első ízben a három hét múlva kezdődő Párizsi Autószalonon találkozhatunk, a koreai-amerikai cég azonban még a hivatalos debütálás előtt kiküldött 3 hivatalos fotót az idei év végén, vagy 2011 első felében piacra kerülő modellről - ezeket most mi is megosztjuk olvasóinkkal.

A forma terén gyakorlatilag nem kell semmi különlegesre számítanunk, az autó sziluettje hasonlítani fog az új Astráéhoz, bár szerény véleményem szerint kissé fura az élekkel tarkított, morcos orr-rész és a lekerekítettebb, lágyabb hátsó fertály elegye. A képeken, illetve a kiállításokon szereplő darab egyébként állítólag nem a végleges szériaváltozat, hanem csak az azt megelőző, hozzá nagyon hasonlító koncepció lesz.

Az újdonság csomagtartója alaphelyzetben nagyjából 50-60 literrel lesz kisebb a szedán változaténál (tehát nagyjából 400 literes lesz), a variálhatóság terén viszont már a szedán húzza a rövidebbet. A motorkínálat meg fog egyezni a négyajtóséval, egyedül a 143 lóerős 1,8-as benzines váltja majd le szerencsére a jó kis 140 lóerős 1,4-es turbós egység – a 113 lóerős 1,6-os benzines és a 125, illetve 150 lóerős kétliteres dízelek változatlan formában maradnak.


 

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 22:29

Még egy lapáttal rátesz a McLaren: 5 új modellt ígérnek

Nyomtatás

Bár a McLaren emidáig nem épp bő modellpalettával dolgozott, most úgy néz ki, ez meg fog változni a jövőben - a legfrissebb hírek a britek terveinek új struktúrájáról számolnak be, ami 5 típus érkezését vetíti előre.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 21:39

Párizsra készülve: hivatalos képeken a frissített Renault Laguna

Nyomtatás

Nincs megállás. Szeptember végéhez közeledve egyre sűrűbben lehet olvasni különböző modellekről, melyek részleteit és képi anyagait első ízben szellőztetik meg a gyártók.

Még nincs vége a történetnek: hibrid Maybach a láthatáron

Nyomtatás

Modellfrissítés és/vagy teljes felszámolás. Az idei évben e két téma adta a hírek alapjait a Maybach márkával kapcsolatban, most pedig egy újabb beszámolót illesztünk a sorba.

Tavasszal már közzétettünk képeket a Maybach ráncfelvarrás eredményéről, nem sokkal később pedig a kínai akvizíció teljes tagadásáról is írtunk a gyártó részéről. Ezután nagy felbontású és immár nem számítógépes program által rajzolt képeken mutattuk meg a plasztikázott szépséget, majd pedig az 57S kupé kavarta fel az állóvizet.

Jelenleg a részletek egy kicsit homályosak, ám a luxusmárka úgy tűnik, hogy profitábilisan működik, annak ellenére, hogy évente kevesebb, mint 300 járművet tudnak értékesíteni. Az adat ugyan sokkolóan kevés, ám jó hír, hogy ennél nagyon nem is lehet kevesebb, azaz innen már csak felfelé vezet az út. Joachim Schmidt, a Daimler eladásokért és marketingért felelős vezetője elmondta, hogy számos új lehetőséget lát a növekedésre Kínában, illetve Észak-Amerikában.

A kérdés most az, hogy mikor válhat a Maybach a Bentley vagy a Rolls-Royce igazi konkurenciájává. A válasz pedig az lenne, hogy a nemrég abszolvált ráncfelvarrással a gyártó talán ki tudja húzni 2013-14-ig, mikor is egy, a jelenleg is futó W221 kódjelű Mercedes S-osztály alapjaira épülő modellsorozat jelenne meg. A Maybach szakemberei aztán készítenének rövid, illetve hosszított tengelytávú autókat, négyajtós kupét, hosszított tengelytávú nyitható tetejű luxuslimuzint (mint amilyen a Maybach Landaulet is), de talán mind közül a legfontosabb, hogy a Daimler ékkövének lehet hibrid modellje is.

Itt álljunk is meg egy pillanatra, hiszen nem kell fene nagy környezettudatosságra gondolnunk, a kettős üzemű négykerekűben ugyanis egy mindössze 20 lóerős elektromotor teljesítene szolgálatot, az autóval így 16 kilométert lehetne megtenni bármiféle káros anyag környezetbe juttatása nélkül. A rendszer teljesítményét ebben az esetben egy hétsebességes automataváltó terelné a kerekek felé.

A különböző kivitelű új Maybach modellek feltehetőleg rendelhetők lesznek „sima” és S kivitelben is, azaz motorházukban a már jól ismert hatliteres, V12-es egység teljesítene szolgálatot előbbi esetében 553, a drágább és erősebb verziónál pedig 639 lóerős teljesítményt biztosítva. Ezeknél a nem hibrid hajtáslánccal szerelt példányoknál a sofőr kimondottan szoros baráti viszonyt ápolhatna a kilencsebességes fokozatválasztó szerkezettel. Hát a nagy tervek már megvannak, kíváncsian várjuk, hogy mennyire lesz göröngyös az út megvalósításuk felé…

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 12:36

Kit rejt Stig sisakja? A titokra fény derült, kattintson és tudja meg Ön is!

Nyomtatás

Sokan régóta találgatták, kit rejthet a fehér ruha és a sisak a BBC híres autós műsorában. A Top Gear sokáig húzta a mézes madzagot az izgatott nézők előtt, ám most hivatalosan is lelepleződött az eddig csak Stig néven emlegetett pilóta: ahogy sokan – jól – sejtették, Ben Collins tekergette a kormányt a hófehér versenyzőoverálban.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 11:35

Párizsban láthatjuk a Hyundai „Vengáját” – az európai Genesis-szel egyetemben

Nyomtatás

A Párizsi Autószalonra a Hyundai is gőzerővel készül – legalábbis a koreaiak által kiszivárogtatott információk erre a megállapításra engednek következtetni.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 08:09

609. oldal / 668