Újdonságok

Magát mutogatja a Saab 9-5 SportCombi

Nyomtatás

Mióta a Spyker kezébe került a Saab, felpezsdült az élet a svéd gyártó háza táján: rögtön elkezdődik a 9-5 forgalmazása, melyet már konfigurálni is lehet, sőt a tervezőasztalon már egy kisautó tervei forognak.

Módosítás dátuma: 2010. december 02. csütörtök, 13:52

Panamera visszahívás biztonsági öv hiba miatt

Nyomtatás

A Porsche visszahív 3,176 2010-es modellévű Porsche Panamerát, mivel a vezető biztonsági övének potenciális hibája azt eredményezheti, hogy az egy esetleges balesetnél kioldódik.

Kémfotókon az új Porsche Boxster – akár 3 hengeres motorral

Nyomtatás

A németországi Nürburgring legendás, több mint 20 kilométer hosszú Nordschleife-i aszfaltcsíkján szinte mindig lehet találni valami érdekeset, a legtöbb autógyártó ugyanis általában ott teszteli legfrissebb portékáját/portékáit; ezt pedig bizony jól tudják a kémfotósok is, akik szinte hétről hétre megörvendeztetnek minket valami érdekességgel.

Módosítás dátuma: 2010. december 02. csütörtök, 13:52

5,3 méter, 460 lóerő: gyönyörű képekkel frissítve a Citroën Metropolis

Nyomtatás

A Citroën tervezői nem unatkoznak, ugyanis a gyártó a május 1-jén kezdődő Shanghai Világkiállításon mutatja be újabb tanulmányautóját, a Metropolist. A jármű elég hosszan, egészen október 31-éig lesz megtekinthető a francia pavilonban.

Módosítás dátuma: 2010. április 26. hétfő, 08:37

A Ferrari 599XX a Nordschleife új királya

Nyomtatás

Megdőlt a Nürburgring Nordschleife körrekordja, már ami a szériagyártású autókat illeti. Sokan vélhetően azt hitték, hogy a 7 perc 26,7 másodperces idejével a Nissan GT-R, vagy az annál 4 másodperccel gyorsabb Corvette ZR1 a zöld pokol névvel illetett, több mint 20 kilométer hosszú versenypálya királya, ám ezeknél már korábban is akadtak gyorsabb járművek.

Brit-kínai kisautó Pekingben: jön az MG ZERO

Nyomtatás

Az érdeklődők az idei Pekingi Autószalonon láthatták először élőben azt a ZERO névre keresztelt tanulmányautót, amelyet az MG szériagyártású kisautóinak előhírnökeként készített. A ZERO szócska viszont ne tévesszen meg senkit: szó nincs zéró emissziós elektromos meghajtásról; egyszerűen csak egy viszonylag olcsó, frissen fejlesztett alsókategóriás autóról beszélhetünk.

A tömeggyártású modellt feltehetőleg MG3 névvel illetik majd, a négykerekű pedig először Kínában, majd pedig a jövő év elején Európában is forgalomba kerülhet. A cég külön kiemelte azt a tényt is, hogy a 4 méter hosszúságú kisautó fejlesztéséért az Egyesült Királyságban működő MG Global Design csapat a felelős, melyet Anthony (Tony) Williams-Kenny, az MG formatervezési részlegének igazgatója irányít Birminghamben. A vállalat a kiadott nyilatkozatában csak a ZERO tanulmány stílusbeli elemeiről közölt információkat, meg persze arról, hogy autójuk miképpen szeretne egy szélesebb vásárlói réteget megcélozni a globális piacot tekintve (legfontosabb vevőiknek ugyanis a 18 és 28 év közötti fiatalokat tartják).

Sajnálatos módon nem esett szó a négykerekű lemezek alatti technikájáról, így a jármű mechanikai tartalmát egyelőre nélkülöznünk kell. Habár az autóhoz párosítható erőforrások terén is még csak találgatni tudunk, annyi már most valószínűsíthető, hogy a modell jövő évi forgalomba kerülést követően elérhető lesz néhány kis hengerűrtartalmú benzines egység (feltehetőleg 1,3 és 1,5 literes benzines erőforrások 68, illetve 109 lóerős teljesítménnyel), amelyek csúcsa – a sport változat képviseletében – egy turbóval lélegeztetett, soros, négyhengeres és szintén 1,5 literes motor lehet 158 lóerővel.

Az MG ZERO jövőre esedékes leszármazottai egyébként ötsebességes kézi váltóval, valamint automata szerkezettel is rendelhetőek lesznek (utóbbit csak a nagyobb motorral szerelt példányok esetében kínálja majd a brit-kínai gyártó). Dízelüzemű egységeket is terveznek bevezetni a gyáriak, ám ezek megjelenésének időpontjáról egyelőre senki nem tudott nyilatkozni, az esetleges hibrid verzióhoz hasonlóan.

Módosítás dátuma: 2010. április 26. hétfő, 08:19

Elrajtolt a Saab 9-5 konfigurátora

Nyomtatás

Hamarosan megkezdődik a mindent túlélő Saab legnagyobb modelljének forgalmazása. Az új 9-5 igazán karakteres formavilággal kínálja magát, így külön élmény konfigurálni, melyet most mindenki megtehet a Saab nemzetközi oldalán.

Volt-alapokon: hibrid egyterű a Chevytől Kínában

Nyomtatás

A napokban zajló Pekingi Autószalonon a Chevrolet egy egészen érdekes, MPV5 névre keresztelt hibrid egyterűt mutatott be a nagyközönségnek, amely technikájának alapjait a Volt adja. Már a karosszérián is észrevehetjük a hasonlóságot a Volttal, az ötszemélyes, 4,58 méter hosszú középkategóriás egyterű formatervét ugyanis az említett, rövidesen piacra kerülő modell ihlette.

Kínai Saab modellek a BAW jóvoltából

Nyomtatás

Először is tisztázzuk, hogy mit takar a BAW rövidítés. A BAW annyit tesz, mint Beijing Auto Work, ez pedig egy olyan kínai autógyártót takar, mely a ma kezdődő Pekingi Autószalonon mutatta be legújabb modelljeit.

Módosítás dátuma: 2010. április 23. péntek, 12:02

Egyedi Lamborghini Kínának

Nyomtatás

A luxustermékek vásárlóerejének nagy része Kínában összpontosul, ami remekül megfigyelhető a Pekingi Autószalon felhozatalán is. Még a Lamborghini is különleges kiadással nyitott a keleti közönség felé: a Murciélago LP 670-4 SuperVeloce tíz egyedivé varázsolt verziója csak a helyi piacra készült.

Benzint és gázolajt is fogyaszthat az új Wankel-motor

Nyomtatás

Bár a Mazda RX-8 leköszönésével egy darabig nem lesz Wankel-motoros autó a piacon, hamarosan érkezhet az utód, amely a legendás RX-7 nevet viseli. Bár továbbra sem rendelkezünk részletes adatokkal a modellről, sőt még annyit sem tudni, hogy vérbeli sportautót, vagy az RX-8-hoz hasonló négy, vagy 2+2 üléses kényelmesebb kupét várhatunk, de egyre több hír röppen fel az újdonság erőforrásáról.

711. oldal / 733